FireFox : så hurtigt at begynde
Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 17-10-05 02:25

Hej,
jeg blev træt af Microsoft Internet Explorer, og havde hørt godt om
FireFox, så jeg prøvede at hente den på www.firefox.com, men der var
ikke hul igennem...

Efter at have søgt lidt videre lykkedes, og jeg regnede med nogle
timers download på en sløv forbindelse, men efter 10 minutter på
næstlangsomste "bredbånd" (256kbit/s) var FireFox klar til
installering, og et par minutter senere var jeg igang med at surfe !
Herligt; bare en opdatering af IE tager væsentligt længere tid.

Men det vidste I jo godt.

Nu brugte jeg lige FireFox til at søge efter FireFox igen, og så kan
man pludselig godt.. ..har Microsoft lavet julelege så det er svært
at hente FireFox ?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-10-05 07:45

nejtilspam@sol.dk wrote:

> jeg blev træt af Microsoft Internet Explorer, og havde hørt godt om
> FireFox, så jeg prøvede at hente den på www.firefox.com, men der var
> ikke hul igennem...

Det har nok været et tilfælde. Prøv om du ikke nu kan få forbindelse
via Internet Explorer.

> Nu brugte jeg lige FireFox til at søge efter FireFox igen, og så kan
> man pludselig godt.. ..har Microsoft lavet julelege så det er svært
> at hente FireFox ?

Nej.

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-05 12:33

nejtilspam@sol.dk wrote:
> Hej,
> jeg blev træt af Microsoft Internet Explorer, og havde hørt godt om
> FireFox, så jeg prøvede at hente den på www.firefox.com, men der var
> ikke hul igennem...

Den rigtige side er jo også http://www.mozilla.org/products/firefox/,
mens man plejer at linke til den via http://www.getfirefox.com. Nogen
havde åbenbart nuppet firefox.com-domænet før dem

> Nu brugte jeg lige FireFox til at søge efter FireFox igen, og så kan
> man pludselig godt.. ..har Microsoft lavet julelege så det er svært
> at hente FireFox ?

Njah, det tror jeg nu ikke Der var godt nok et rygte engang med at
Firefox blev betragtet som Spyware af Microsoft antispyware-program...
men det var selvfølgelig noget fis.

Men hvis man tænker tilbage har Microsoft før fusket lidt med
sandhederne i deres produkter. Dengang Windows 3.1 blev lanceret meldte
systemmet fejl, hvis man brugte det sammen med konkurrenten DR-DOS,
selvom de to havde det ganske fint sammen - faktisk hævder nogen DR-DOS
virkede bedre med Win3.1 end MS-DOS gjorde. Så Microsoft har lavet lidt
julelege før, og det var virkelig slemt dengang (se
evt.http://en.wikipedia.org/wiki/MSDOS)

--
http://www.skovenborg.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-05 12:41

Ulrik Skovenborg skrev:

> Den rigtige side er jo også
> http://www.mozilla.org/products/firefox/,

En anden "rigtig" side er <http://www.mozilladanmark.dk/> hvorfra
man kan hente danske udgaver af Firefox og andre Mozillaprogrammer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 17-10-05 12:49

nejtilspam@sol.dk posting:

>man pludselig godt.. ..har Microsoft lavet julelege så det er svært
>at hente FireFox ?

Kan vel ikke udelukkes -- de har jo lavet ting i den stil før,
eksempelvis da Opera blev givet noget mystisk kode på MSN og Opera
så svarede igen med at lave en version af Opera 7, der oversatte
alle MSN-sider til Bork-sprog (den svenske kok fra Muppet-show), se
http://www.opera.com/pressreleases/en/2003/02/14/

--
What is life, except excuse for death,

-== http://my.opera.com/community/customize/wallpapers/ ==-