Scanning af tæve - drægtighed
Fra : makkerlone

Dato : 05-10-05 11:43

Jeg har fået oplyst en pris på scanning af min eventuelle drægtige
tæve.
Min dyrlæge tager kr. 637,- for scanning af min tæve.
(Jeg bor mellem Århus og Randers)

Hvad har I givet for en scanning?

Hilsen Lone og Panik

---------------------------------
www.asasara.dk

Fra : Janni & Flemming And~

Dato : 05-10-05 13:31

Hej

Første gang gav jeg ca 450 kr og anden gang fik jeg den gratis.
Har bare sådan en dejlig dyrlæge, han var lige så spændt som jeg, om hvor
mange der var, så han ofrede ½ times tid gratis til mig om min tæve.
Vi bor på Bornholm.

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 14:34

"Janni & Flemming Andersen" <great_evita@hund.dk> skrev i en meddelelse

> Første gang gav jeg ca 450 kr og anden gang fik jeg den gratis.
> Har bare sådan en dejlig dyrlæge, han var lige så spændt som jeg, om hvor
> mange der var, så han ofrede ½ times tid gratis til mig om min tæve.

Hvor præcis var scanningen så, ift. antallet af hvalpe ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Sanne

Dato : 05-10-05 16:32

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor præcis var scanningen så, ift. antallet af hvalpe ?

Hejsa.

Jeg har utallige eksempler på at man ikke kan regne ret meget med antallet
de kommer frem med.
Flere eksempler hvor de siger der kommer 1 eller 2 og så kommer der 6-7
stykker istedet for.

Jeg fik min tæve røntgenfotograferet og de sagde der kom 5...og vupti..5
styks :c)
Og prisen er næsten den samme...kom af med under 500 kr.

mvh
Sanne

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 16:44

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:4343f1dc$0$25350

> [...]
> de kommer frem med.
> Flere eksempler hvor de siger der kommer 1 eller 2 og så kommer der 6-7

Jeg har netop også hørt et eksempel, hvor scanningen sagde 4 hvalpe. Der kom
dog 8 hvalpe.
Hvis det er så upræcist, så kan man vel ligeså godt vente og se, hvor mange
hvalpe der kommer.
Men scanningen kan selvfølgelig nok afsløre, om der er hvalpe i tæven eller
ej.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Sanne

Dato : 05-10-05 17:04

> [...]
> mange
> hvalpe der kommer.
> Men scanningen kan selvfølgelig nok afsløre, om der er hvalpe i tæven

Jeg valgte at få hende røntgenfotografteret fordi det var første gang hun og
vi skulle have hvalpe.
Og så følte jeg, at det var en dejlig ting, at vide hvor mange der ville
komme når fødslen var igang.

Man kan også få taget en blodprøve for at få at vide om hun er drægtig.

Mvh
Sanne

Fra : David

Dato : 05-10-05 17:17

On 05/10/05 18:04, in article
4343f97a$0$25405$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Sanne"
<laurberg@tiscali.dk> wrote:

> [...]

Hvorfor scanne, medmindre der er noget mistanke om der er noget galt , endte
er der hvalpe eller så er der ikke .

Med venlig hilsen

David

www.Redcorner.dk

Fra : Janni & Flemming And~

Dato : 06-10-05 14:43

Vi kunne kun se der var hvalpe ikke hvor mange. Første gang mente han der
var 3-4 stk.
Ved anden scanning en anden parring mente han det var et middel kuld på 6
stk, der kom 9.
Så præcist kan man ikke se det.

Fra : makkerlone

Dato : 05-10-05 19:34

David skrev:
> Hvorfor scanne, medmindre der er noget mistanke om der er noget galt , enten
> er der hvalpe eller så er der ikke.

Dette er mit tredje kuld hvalpe, og de andre gange har jeg ikke fået
mine tæver scannet, idet man ofte 1½-2 uger efter scanningen fysisk
kan se på tæven, om de er med hvalpe.

Men grunden til at jeg overvejer en scanning denne gang er, at min hund
er udtaget til at deltage i finalen om årets elitehund, som skal
foregå 1 uge før hun skal nedkomme.
Jeg vil naturligvis ikke deltage med hende, hvis hun er drægtig. For
hvis hun er drægtig, så undlader jeg at sende tilmeldingsblanketten
ind, hvor der er seneste frist i midten af næste uge.

Lone og Panik

------------------------------
www.asasara.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 12:57

[...]

Det er jo en meget god grund til, at få hende scannet.

Du melder vel tilbage, om det bliver til stævne eller hvalpe ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Karin Offenbach

Dato : 06-10-05 09:08

> [...]
>tæve.
>Min dyrlæge tager kr. 637,- for scanning af min tæve.

Hej
Jeg bruger tilst dyrehospital - der gav jeg 336,-+moms i september
for at få min tæve scannet.
MVH Karin