Møgvognen...
Fra : Claudio Adam

Dato : 05-10-05 11:09

Så er Langballe søreme også hoppet på den Holmske Møgvogn,
- endnu et spadestik er taget i undermineringen:
Af Martin Luther Visdom.

Adam.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-10-05 14:26

Claudio Adam (slet CCQ4S) wrote:

> Så er Langballe søreme også hoppet på den Holmske Møgvogn,
> - endnu et spadestik er taget i undermineringen:
> Af Martin Luther Visdom.
>
> Adam.

Referencer, tak? Vi andre aner jo ikke hvad det er, du snakker om?

(Umiddelbart kom jeg da til at tænke på Luthers egen sarkastiske påstand
om at der er mindst lige så stor hellighed ved bonden, der lovsynger Gud
fra sin møgvogn som ved ellers nok så mange pompøse katolske ritualer i
overdådigt udsmykkede kirker...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Claudio Adam

Dato : 06-10-05 03:16

--

Halløj da,

- 24 års reglen du ved:
selvfølgelig skal der da eksempelvis Højt Ud-dannede Islamister
til landet så de derved kan besidde, ( erobre ?) højere stillinger
i herakiet:
Ja og selvfølgelig da underminere det jo således
Martin Luther og hans diciple, jah og det i allerhøjeste grad!

Mvh. Adam

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-10-05 08:02

Claudio Adam (slet PEH02) wrote:

> [...]
> Ja og selvfølgelig da underminere det jo således
> Martin Luther og hans diciple, jah og det i allerhøjeste grad!

Jeg kan altså ikke se, hvad 24-årsreglen dog skulle have med Luther at
skaffe. Der er tale om sækulære politiske beslutninger i det verdslige
regimente, ikke om beslutninger vedrørende Folkekirkens trosliv.

Desuden er reglen i øvrigt ikke kun rettet imod muslimer (da man jo
desværre ikke "må diskriminere" selv om det helt klart er muslimske
tvangsægteskaber man prøver at undgå med den), men den rammer ALLE
ikke-EU-borgere, dvs. også folk fra væsentligt mere integreringsvillige
kulturer.

I øvrigt ville Luther næppe bryde sig om at have det siddende på sig at
du taler om luthersk-evangeliske kristne som "hans disciple", idet der
kun er een mester, Jesus Kristus, og det er ham, hele Luthers livsværk
er eet langt arbejde for at henvise folk til.

Anders Peter Johnsen

Fra : Claudio Adam

Dato : 06-10-05 09:21

--

Vi kan vel blive enige om at Martin Luther var en Teologisk Kriger
af et vist format.

Mvh. Adam

Fra : Claudio Adam

Dato : 08-10-05 08:21

Claudio Adam <kraka@FMHHOc.dk> (slet FMHHO) skrev:

> [...]
>af et vist format.
>Ligeledes ser jeg ikke på kæmpen som en afgud ved at bruge ordet
>dicipel, blot som respekt, en stor respekt.

ps.
- Jeg kan ikke opgive min loyalitet overfor Martin Luther,
jeg kan ikke bare kaste håndklædet i ringen, selv om følelsen til
tider kan overfuse En.
Dette er selvfølgelig en kombination af fejhed og usselhed, som er
let at falde i.
Måske lyder dette alt-for kliche-agtigt, men det er dog sagt i
fuldt alvor.

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/babylon

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-10-05 13:41

Claudio Adam (slet KV88Z) wrote:

> ps.
> - Jeg kan ikke opgive min loyalitet overfor Martin Luther,
> jeg kan ikke bare kaste håndklædet i ringen, selv om følelsen til
> tider kan overfuse En.

Nu mente Luther jo selv at det om nogen var Jesus Kristus, vi skulle
være loyale imod. Og ikke ham selv, da han jo erkendte at kunne tage
fejl i sine tolkninger (som han blandt andet gjorde med skriftet "Om
jøderne og deres løgne", der desværre skulle få grusomme konsekvenser
500 år senere...)

> Dette er selvfølgelig en kombination af fejhed og usselhed, som er
> let at falde i.
> Måske lyder dette alt-for kliche-agtigt, men det er dog sagt i
> fuldt alvor.

Jesus tilråder jo selv i NT at man "bygger sit hus på klippegrund".

Lukasevangeliet 6, 47-48:
"Enhver, som kommer til mig og hører mine ord og handler efter dem –
hvem han ligner, vil jeg vise jer: Han ligner et menneske, der byggede
et hus, gravede dybt ned og lagde soklen på klippen. Da der blev
oversvømmelse, væltede floden ind imod huset, men den kunne ikke rokke
det, fordi det var bygget godt. Men den, der hører og ikke handler
derefter, ligner et menneske, der byggede et hus lige på jorden uden
sokkel. Floden væltede imod det, og straks faldt det sammen, og
ødelæggelsen af det hus blev stor."

(Det er i øvrigt tydeligvis denne lignelse, der har inspireret Luther
til salmen "Vor Gud Han er så fast en borg".
http://www.galtenkirke.dk/Salmer/Salme295.htm )

Som jeg tolker det, handler denne lignelse om, hvad man baserer sit liv
på: Grundfæstet tro på Jesus Kristus eller overfladiske mode-betragtninger?

Det er dybest set bare at vælge, hvad man finder mest værdifuldt og på
langt sigt mest troværdigt og stabilt: Martin Luthers udlægninger af
Bibelen eller popsmart postmodernisme hvor "alt dybest set er lige godt
og lige gyldigt"?

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-10-05 14:17

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> fejl i sine tolkninger (som han blandt andet gjorde med skriftet "Om
> jøderne og deres løgne", der desværre skulle få grusomme konsekvenser

(Der skulle selvfølgelig stå "400 år senere"...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Claudio Adam

Dato : 08-10-05 15:00

> [...]
>
>(Det er i øvrigt tydeligvis denne
>lignelse, der har inspireret Luther
>til salmen "Vor Gud Han er så fast en borg".

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er popsmart eller ikke?

Dog ændrer det ikke min holdning overfor Martin Luther,
Jøder samt Islam:
Som jeg har forsvaret ( Min Holdning. ):
Til hudløshed, herinde i gruppen.

Ej heller:
Er den min holdning:
Popsmart!
- Men kommer fra min pureste ungdom,
også er det.
Ende!

ps. Denne tråd er for mit vedkommende afviklet,

hilsen Adam.

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/babylon

Fra : AF

Dato : 08-10-05 16:02

Claudio Adam (slet 5F457) skrev i

[ ... ]
> Jeg skal ikke kunne sige hvad der er popsmart eller ikke?

Det behøver du heller ikke - men det ville være en rigtig god ide, dersom du
ville sprede glæde og fornøjelige stunder i det flade bjergland ved at
studere, lære og benytte de enkle og simple anbefalinger du kan læse mere om
i dette lille stykke tekst med kloge ord:

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Claudio Adam

Dato : 08-10-05 17:55

Er dette rent nok Andreas?:

Hvorfor i øvrigt kan man ikke tillade sig at øve kritik mod det
Zionistisk/ efterhånden Islamistisk styrede Danmark og vel Norden,
uden at være en negativ person.

Andreas, det er sgu Social-Realisme jeg her taler om:
Det og ikke andet!

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/babylon

Fra : AF

Dato : 08-10-05 19:38

Claudio Adam (slet QTU12) skrev i

> Er dette rent nok Andreas?:

Du glemte da vist at læse hvad der står i linket. Det er jo ikke rigtig nok
at du blot har klikket på det.

Citer hvem du svarer, og citer et par centrale sætninger af det du svarer på
og placer dit svar under det du citerer, akkurat som jeg gør det i dette
svar til dig.

> Hvorfor i øvrigt kan man ikke tillade sig at øve kritik mod det
> Zionistisk/ efterhånden Islamistisk styrede Danmark og vel Norden,
> uden at være en negativ person.

Har jeg kaldt dig en negativ person blot fordi du øver ovennævnte kritik.
Skulle jeg kritisere dig for din kritik, da skulle det da kun være at du
placerer din politiske kritik i dk.livssyn.kristendom i stedet for i
dk.politik eller evt. dk.politik.invandring

> Andreas, det er sgu Social-Realisme jeg her taler om:
> Det og ikke andet!

Og det bekræfter så at du bør poste det i en anden gruppe i stedet for her.

Skal vi ikke være enige om at debat om zionistisk og islamisk politisk
styring af Tor's og Freja's land hører hjemme i en anden gruppe.

Fortsat god weekend, - og husk lige at /læse/ indholdet i det link jeg gav.
Du kan finde det i min signatur herunder