[MySQL] Ændre til MyISAM
Fra : John

Dato : 03-10-05 15:39

Jeg køre med MySQL v4.1.11 og phpMyAdmin og har nu her lige fundet ud af, at
mine database ikke køre som MyISAM (de står slet ikke til noget i
phpMyAdmin!?). Jeg har forsøgt, at ændre det direkte i phpMyAdmin men det
ser ikke ud til at hjælpe noget. Selve databasen og tabellerne fungere dog
fint, men der rapporteres ikke hvor mange rækker der i tabellerne?

Hvordan ændre jeg det?

Fra : John

Dato : 05-10-05 11:25

> [...]
> ser ikke ud til at hjælpe noget. Selve databasen og tabellerne fungere dog
> fint, men der rapporteres ikke hvor mange rækker der i tabellerne?

Er der ingen der ved det?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-10-05 14:53

On Mon, 3 Oct 2005 16:38:31 +0200, "John"
<651212121324234@hotmail.comx> wrote:

> [...]
>ser ikke ud til at hjælpe noget. Selve databasen og tabellerne fungere dog
>fint, men der rapporteres ikke hvor mange rækker der i tabellerne?

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/isam-storage-engine.html nævner fx:
ALTER TABLE tbl_name TYPE = MYISAM;

Men en eller anden engine må tabellen jo nødvendigvis bruge. Du kan se
dette ved at skrive:

SHOW TABLE STATUS;
eller for en bestemt tabel:
SHOW TABLE STATUS LIKE 'tbl_name';

--
- Peter Brodersen

Fra : John

Dato : 05-10-05 17:12

> Men en eller anden engine må tabellen jo nødvendigvis bruge. Du kan se
> dette ved at skrive:
> SHOW TABLE STATUS;

test1 MyISAM 9 Dynamic
test2 MyISAM 9 Dynamic
mynames MyISAM 9 Fixed
phonenumbers MyISAM 9 Dynamic

Dvs. at den står fint nok til MyISAM, men hvorfor er det så, at phpMyAdmin
(v2.5.6) har problemer med at vise antal records i tabellerne samt hvilken
type tabellen er?

Fra : Geert Lund

Dato : 06-10-05 10:24

John wrote:

> Dvs. at den står fint nok til MyISAM, men hvorfor er det så, at phpMyAdmin
> (v2.5.6) har problemer med at vise antal records i tabellerne samt hvilken
> type tabellen er?

Kunne muligvis hænge sammen med at phpMYAdmin version 2.5.6 er en gammel
version der ikke er optimeret til at virke med 4.1.x versionen af MySQL.
Prøv at opgradere phpMyAdmin til 2.6.x serien i stedet.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : John

Dato : 06-10-05 11:17

> Kunne muligvis hænge sammen med at phpMYAdmin version 2.5.6 er en gammel
> version der ikke er optimeret til at virke med 4.1.x versionen af MySQL.
> Prøv at opgradere phpMyAdmin til 2.6.x serien i stedet.

Det var lige præcist problemet, tak. Jeg havde med vilje ikke opdatereret,
da jeg synes "det nye look" i v2.6 er lidt for fancy, men det virker til
gengæld og det er vel blot en vanesag.
Tak.

Fra : Geert Lund

Dato : 06-10-05 11:36

John wrote:

> Det var lige præcist problemet, tak. Jeg havde med vilje ikke opdatereret,
> da jeg synes "det nye look" i v2.6 er lidt for fancy, men det virker til
> gengæld og det er vel blot en vanesag.

Du kan jo vælge at køre med det gamle "look" - bare skift themet til
"Original" - så ligner den sig selv igen

Må indrømme jeg heller ikke er ovenudbegejsteret for det fancy theme der
blev lavet ifm. introduktionen af themes i phpMyAdmin. Men det er nok en
smagssag :)

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 06-10-05 15:45

"Geert Lund" skrev:
> Må indrømme jeg heller ikke er ovenudbegejsteret for det fancy theme der
> blev lavet ifm. introduktionen af themes i phpMyAdmin. Men det er nok en
> smagssag :)

Man behøver jo ikke at bruge det, i opsætningen kan man indrette det præcis
som man vil - evt. stille den til at køre uden ikoner.
$cfg['NavigationBarIconic']= FALSE;
$cfg['LightTabs'] = TRUE;
$cfg['PropertiesIconic'] = FALSE;
$cfg['MainPageIconic'] = FALSE;
i config.inc.php, så er stort set alle ikoner slået helt fra.

Jeg er i den modsatte grøft, jeg syn's det er ganske fedt at udseendet har
fået et løft.

MvH
AlleyKat