Kønkontrol
Fra : Peter Loumann

Dato : 11-10-05 14:06

Hej

Netop nu pusler jeg med en lokal vejviser fra 1920. I realregistret
under (halv)offentlige funktioner figurerer en 'kønkontrol'. Hvad er
det mon for noget? Hverken mine leksika, gamle ordbøger eller Google
hjælper. Vejviseren oplyser:

aaben 1. April til 30. September 6½ - 8, 1. Oktober til 31. Marts 7 -
8½. Torvedag Onsdag og Lørdag ½ Time længere

så den har vel tilknytning til torvehandlen. Måske noget veterinært?
Men mere præcist hvad?
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-05 16:16

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> 8½. Torvedag Onsdag og Lørdag ½ Time længere
>
> så den har vel tilknytning til torvehandlen. Måske noget veterinært?

Kan det ikke være en tyrkfejl for kødkontrol?

--
Helmer

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 11-10-05 16:45

Helmer Christiansen skrev bl.a.:

> Kan det ikke være en tyrkfejl for kødkontrol?

Du har muhligvis ret.

--
Jørgen Grandt
De tredjebedste websider er www.grandts.dk - nu med indhold!

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-10-05 17:20

"Helmer Christiansen \(Oncable.dk\)" <helmer punktum christiansen ved
oncable punktum dk> skrev:

>Kan det ikke være en tyrkfejl for kødkontrol?

Velsangtens. Det faldt mig sært nok slet ikke ind.
http://huse-i-naestved.dk