application.username i PowerPoint?
Fra : Bjørn G

Dato : 11-10-05 20:47

Hej NG
Jeg leder efter noget der kan hive brugernavn ind i en PP-Præsentation, á la
application.username i VBA, men kan ikke finde noget.
Er der nogen her der har noogen erfaringer med det?

Kærlig hilsen Bjørn

Fra : Benjamin Søgaard

Dato : 22-10-05 15:13

> Jeg leder efter noget der kan hive brugernavn ind i en PP-Præsentation, á
> la application.username i VBA, men kan ikke finde noget.
> Er der nogen her der har noogen erfaringer med det?
>
> Kærlig hilsen Bjørn

Du kan prøve dette:

Sub username()
Dim wshnetwork As Object

Set wshnetwork = CreateObject("WScript.Network")
MsgBox (wshnetwork.UserDomain _
& " " & wshnetwork.ComputerName _
& " " & wshnetwork.username)
End Sub

Mvh Benjamin

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-10-05 22:24

"Bjørn G" <kool@stadig_tata_stiv.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Jeg leder efter noget der kan hive brugernavn ind i en PP-Præsentation, á
> la application.username i VBA, men kan ikke finde noget.
> Er der nogen her der har noogen erfaringer med det?

Denne kode indsætter brugernavnet øverst til venstre på første dias i en
aktiv præsentation:

Sub BrugerInd()
Set myDocument = ActivePresentation.Slides(1)
With myDocument.Shapes _
.AddShape(msoShapeRectangle, 0, 0, 150, 40).TextFrame
.TextRange.Text = Environ("username")
.MarginBottom = 10
.MarginLeft = 10
.MarginRight = 10