/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Hvor får man et Campingpas
Fra : SBC


Dato : 05-10-05 15:58

Øh er det noget man skal have, og hvor får man det lavet.
VH
SBC (kommende campist)



 
 
Per H (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 05-10-05 16:50

On Wed, 5 Oct 2005 16:57:44 +0200, "SBC" <ikkeoplyst@email.REMOVE.com>
skrev:

>Øh er det noget man skal have, og hvor får man det lavet.
>VH
>SBC (kommende campist)
>


Det nemmeste er at få det lavet når du kommer på den første
campingplads.

og ja du skal have det.


Vh Per
icq 8212837

Jan Bøgh (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 05-10-05 17:41

SBC wrote:
> Øh er det noget man skal have, og hvor får man det lavet.

Hvis du vil campere i DK, skal du ikke bruge det.
I Frankrig og Italien har vi aldrig haft brug for det - ja de gider sådan
set slet ikke se det på de pladser vi har besøgt.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Nye (opdateret 5/9/2005) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Per H (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 05-10-05 17:51

On Wed, 5 Oct 2005 18:41:03 +0200, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
skrev:

>Hvis du vil campere i DK, skal du ikke bruge det.

fra hvornår skal man ikke have campingpas i dk.?

Vh Per
icq 8212837

Campingstuff (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Campingstuff


Dato : 05-10-05 17:58


"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:43440275$0$25366$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> SBC wrote:
> > Øh er det noget man skal have, og hvor får man det lavet.
>
> Hvis du vil campere i DK, skal du ikke bruge det.

Skal man ikke?
hjh

> I Frankrig og Italien har vi aldrig haft brug for det - ja de gider sådan
> set slet ikke se det på de pladser vi har besøgt.

> mvh
> Jan
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde.
> PS: Nye (opdateret 5/9/2005) knipserier kan findes på
> http://jan.boegh.net/foto.htm
>
>



Sten Bo (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 05-10-05 21:44

Jan Bøgh skrev:
> SBC wrote:
>
>>Øh er det noget man skal have, og hvor får man det lavet.
>
>
> Hvis du vil campere i DK, skal du ikke bruge det.
> I Frankrig og Italien har vi aldrig haft brug for det - ja de gider sådan
> set slet ikke se det på de pladser vi har besøgt.
>
> mvh
> Jan
>


hirha

Jan Bøgh (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 06-10-05 10:05

Jan Bøgh wrote:
> SBC wrote:
>> Øh er det noget man skal have, og hvor får man det lavet.
>
> Hvis du vil campere i DK, skal du ikke bruge det.

Sorry - det var en smutter: Jeg mente selvfølgeligt at i DK /ska/ du bruge
det.
Beklager meget.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Nye (opdateret 5/9/2005) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Henning Holm (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Henning Holm


Dato : 07-10-05 04:13


"SBC" <ikkeoplyst@email.REMOVE.com> skrev i en meddelelse
news:4343e9ef$0$9120$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Øh er det noget man skal have, og hvor får man det lavet.
> VH
> SBC (kommende campist) ---------------------------------------------------
Ja,normalt ....,men Jeg så et smart tiltag, på Mørkholt Camping ved
Børkop,her i sommer,der kunne man bruge sit sygesikringsbevis......
Genialt..!!
Ellers kan det fås,på den første plads,man kommer til....

--
Henning Holm

allig8or125@hotmail.com

"it's nice to be important,
but it's more important,to be nice"






Peter K. Nielsen (11-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 11-10-05 23:03


"SBC" <ikkeoplyst@email.REMOVE.com> wrote in message
news:4343e9ef$0$9120$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Øh er det noget man skal have,

kun hvis du absolut vil campere i Danmark - Alle andre steder kan du klare
dig fint uden



og hvor får man det lavet.

på en campingplads, hos DCU og på ethvert turistkontor

Peter



Anette (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Anette


Dato : 12-10-05 00:45

SBC wrote:
> Øh er det noget man skal have, og hvor får man det lavet.

Hej SBC
Ja - hvis du vil campere i Danmark skal du købe et campingpas ( 80 kr for et
år eller 20 kr for et en nats overnatnings transitpas) - og det kan fåes på
den første den bedste campingplads du kører ind på.

De penge går - så vidt jeg er orienteret - til at holde liv i denne
organisation
www.campingraadet.dk - som ikke oplyser hvad pengene bliver brugt til

Det internationale camping pas kan du bruge til at få en smule rabat på
enkelte af de større udenlandske campingpladser, men de fleste steder
"udenbys" bruger ikke passet.

/ Anette



Verner (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Verner


Dato : 12-10-05 09:15

On Wed, 12 Oct 2005 01:44:45 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:


>De penge går - så vidt jeg er orienteret - til at holde liv i denne
>organisation
>www.campingraadet.dk - som ikke oplyser hvad pengene bliver brugt til

Svarer vel lidt til, at skulle købe et adgangskort for at få lov til
at handle i Netto !

K. H. Hansen (12-10-2005)
Kommentar
Fra : K. H. Hansen


Dato : 12-10-05 12:51

Jeg skal ikke på en campingplads der kræver noget ulovligt, dit pas,
kørekort og sygesikringskort er noget du skal have på dig og absolut ikke
overlade til nogen tilfældige emsige campingpladsbesiddere.

Vil de ikke nøjes med dit campingplads er de en samling plattenslagere der
ikke er deres job værdig.

"Verner" <Vernerha@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:ldhpk19mhc3fek25t3ihukrk4rmmor46q7@4ax.com...
> On Wed, 12 Oct 2005 01:44:45 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:
>
>
>>De penge går - så vidt jeg er orienteret - til at holde liv i denne
>>organisation
>>www.campingraadet.dk - som ikke oplyser hvad pengene bliver brugt til
>
> Svarer vel lidt til, at skulle købe et adgangskort for at få lov til
> at handle i Netto !



Søren (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 12-10-05 09:21

> Det internationale camping pas kan du bruge til at få en smule rabat på
> enkelte af de større udenlandske campingpladser, men de fleste steder
> "udenbys" bruger ikke passet.
>

Hvor har i det fra, jeg har da altid skullet aflevere campingpas.
På Lanterna i Kratien har jeg endda skullet aflevere mit rigtige pas fordi
de ikke tog imod CCS pas men kun CCI pas.
Og det var jeg ikke stå tryg ved, så jeg vil klart anbefale at SBC køber et
campingpas.
Hvis du skal til udlandet kan du få lavet det på dit lokale turiskontor.



Jan Bøgh (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 12-10-05 16:05

Søren wrote:

> Hvor har i det fra, jeg har da altid skullet aflevere campingpas.
> På Lanterna i Kratien har jeg endda skullet aflevere mit rigtige pas
> fordi de ikke tog imod CCS pas men kun CCI pas.
> Og det var jeg ikke stå tryg ved

Tag nogle fotokopier af datasiden i passet med på ferie - så slipper du for
at aflevere dit pas.

mvh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Nye (opdateret 5/9/2005) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm




K. H. Hansen (12-10-2005)
Kommentar
Fra : K. H. Hansen


Dato : 12-10-05 17:26

Nej, de skal lære at tage i mod det internationale campingpas, mine
personlige og meget private papirer kommer ikke dem ved, jeg behøver ikke at
spare de kr. 80,00 for et campingpas.

Og jeg aldrig brugt andet, hverken i Tyskland, tjekkiet eller ungarn og for
den sags skyld ej heller herhjemme.


"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:434d2671$0$84125$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Søren wrote:
>
>> Hvor har i det fra, jeg har da altid skullet aflevere campingpas.
>> På Lanterna i Kratien har jeg endda skullet aflevere mit rigtige pas
>> fordi de ikke tog imod CCS pas men kun CCI pas.
>> Og det var jeg ikke stå tryg ved
>
> Tag nogle fotokopier af datasiden i passet med på ferie - så slipper du
> for at aflevere dit pas.
>
> mvh
> jan
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde.
> PS: Nye (opdateret 5/9/2005) knipserier kan findes på
> http://jan.boegh.net/foto.htm
>
>
>



SBC (12-10-2005)
Kommentar
Fra : SBC


Dato : 12-10-05 18:42


Tak for svarende, Jeg har fået byttet båden til en cv,så nu går turen til
treldenæs i weekenden,
og der vil jeg få lavet et camping pas.
VH
SBC



Anette (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Anette


Dato : 13-10-05 00:01

K. H. Hansen wrote:
> Nej, de skal lære at tage i mod det internationale campingpas, mine
> personlige og meget private papirer kommer ikke dem ved,

Det er nok lidt svært at lære dem allesammen, der ude i den store verden,
hvor campingpas ikke er et must som herhjemme

> jeg behøver
> ikke at spare de kr. 80,00 for et campingpas.

Det er da heller ikke de 80 kr - Herre Gud da - det bare liiiidt svært at se
hvad man betaler for/til.
Det ville være rart at vide hvad man betaler for, ikk? Ja man kan få
rabatter på dette og hint, og man slipper for at aflevere en kopi af sit
pas - men der ud over? Ja man betaler til en organisation der slår et
politisk slag for campingfolket - ja men hvilket politiske slag? hvad slås
de for? Er det mine interesser de slås for? Eller er det
campingpladsejernes? Eller? Jeg synes det er uigennemskueligt.

> Og jeg aldrig brugt andet, hverken i Tyskland, tjekkiet eller ungarn
> og for den sags skyld ej heller herhjemme.

Vi har for første gang i alle de år vi har camperet, købt pas i år - fordi
vi ville overnatte en weekend i Danmark - og vidste at vi i år, har
yderligere et par weekender hvor camperen igen kommer til at overnatte på
danske campingpladser. Lidt mærkeligt at skulle betale entre for at købe en
service hos en dansk forretningsdrivende.
Vi har altid brugt kopi af et af vores pas - uden problemer i Tyskland,
Holland, Belgien, Luxembourg, Frankrig,Spanien, Italien, Tjekkiet og
Portugal - ingen af stederne blev vi spurgt om (internationalt) campingpas.
Jeg tvivler nu også på at vi ville have kunnet bruge det campingpas til
noget som helst. Vi camperer aldrig på de store "Tivoli"pladser med
primært/mange udenlandske turister.

/ Anette



Sten Bo (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 13-10-05 07:43

Anette skrev:
> K. H. Hansen wrote:
>
>>Nej, de skal lære at tage i mod det internationale campingpas, mine
>>personlige og meget private papirer kommer ikke dem ved,
>
>
> Det er nok lidt svært at lære dem allesammen, der ude i den store verden,
> hvor campingpas ikke er et must som herhjemme
>
>
>>jeg behøver
>>ikke at spare de kr. 80,00 for et campingpas.
>
>
> Det er da heller ikke de 80 kr - Herre Gud da - det bare liiiidt svært at se
> hvad man betaler for/til.
> Det ville være rart at vide hvad man betaler for, ikk? Ja man kan få
> rabatter på dette og hint, og man slipper for at aflevere en kopi af sit
> pas - men der ud over? Ja man betaler til en organisation der slår et
> politisk slag for campingfolket - ja men hvilket politiske slag? hvad slås
> de for? Er det mine interesser de slås for? Eller er det
> campingpladsejernes? Eller? Jeg synes det er uigennemskueligt.
>
>
>>Og jeg aldrig brugt andet, hverken i Tyskland, tjekkiet eller ungarn
>>og for den sags skyld ej heller herhjemme.
>
>
> Vi har for første gang i alle de år vi har camperet, købt pas i år - fordi
> vi ville overnatte en weekend i Danmark - og vidste at vi i år, har
> yderligere et par weekender hvor camperen igen kommer til at overnatte på
> danske campingpladser. Lidt mærkeligt at skulle betale entre for at købe en
> service hos en dansk forretningsdrivende.
> Vi har altid brugt kopi af et af vores pas - uden problemer i Tyskland,
> Holland, Belgien, Luxembourg, Frankrig,Spanien, Italien, Tjekkiet og
> Portugal - ingen af stederne blev vi spurgt om (internationalt) campingpas.
> Jeg tvivler nu også på at vi ville have kunnet bruge det campingpas til
> noget som helst. Vi camperer aldrig på de store "Tivoli"pladser med
> primært/mange udenlandske turister.
>
> / Anette
>
>

Du hedder vel ikke BB til mellemnavn?

Prøv at ringe eller maile til dem. Man har ligefrem en presse afdeling
og er vant til at informere. Har du også svært ved at gennemskue hvad
f.eks forsvaret, Levnensmidelstyrelsen - en lokal turist organisation,
Tvinde, Hedeselskabet - Dansk tipstjeneste - eller ligegyldig hvad
halvoffentlige, bruger vores penge til? Selvfølgelig har du det.

Det står jo højt og tydeligt på forsiden - og det er ikke den lille
enkelte campist s interesser man kikker efter, så det er ikke der du
skal klage til hvis der manglede wc papir på sidste plads.

Der er morsomt en divergens i teksten på linket til dem via google

http://www.campingraadet.dk/
Campingrådet godkender, klassificerer og kontrollerer næsten alle
campingpladser
i Danmark, i alt 504 campingpladser. Campingrådets formål er bl.a. at ...

Og det der står på forsiden når man kommer ind på siden.


....
Campingrådet er et samarbejdsorgan mellem ejer- og brugerorganisationer
og myndigheder.

Campingrådet godkender, klassificerer og kontrollerer campingpladserne i
Danmark - ialt 498.

Ud fra Campingrådets klassifikations system tildele pladserne stjerner,
og pladsernes standard kontrolleres mindst én gang om året af
Campingrådets konsulenter. Pladser med 4 og 5 stjerner kontrolleres to
gange om året.

Campingrådet varetager ligeledes campingerhvervets interesser over for
myndighederne.

Campingrådet deltager endvidere aktivt i markedsføringen af dansk
camping i ind og udland. Det sker ved hjælp af deltagelse i feriemesser,
udarbejdelse af markedsføringsmateriale og presseture for danske og
udenlandske journalister.

Campingrådet, Mosedalvej 15, 2500 Valby, info@campingraadet.dk, tlf: 39
27 88 44

....
Jeg kan se et sted, at de bl.a har hjulpet til med at få bedre
vejskiltning til campingpladserne.

Jeg er ikke klar over om der behøves campingpas til alle pladser? -
eller kun til dem der er registreret som godkendte (af campingrådet?)

Hvis man så søger med google dukker der pladser op, der ikke figurere i
"biblerne" ligesom folk sommetider omtaler (kommunalt men måske også
privat ejede pladser, der sommetider omtales som godkendt af lokale
myndigheder.

Men oprettelse af campingpladser er udover kommunen vel i dag en amtslig
sag - og et eller andet sted under overordnet ansvar og klagemulighed
med hensyn til regeloverholdelse under Skov og Natur? Har vi pladser
rundt omkring fra et tidligere godkendelsesystem - og er der nogen der
har prøvet dem?

Der må være nogen der kender mindre lokale campingpladser der ikke
figurerer i de store oversigter. Fastliggerpladser - eller vognpladser
der ikke lige er med i hoved strømmen. Jeg passerer da tit et par
stykker jeg aldrig har set omtalt i bøgerne. Og har engang vovet mig
ind på en for at kikke - parkerede ude på vejen og gik ind, men blev
lige så hurtigt vist ud igen af "seriffen" der med 2 af beboerne kom
løbende efter mig - . "Der er vist noget du har misforstået". "Vi har
ingen ledige pladser" Ud vi har middagslukket, (Kl 1615).



http://www.campingpladspriser.dk/ har vist nogle flere pladser end der
omtales af campingrådet, og jeg har da sendt nogle link eller adr. til ham.

Jeg syntes at siden er en helt fin ide, også med adr. ud over dem i
bøgerne og syntes at f.eks. Annete burde prøve at finde nogle gode
pladser til os, hvor man ikke kræver campingpas - fordi man er lidt uden
for systemet.

mvh





Peter K. Nielsen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 13-10-05 20:46


"Sten Bo" <sletgoss@stofanet.dk> wrote in message
news:434e0071$0$4820$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Det står jo højt og tydeligt på forsiden - og det er ikke den lille
> enkelte campist s interesser man kikker efter, så det er ikke der du skal
> klage til hvis der manglede wc papir på sidste plads.
>
> Der er morsomt en divergens i teksten på linket til dem via google
>
> http://www.campingraadet.dk/
> Campingrådet godkender, klassificerer og kontrollerer næsten alle
> campingpladser
> i Danmark, i alt 504 campingpladser. Campingrådets formål er bl.a. at ...
>
> Og det der står på forsiden når man kommer ind på siden.
>
>
> ...
> Campingrådet er et samarbejdsorgan mellem ejer- og brugerorganisationer og
> myndigheder.
>
> Campingrådet godkender, klassificerer og kontrollerer campingpladserne i
> Danmark - ialt 498.
>
> Ud fra Campingrådets klassifikations system tildele pladserne stjerner, og
> pladsernes standard kontrolleres mindst én gang om året af Campingrådets
> konsulenter. Pladser med 4 og 5 stjerner kontrolleres to gange om året.
>
> Campingrådet varetager ligeledes campingerhvervets interesser over for
> myndighederne.
>
> Campingrådet deltager endvidere aktivt i markedsføringen af dansk camping
> i ind og udland. Det sker ved hjælp af deltagelse i feriemesser,
> udarbejdelse af markedsføringsmateriale og presseture for danske og
> udenlandske journalister.
>

Og så er det bare jeg spørger hovrfor jeg som bruger skal betale for at en
interesseorganisation kan pleje sine interesser, som ikke nødvendigvis er
mine interesser??

Jeg skal da heller ikke betale for udgivelsen af Michelinguuiden fordi jeg
ønsker at besøge en 5 stjernet restaurant

Peter



Sten Bo (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 14-10-05 09:31

Peter K. Nielsen skrev:
> "Sten Bo" <sletgoss@stofanet.dk> wrote in message
> news:434e0071$0$4820$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
,


> Og så er det bare jeg spørger hovrfor jeg som bruger skal betale for at en
> interesseorganisation kan pleje sine interesser, som ikke nødvendigvis er
> mine interesser??
>
> Jeg skal da heller ikke betale for udgivelsen af Michelinguuiden fordi jeg
> ønsker at besøge en 5 stjernet restaurant
>
> Peter


Der er da smart - Og som jeg ser det nyttigt idet man med kortet
får os i mandtal, altså giver området volumen over for statsmagten.

Om det er i min interesse kan da vendes et par gange men det burde det
altså være. Med mindre landet er øde og vi kan brede os ødelæggende ud
over omgivelserne som det passer os.

Vores indflydelse må så komme fra de bruger organisationer der er med i
rådet!

Vi var et år i Polen - ud i det blå - Og spurgte camping fatter om
anbefalinger til vores videre færd - og havde så en god snak om deres og
vores muligheder. Han fortalte så, at der var nul responce på deres
aktiviteter eller ønsker om samme, fra såvel myndigheder - eller banker
osv. Camping? et hul i jorden. Man var meget nysgerrige om hvordan det
hele er organiseret hos os.

Vi ville et eller andet sted gerne kunne te os som vi har lyst, men
ønsker ikke at andre skal, og syns altså at det er fint, at der er
system i tingene.

Det med at betale for Micheline - er guiden gratis? Og var måltidet billigt?

Det er altid dig der betaler.

Næste led er friluftsrådet http://www.friluftsraadet.dk der har fingrene
i tipsmidler.

Jeg ved ikke om jeg hellere ville vinde lidt oftere i Lotto - der er sku
længe i mellem.

mvh

Jan Bøgh (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 13-10-05 17:14

K. H. Hansen wrote:
> Nej, de skal lære at tage i mod det internationale campingpas, mine

Nej, det da ved gud, de ikke skal!
De skulle herhjemme lære, at hvis campingpladsejerne vil have en speciel
forsikring, så skal de selv betale den! Det er vist omtrent den eneste
virksomhed, der kræver en aldeles overflødig forsikring af kunderne - just
in case.

vh

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Nye (opdateret 5/9/2005) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Per Henneberg Kriste~ (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 14-10-05 06:33


"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:434e880e$0$84198$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> K. H. Hansen wrote:
>> Nej, de skal lære at tage i mod det internationale campingpas, mine
>
> Nej, det da ved gud, de ikke skal!
> De skulle herhjemme lære, at hvis campingpladsejerne vil have en speciel
> forsikring, så skal de selv betale den! Det er vist omtrent den eneste
> virksomhed, der kræver en aldeles overflødig forsikring af kunderne - just
> in case.

Og en særdeles overflødig forsikring oven i det. Og det er det eneste
salgsargument for campingpas jeg har set nogen steder ...


--
Per, Esbjerg



K. H. Hansen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : K. H. Hansen


Dato : 14-10-05 09:51

Ja, sådan er det jo, nogen mener de skal have det hele gratis, men de bliver
jo snydt i den anden ende, jeg vil hellere vide hvad jeg betaler, end at
have på fornemmelsen, at de snyder på vægten.

Jeg kan ikke redegøre for, hvilken forsikringer der dækker hvad, men jeg
ved, at på samme måde som parkeringsskader der ingen vidne er til, koster
ejeren af bilen en ekstraudgift til forsikringen i to år, fordi nogen mener
de kan gøre skade på andens ejendom uden selv at ville betale, vil der nok
være mange campister, hvad der jo også skinner igennem her, ikke betale for
evt. ødelæggelser der sker, hvis ikke de opdages.

Hvis det er til de uopdagede skader bl. andet så finder jeg, at det er uhyre
billigt at forsikre sig for kr. 80,00 om året, for hvis ikke det er nogen
der dækkede det, ville det blive mærkbart på de i forvejen opskruede priser
for brug af campingpladser.


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:434f42ea$0$9129$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
> news:434e880e$0$84198$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> K. H. Hansen wrote:
>>> Nej, de skal lære at tage i mod det internationale campingpas, mine
>>
>> Nej, det da ved gud, de ikke skal!
>> De skulle herhjemme lære, at hvis campingpladsejerne vil have en speciel
>> forsikring, så skal de selv betale den! Det er vist omtrent den eneste
>> virksomhed, der kræver en aldeles overflødig forsikring af kunderne -
>> just in case.
>
> Og en særdeles overflødig forsikring oven i det. Og det er det eneste
> salgsargument for campingpas jeg har set nogen steder ...
>
>
> --
> Per, Esbjerg
>



Per Henneberg Kriste~ (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 14-10-05 18:34


"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:434f7170$0$90392$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvis det er til de uopdagede skader bl. andet så finder jeg, at det er
> uhyre billigt at forsikre sig for kr. 80,00 om året, for hvis ikke det er
> nogen der dækkede det, ville det blive mærkbart på de i forvejen opskruede
> priser for brug af campingpladser.

Det er en ansvarsforsikring - hvis man ikke ved hvem der har lavet hvad kan
man ikke hænge nogen op på skaden ... så din teori falder til jorden :)


--
Per, Esbjerg



Sten Bo (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 15-10-05 10:45


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:434ff7e7$0$9155$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:434f7170$0$90392$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Hvis det er til de uopdagede skader bl. andet så finder jeg, at det er
>> uhyre billigt at forsikre sig for kr. 80,00 om året, for hvis ikke det er
>> nogen der dækkede det, ville det blive mærkbart på de i forvejen
>> opskruede priser for brug af campingpladser.
>
> Det er en ansvarsforsikring - hvis man ikke ved hvem der har lavet hvad
> kan man ikke hænge nogen op på skaden ... så din teori falder til jorden
> :)
>
>
> --
> Per, Esbjerg

Go weekend...

Vi har ikke, så længe denne gr. har eksisteret, eller i andre fora, hørt om
eksempler på sager der er henvist til forsikringen via kortet.

Dermed ikke sagt at det ikke findes, langfra, men det ku være morsomt at
høre eksempler.

Nu er kortet jo internationalt - og rimeligvis med samme fordele indbygget i
sig til campisterne i mange lande. Det kan da tænkes at
forsikringsforholdene, folks private dækning er anderledes i andre lande, og
at det der virker overflødigt her , er et stort + andre steder.

Eller måske er det bare nogen det er kørt videre fra tidligere tider - med
andre behov. Trænger til at saneres.

Endelig kan det være, at den anden side, pladserne ,er lykkelige ved at ha i
det mindste nogen forsikring på kundernes krumspring med hinanden.

Så det er måske ikke et spørgsmål om vores fordel, men branchens.

Hvis du lejer noget blir du altid bøffet for et forsikringsbeløb - senest da
vi på Shell "lånte" en hestehøtrailer kr. 125 . + kr. 25 forsikring.

Når man diskuterer de 80 kr. for mærket skal man huske , at de kommer meget
hurtigt igen med de 10% pladserne gir på regningen. Jeg forstår simpelt hen
ikke, at man gider brokke sig, fnidder.

Hvis i forleden morgen så Peer og Signe i TV - fra pladsen i Torino - hvar
man lige var en rundgang på pladsen der lignede noget fra Klondyke kbh
Sydhavn eller hvis i tanker på Harry og kammertjenerens omgivelser - må man
sige at ** systemet har en eller randen betydning alligevel.

Nogen skal gøre arbejdet - og når "vores" foreninger er med ved bordet, må
der vel komme noget nyttigt ud af det. I modsat fald må vi vel så ha fat i
dem og fortælle hvad vi ønsker! Som f.eks. BTN vistnok er i gang med. Uden
opbygningen via campingrådet blir vi helt uden indflydelse og alt overladt
til dem med flest penge.

Men de 80 kr. kommer vel stort set retur hos de aller fleste campister?

mvh

,



Sten Bo (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 15-10-05 11:05


"Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4350ce13$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
,
>
> Endelig kan det være, at den anden side, pladserne ,er lykkelige ved at ha
> i det mindste nogen forsikring på kundernes krumspring med hinanden.
>
> Så det er måske ikke et spørgsmål om vores fordel, men branchens.
>
,

Bare en frygtelig tanke omkringet nyt gebyr hvis forsikringen på kortet
falder væk.

Jeg tør ikke sige mere.

Kan være man har lukket et hul med den på kortet, for saå har man da ikke
den mulighed!

Vel?

Så et andet sted, at man nu var begyndt at opkræve græsgebyr hvis folk lagde
plastikpresenninger under tæppet. Man sagde desværre ikke hvor, så nok en
and!


Vi har til vores vinterferie fundet et Norsk Telemarken -1700 tals
restaureret 220 m2 2 etagers hus, 6 soveværelser 2 bad, sauna 50 m2
panorama pejsestue - udsigt til 20 km sø. stort moderne køkken osv.
15 min til alpint skicenter

16 personer kr. 2600 for uge 7 ugen før kr. 1900. Internettet er
vidunderligt.

hilsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste