On Mon, 17 Oct 2005 16:12:47 +0200
"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote:
> "Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
> news:20051017155606.65734bad@laptopia...
>
> > Der er sendt en påmindelse pr post, 5 email samt ringet og lagt
> > besked på telefonsvarer
>
> Du bør overveje din rykkerprocedure.
> Din fremgangsmåde virker noget uprofessionel. Tænk også på at der
> "kun" er gået en måned og du har allerede rykket mindst 7 gange.
Proceduren er fast for foregår således:
faktura udsendes og der er betalingsfrist til den 20. i næste måned.
den 25. udsendes en email med en reminder om at der stadig ikke er
ankommet betaling.
Den 30 udsendes samme påmindelse pr post.
Den 10. i måneden efter udsendes en rykker.
Den 20. udsendes næste rykker.
Da jeg op til betaling har været i næsten daglig kontakt med kunden så
har det været naturligt at minde om den manglende betaling i den
korrespondance der har været. Dog er denne korrespondance blevet envejs
umiddelbart samtidigt med at betalingsfristen blev overskredet.
> Du bør rykke pr. brev og vente med at sende næste rykker til der er
> gået mindst 10 dage (så har du også mulighed for at opkræve 100 Kr.
> pr rykker, dog max. 3 stk.). Det giver også din debitor en mulighed
> for at betale før du rykker igen. Husk der går et par dage i posten
> og et par dage i banken før pengene ville stå på din konto.
første rykker kræver jeg 50kr for, anden tager jeg 100kr for.
> Det er væsentligt at du overholde de formelle krav til
> rykkerproceduren, hvis du vil have dækket dine omkostninger til
> inddrivelse af dit tilgodehavende.
> Læs evt.
http://www.startfirma.dk/art_show/15
>
>