Countdown/nedtælling
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-10-05 01:21

Jeg skal bruge en PC der skal ligne en bombe (til et løb i FDF). På
skærmen skal der være et stort digitalur der tæller ned. Jeg tænkte
umiddelbart, at det måtte være nemt at finde et lavet i JavaScript,
men jeg har faktisk ikke kunnet finde noget brugbart.

Det eneste output, der skal være på skærmen, skal være XX:XX, altså
tiden der tæller ned. Det er kun selve scriptet, der er problemet
(dvs. layout osv., det fikser jeg selv). Tiden der skal tælles ned
fra, kan sagtens bare være en variabel, der skal rettes til, inden
siden vises i browseren.

Er der nogen her, der kan hjælpe?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Alle udgaver af Sony Ericsson Z800i låses op
- og nej, din telefon skal ikke skilles ad...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-10-05 10:32

Lasse Hedegaard skrev:

> [...]
> ned. Jeg tænkte umiddelbart, at det måtte være nemt at finde
> et lavet i JavaScript, men jeg har faktisk ikke kunnet finde

Der er ellers masser af scripts til rådighed:

<http://www.google.dk/search?q=javascript+digital+countdown+clock>

Kan du bruge dette her:
<http://www.scriptsearch.com/cgi-bin/jump.cgi?ID=6940>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dj Uncas

Dato : 05-10-05 10:44

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Der er ellers masser af scripts til rådighed:
>
> <http://www.google.dk/search?q=javascript+digital+countdown+clock>
>
> Kan du bruge dette her:
> <http://www.scriptsearch.com/cgi-bin/jump.cgi?ID=6940>

Jeg fandt et med millisekunder også. Lidt mere bombe-agtigt

http://www.java-scripts.net/javascripts/Countdown-Timer.phtml

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-10-05 15:18

Dj Uncas skrev:

>Jeg fandt et med millisekunder også. Lidt mere bombe-agtigt
>
>http://www.java-scripts.net/javascripts/Countdown-Timer.phtml

Det har godt ikke noget med bomber at gøre, men fik dagens store
grin med denne:

http://www.java-scripts.net/javascripts/No-Right-Click-Deluxe.phtml

Nu er vi vidst mange, der skal til at tjene penge!

PS. Der er pop-under på siden første gang man går ind på siden.

Hverken Opera eller IE dræber den.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-10-05 13:27

Dj Uncas skrev:

> Jeg fandt et med millisekunder også. Lidt mere bombe-agtigt
>

> http://www.java-scripts.net/javascripts/Countdown-Timer.phtml

Det er nu kun decisekunder (tiendedele sekunder) der vises. Hvis
man skal have millisekunder med, kan man sætte milisec til 999 i
stedet for 9, og sætte timeoutværdien ned til 1. Skal det se pænt
ud, skal man også lige tilføje .toPrecision(3) i udskriften (så der
hele tiden er tre decimaler).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-10-05 16:05

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]
> html
>
> Nu er vi vidst mange, der skal til at tjene penge!

Meget sjov ide - men man opdager det ikke med Firefox. Opera viser
kun alert-boksen når man højreklikker på et af inputfelterne, mens
IE viser den ved højreklik overalt på siden (og Firefox viser den
altså slet ikke i min opsætning).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-10-05 16:27

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Meget sjov ide - men man opdager det ikke med Firefox.

Det er jeg godt klar over, men det var det at nogen tror at man
kan sælge htmlkoder ved at ha' scriptet på sin side (og at alle
bruger IE og ikke kender til andre måder at se kildekoden),
--
Knud

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-10-05 23:47

fOn Wed, 05 Oct 2005 11:32:22 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Der er ellers masser af scripts til rådighed

Ork, ja - men jeg fandt ikke noget, som helt passede til mig

Det jeg skal bruge er en tæller, der viser XX:XX, evt. XX:XX:XX - og
intet andet. Det jeg er snublet over kan jeg umiddelbart (ikke se jeg
kan) bruge.

Jeg regner med at trykke F11, så det kun er hjemmesiden, der vises.
Baggrunden skal være sort, og tallene er røde "digitaltal"
(7-segment). De scripts jeg har set, der er inputbokse og diverse
tingeltangel.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Christian Hansen

Dato : 06-10-05 07:29

Hej Lasse

Jeg har lige modificeret et af mine tællerscripts, så det måske kan det,
som du efterspørger. Der er en variabel ved navn offset_timer, som du
skal sætte til det antal sekunder den skal tælle ned fra - max er 3600 -
altså en time.

Kig på det her :

http://chrsen.dk/fundanemt/files/scripter/javascript/misc/countdown.html

Originale script findes her ( den tæller op i stedet for ned :) ) :

http://chrsen.dk/fundanemt/files/scripter/javascript/misc/clock.html

Mvh Christian