COM1
Fra : Aage Andersen

Dato : 08-06-01 07:12

Hvordan får jeg forbindelse til en COMport i VB?

I Qbasic skriver jeg:

Open "COM1: 1200,N,2,cs,cd" For Input As #1

men denne sætning akcepteres ikke af VB: error 53, file not found.

Jeg bruger COMporten til aflæsning af et voltmeter og vil gerne have mit
program til at køre i Windows.
Der er ikke nogen hjælp at hente i "Hjælp".

Aage

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 08-06-01 09:56

Kan du uddybe det lidt ?

--
Mvh. / Regards Mikkel Christensen

"Aage Andersen" <aaa@email.dk> wrote in message

Fra : Aage Andersen

Dato : 10-06-01 09:50

uddybning:

Open "COM1: 1200,N,8,2,cs,cd" For Input As #1

Ovenstående sætning i Qbasic åbner COM1 porten til kommunikation.
Baudhastighed 1200, ingen paritet, 8 databit og 2 stop bit. Hvad cs og cd
betyder ved jeg ikke men det har noget at gøre med styringen af porten.
Sætningen kører perfekt i Qbasic men i VBasic får jeg en fejlmelding.

Spørgsmål: Hvad skriver jeg istedet i VBasic?

Aage

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 10-06-01 10:39

> Spørgsmål: Hvad skriver jeg istedet i VBasic?

Sorry, kan ikke hjælpe.... mit spørgsmål gik hovedsageligt på at din post
var helt tom... Men tilsyneladende en eller anden fejl hos mig... Kunne kun
se subject...

--
Mvh. / Regards Mikkel Christensen

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 08-06-01 09:59

Hej Aage

> Jeg bruger COMporten til aflæsning af et voltmeter og vil gerne have
mit
> program til at køre i Windows.

Den helt klart nemmeste måde er at bruge MSComm Control. Den følger med
VB. Vælg Project > Components og sæt et hat i Microsoft Comm Control 6.0
(versionen afhænger dog af hvilken VB version du har). Du finder en
udførlig beskrivelse af komponenten i VB hjælpefilen.

Hilsen/Best Regards
Kim Pedersen, vbCode Magician
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 08-06-01 15:17

"Kim Pedersen [vbCode Magician]" <codemagician@nospam.get2net.dk> skrev i melding
> [...]
> (versionen afhænger dog af hvilken VB version du har). Du finder en
> udførlig beskrivelse af komponenten i VB hjælpefilen.

Ja, og vbterm eksemplet som følger med VB/Visual Studio kan også være til hjelp...
.........\MSDN98\98VSa\1033\Samples\VB98\Mscomm

--
Snutten

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 08-06-01 23:04

Øhmn......... er hans indlæg ikke helt blankt hos jer andre ???

--
Mvh. / Regards Mikkel Christensen

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 09-06-01 00:41

Hej Mikkel

> Øhmn......... er hans indlæg ikke helt blankt hos jer andre ???

Nope.. Står helt klart på min maskine..

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 09-06-01 21:28

Mikkel Ro Manzano Christensen skrev:
> Øhmn......... er hans indlæg ikke helt blankt hos jer andre ???

I min outlook express (version 5.50.4133.2400) tager det ca. 5 sekunder
inden indlægget kommer frem på skærmen.

Først troede jeg også at det var tomt, men med lidt tålmodighed...

-------
Tomas

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 10-06-01 00:35

Sært..... Det ER tomt her.... Har jeg sq aldrig været ude for før...

--
Mvh. / Regards Mikkel Christensen

Fra : Aage Andersen

Dato : 10-06-01 09:03

"Helge Bjørkhaug" <snutten@techie.online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
hjelp...
> ........\MSDN98\98VSa\1033\Samples\VB98\Mscomm

Den foreslåede Component kan jeg ikke finde.
Jeg bruger VB leveret med Excel 2000. Afviger den fra en fritstående VB?

Aage

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 13-06-01 13:46

"Aage Andersen" <aaa@email.dk> skrev i melding news:9fv9ol$2a57$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> >

> Den foreslåede Component kan jeg ikke finde.
> Jeg bruger VB leveret med Excel 2000. Afviger den fra en fritstående VB?

Tror ikke ActiveX komponenten mscomm følger med Office2000.
Skulle være mulig å kopiere inn mscomm32.ocx og registrere den manuelt.

--
Snutten@work