1link, to sider i to iframes
Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 12:42

Hej

Jeg skal have åbnet to forskellige sider i to forskellige iframes med kun et
link. Har fundet et eksempel, men da jeg ikke er den vildeste koder ser det
lidt sort ud.

Der er et fuldt eksempel her (dl zip'en forneden på den linkede side) Jeg
skal så have funktionen trukket ud af koden og lagt i en js fil, på min side
vil jeg så bare gerne kunne skrive <a href javascript bla bla bla... hvor
den så kalder de to sider i hver deres iframe. Siderne skal som i eksemplet
være defineret i js-filen.

http://support.milonic.com/demos/loadMultiFrames/

Håber der er en venlig sjæl som vil poste et svar. Så vil jeg se om jeg kan
klø personen på ryggen, næste gang der er behov for det.

Mvh Kasper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-10-05 15:26

"Flindt" <flindt[at]pluginbaby.com> skrev:

>Jeg skal have åbnet to forskellige sider i to forskellige iframes med kun et
>link. Har fundet et eksempel, men da jeg ikke er den vildeste koder ser det
>lidt sort ud.

En meget enkelt måde at gøre det på, kan du se i kildekoden på
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/iframe/

Du skal blot smide

function changeFrames(URL1, URL2)
{
parent.frames[0].location = URL1;
parent.frames[1].location = URL2;
}

ind i en ekstern *.js.

>http://support.milonic.com/demos/loadMultiFrames/

Har ikke tjekket javascriptet på denne side, så hvordan det er i
forhold til denne ved jeg ikke.

--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 15:32

Super

Tak for hjælpen. Så kan jeg komme videre med designet af siden

Mvh Kasper