Java-script og Firefox
Fra : Kitt Søndergaard

Dato : 02-10-05 15:22

Jeg har problemer med et java-script.
Det fungerer fint i IE 6, Opera 8.5, Netscape 8.0.1
men ikke i Mozilla Firefox 1.04
Scriptet kan ses her:
http://kitt.soendergaard.person.emu.dk/juleslange.htm
I "Funktioner" "Indstillinger" "Webmuligheder" er "Aktiver Java" og "Tillad
javascript" er der sat flueben.
Men måske det er nogle andre indstillinger i Firefox, der skal ændres?
Jeg vil blive glad for nogle gode råd.
Med venlig hilsen
Kitt Søndergaard

Fra : Kitt Søndergaard

Dato : 03-10-05 14:44

"Kitt Søndergaard" <kitts@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Tillad javascript" er der sat flueben.
> Men måske det er nogle andre indstillinger i Firefox, der skal ændres?

Problemet er nu løst med hjælp fra et geni ovre i gruppen
dk.edb.internet.software.browser
Det var en scriptfejl. Se løsningen 2/10 "Java-script Firefox".
Med venlig hilsen
Kitt Søndergaard

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-10-05 15:10

Kitt Søndergaard wrote:

> Problemet er nu løst med hjælp fra et geni ovre i gruppen
> dk.edb.internet.software.browser
> Det var en scriptfejl. Se løsningen 2/10 "Java-script Firefox".

Der er sikkert mange af læserne i denne gruppe, som ikke abonnerer på
dk.edb.internet.software.browser, så er du rar at fortælle i denne gruppe,
hvad fejlen var?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kitt Søndergaard

Dato : 03-10-05 15:23

> Der er sikkert mange af læserne i denne gruppe, som ikke abonnerer på
> dk.edb.internet.software.browser, så er du rar at fortælle i denne gruppe,
> [...]

Kære Erik Ginnerskov!
Først tak for henvisningerne til de rette grupper i går.
Ja, selvfølgelig:
Svaret med løsningen kommer herunder.
Med venlig hilsen
Kitt Søndergaard
---------------------------
Problemet er i scriptet - FF er ikke understøttet.

Jeg kan se en enkelt fejl i scriptet - de steder hvor der sættes
position på et element, mangler der angivelse af enheden.

Prøv at rette:

document.getElementById("span"+i).style.left=xpos[i]
document.getElementById("span"+i).style.top=ypos[i]

- til:

document.getElementById("span"+i).style.left=xpos[i] + "px"
document.getElementById("span"+i).style.top=ypos[i] + "px"
--
Jens Gyldenkærne Clausen