Net problem
Fra : pedder

Dato : 14-10-05 17:23

Hejsa

Kan I experter ikke forklare mig hvad der er galt med mit net imellem mine 2
PCér - Begge kører Win XP pro dk.
Problemet er at jeg ikke kan flytte filer fra PC 1 til PC 2, men godt fra 2
til 1 ?
Begge PCér er synlige i arbejdsgruppe mappen. (på begge maskiner)
Klikker jeg på PC 2 ikonet, får jeg kesked om at den ikke er tilgængelig og
der skal tages kontakt til administratoren (øh, det er jo mig
Der er installeret samme protekoller osv - ingen forskel på de 2
opsætninger.
Der er sat deling på alle drev på begge PCér. Det hjælper heller ikke at slå
firewall fra.
Det hele er samlet via en switch med uplink til internet - ingen problemer
med internettet.

Nogen der har en idé til hvad der er galt ?

Min makker har sjovt nok samme problem....

Regards Pedder

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-10-05 11:38

pedder wrote:
> Problemet er at jeg ikke kan flytte filer fra PC 1 til PC 2, men godt fra 2
> til 1 ?

Lyder som et problem med rettigheder - har du oprettet identiske
brugekonti på begge maskiner ? og givet de brugere adgang til dine shares ?

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk