Skifte inv. selskab og deraf skat
Fra : Nicolai L.

Dato : 03-10-05 16:24

Hejsa

Jeg sprang med på vognen for 2 måneder siden og har fulgt debatten
løbende. Dog kommer der lidt problemer nu her.

Jeg købte der p.g.a. en kæmpe tanketorsk (og stor nervøsistet, da
jeg snakkede med min bankrådgiver) aktier i både Dexia Invest Danske
Small Cap Aktier og BankInv.Dk Small Cap. Jeg står nu her 2 måneder
efter med praktisk talt 73% af mine aktier i small cap (som er gået
helt i stå). Jeg vil nu gerne af med mine BankInv og placere dem i en
anden afdeling.

Jeg betalte 175,01 DKK dengang i kurtage for køb. Aktierne blev købt
i kurs 154,39 og står nu til 157,50. Jeg købte 76 så i princippet en
gevinst på 236,36 DKK. På min selvangivelse skal jeg så angive
236,36DKK eller må jeg angive 236,36DKK-175,01DKK= 61,35DKK ?

Renteudgifter i kraft af træk på kredit kan vel formentlig ikke
trækkes fra ?

Håber en kan hjælpe :)

Fra : Andy

Dato : 04-10-05 13:42

> [...]
>efter med praktisk talt 73% af mine aktier i small cap (som er gået
>helt i stå). Jeg vil nu gerne af med mine BankInv og placere dem i en

Alle investeringsforeninger har perioder hvor den indre værdi ikke stiger.
Det eneste du opnår ved at hoppe ud og ind når det står stille, er at betale
flere gebyrer og komme for sent til de store værdistigninger.

Andy

Fra : Nicolai L.

Dato : 04-10-05 17:43

Tak for svar. Ja.. du har ret. Sad også selv med et regneark igår og
fandt ud af at BankInvest small cap aktierne lå under deres NAV
værdi, hvorimod de andre lå over. Jeg konkluderede at der nok er en
god mulighed for stigning på den baggrund.