Hjælp! Hvordan kombineres valg i rullemenu~
Fra : Christian

Dato : 06-10-05 08:45

(Dette spørgsmål er også indlagt under:
dk.edb.internet.webdesign.html)

Hejsa alle brugere.

Undertegnede er daglig leder af en større dansk web-shop. På
trods af dette erhverv, er jeg fuldstændig nybegynder inden for
brugen af html, eftersom vores layout styres gennem CM systemet.

Besvar derfor venligst nedenstående spørgsmål i et relativt
forsimplet sprog:

SPØRGSMÅL: Vores CM sytem tillader kun at oprette en
utilstrækkelig menu, som langt fra virker overskuelig og
brugervenlig for kunden.

Derfor ønsker vi på sitets forside, at indsætte en "smart
søgning" funktion, hvor kunden præsenteres overfor to
rullemenuer.

I første rullemenu har kunden mulighed for at vælge produktgruppe
(f.eks. gummistøvle el. træsko). NB. bare et eksempel - vi sælger
ikke sko...

Valget i første rullemenu, skal så generere valgmulighederne for
anden rullemenu, hvor kunden har mulighed for at vælge producent.

Idet kunden kombinerer f.eks. valgmulighederne "Gummistøvle" og
producent "Ecco", så skal kunden naturligvis, ved klik på
submit/søg knappen, linkes videre til sitet indeholdende Ecco
gummistøvler.

Er faktisk i tvivl om denne funktion kan skabes i html, eller man
skal have gang i noget PHP.

Håber I kan hjælpe mig med ovennævnte problemstilling.
Besvarelser må gerne indeholde html koder.

Sidder klar ved computeren hele dagen, hvis yderligere
beskrivelser ønskes.

Mvh.

Christian M. N.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Hansen

Dato : 06-10-05 09:12

Hej Christian

Nederst på denne side :

http://chrsen.dk/fundanemt/files/scripter/javascript/misc/select.html

er et eksempel på, hvordan rullemenuer kan være afhængige af hinanden -
måske det er sådan noget, du er ude efter.

Mvh Christian

Fra : Christian

Dato : 06-10-05 09:59

Hejsa Christian Hansen,

Eksempel 4 illustrere præcis de tanker jeg har omkring "smart søgning".

Funktionen i eksempel 4 skal naturligvis udbygges med, at kunden linkes
videre til den rigtige underside.

Hvordan skaber jeg eksempel 4?

Mvh.

Christian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-10-05 12:33

Christian wrote:

> Funktionen i eksempel 4 skal naturligvis udbygges med, at kunden
> linkes videre til den rigtige underside.

Se mit svar i html-gruppen. Her er funktionen fuldt implementeret med links,
der virker.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/