Køb af dykkerudstyr i Dykkercenteret
Fra : Walther12

Dato : 01-10-05 19:44

Når man køber udstyr i Dykkercenteret, får man at vide at der er 3
års garanti på de fleste varer. Men kommer man med noget der er
defekt skal man ikke regne med at det er under garanti.
Når man feks. køber en Mero dragt, og lynlåsen går, får man at
vide at der nok har været noget i klemme. Hvem kan se om noget sidder
i klemme når lynlåsen sidder på rykken.
Er der andre der har nogen oplevelser tilsvarene, eller også skal man
bare være opmærksom på når man handler i Dykkercenteret.

Hygge

?

Fra : Henrik

Dato : 01-10-05 21:17

Tænk at der stadig er nogen der handler i Dykkercentret.....!

Fra : Peter Kjær

Dato : 02-10-05 07:17

Er der andre der har nogen oplevelser tilsvarene, eller også skal man
bare være opmærksom på når man handler i Dykkercenteret.

Jeps, i mit tilfælde var det en harpun der var gået i stykker, der var der
heller ikke noget at komme efter....siden har jeg ikke sat min fod i den
biks.

/Peter

Fra : Allan Overgaard

Dato : 02-10-05 09:10

Hej walther12.
hvis du kigger i dykkercentrets folder så står der at 3års garantien dækker
alle fabrikationsfejl og fejl i materialer.
Garantien omfatter IKKE slitage eller skader opstået ved UHELD eller
hårdhændet behandling.
ydermere tilbydes der 30 dages returret og 2 års gratis service.
Så vidt jeg er orienteret så er de 3 år faltisk 2 år mere end hvad der er
lovpligtigt, der skal nemlig kun være 1 års garanti og 2 års reklamationsret
(ikke det samme)
Jeg synes faktisk at dykkercentret yder en rigtig god service.
Tænk at man gå ind med sin 2 år gamle regulator og få den efterset (GRATIS)
det er service til ug med kryds og slange i mine øjne.
/Allan

Fra : Lars

Dato : 03-10-05 21:59

Nå man er så dyr som Dykkercenteret, og fortæller så vidt og bredt om sin
garanti, så er det simpelhen for ringe at slå tudefjæset op når der kommer
en reklamation.

Jeg har set mig sur på den fordi de i et par tilfælde ikke har ville
overholde købeloven og sælge til de priser de har annoncet til på deres
hjemmeside.
Lars

Fra : Henrik

Dato : 02-10-05 09:21

Du er en heldig mand Allan !
Jeg kom med en tørdragt hvor der var hul i støvlen - den var mørnet
på under 1 år og 12 dyk - der var ikke noget at komme efter der
heller.
De 3 års garanti kan du stikke skråt op - de overholder det ikke
alligevel.
Dykkercentret er kun for "uvidende" nybegyndere - de stakler.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-10-05 09:32

Henrik wrote:
> [...]
> alligevel.
> Dykkercentret er kun for "uvidende" nybegyndere - de stakler.

Njaa... nu har jeg også prøvet at handle i en butik der af mange bliver
anset for at være for 'rigtige' dykkere, der var behandlingen sgu heller
ikke voldsom imponerende...

En manchet udskiftet, viste tegn på at mørne efter 3 uger, anklager for
at have pakket dragten væk våd, ikke bruge talkum osv... 2 udskiftninger
senere (og 20 dyk) blev det for meget... gik til anden side hvor
manchetten blev skiftet hurtigt (og lidt dyrere) og den sidder stadig
fast. (ok jeg havde jo ikke købt dragten der så var jo min egen skyld at
han ikke kunne skifte manchetten så det holder)

Jeg har handlet ved DC et par gange (postordre) og der har jeg fået fin
service, selv da nogle af de ting jeg havde bestilt var i restordre,
ringede de og informerede om dette, sendte dem de havde på lager og
resten kom (free of charge) 2-3 uger senere, service? Det tror jeg da nok.

At en lynlås ikke bliver dækket kan i mange tilfælde godt forstås,
Walther12 skriver indlægget som om at det var meget muligt at der havde
været noget iklemme i lynlåsen... Jeg tror ikke du finder nogle butikker
der er villige til at dække hårdhændet behandling (en lynlås er et fint
stykke præcisionsudstyr på din dragt). Om en støvle skal dækkes, tjaa...
igen kommer det an på omstændighederne.. hvis den altid har været tørret
efter dyk og har hængt et godt sted, så er det naturligvis en defekt
støvle... Men hvis den er lidt fugtig og ligger i længere tid, så mørner
det skidt også, og det er heller ikke dækket af garantien (hverken hos
DC eller andre såkaldte professionelle forretninger).

At de reklamere med 3 års garanti er ikke en blankocheck på at de vil
lave alt hvad der måtte være galt med udstyret gratis indenfor 3 år.

Thomas - Der intet har med DC eller andre butikker at gøre.

Fra : CC

Dato : 02-10-05 10:20

> At de reklamere med 3 års garanti er ikke en blankocheck på at de vil lave
> alt hvad der måtte være galt med udstyret gratis indenfor 3 år.
>
> Thomas - Der intet har med DC eller andre butikker at gøre.

At de reklamerer med 3 års garanti, betyder at de SKAL stille forbrugeren
væsentligt bedre end den 2 års reklamationsret.
Ved den 2 års normale reklamationsret, har forretningen bevisførelsen for
skaden de første 6 måneder, de næste
18 måneder er det forbrugeren der skal sansynliggøre, at fejlen skyldes en
produktionsfejl.

Hvis forretningen har ydet 3 års garanti, betyder det, at bevisbyrden ligger
hos forretningen, hvorvidt kunden ikke har ret i sin
udlægning af sagen eller ej(og det kan være ret svært, medmindre der fysisk
sidder en sten i klemme i lynlåsen eller f.s.v. angår
f.eks. mobiltelefoner med vandskade, hvor man kan se at der er sket irring i
elektronikken).

Nu ved jeg ikke, hvornår lynlåsen er i dette tilfælde er gået i stykker, men
hvis det er indenfor relativt kort tid
bør den blive dækket af garantien.

Jeg ville personligt spørge forbrugerrådet.

hilsen
Claus

Fra : Walther12

Dato : 02-10-05 18:33

Vedrørende min lynlås, vil jeg bare sige at det med om den har været
noget i klemme, det spørgsmål står stadigvæk åbent. Da det var
sådan at da jeg indleverede den i DC, var der ikke noget at se,
ifølgede Rene selv. Men efter et par dage var der ikke det, der var i
vejen. Men hvem kan bevise om hvis der har været noget i klemme. Er
det så sket denne gang eller er det sket tidligere. Men hvis der var
et tvivl, kunne de bare sige at vi slår halv skade, men det kom ikke
på tale. Dragten var kun 1 1/2 år gammel og ca. 50 dyk på bagen. Der
står heller ikke noget om at den ikke er beregnet til selv at lyne op.
En anden gang havde jeg problemer med noget for lavt tryks alarm, det
var til rep. 3 gange og så spurgte jeg om der var mulighed for at de
ville tage det retur, hvis jeg købte noget andet, men det ville de
ikke. Resultatet blev bare at jeg købte det i en anden butik. Så nu
er min tolerance ved at være opbrugt.

Fra : Allan Jensen

Dato : 03-10-05 09:37

Den største forskel på dykkercenteret og de andre butikker er, at
dykkercenteret som regel har det man skal bruge.

Men jeg må indrømme at jeg trak lidt på smilebåndet, da ekspedienten sagde
at der var 2 års garanti på de handsker jeg købte. De holdt 4-5 måneder som
alle andre handsker.

Allan Jensen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 03-10-05 10:45

"Allan Jensen" <alj@vrag.dk> wrote in

> [...]
>
> Men jeg må indrømme at jeg trak lidt på smilebåndet, da ekspedienten
> sagde at der var 2 års garanti på de handsker jeg købte. De holdt 4-5

Hehe... ja det kan jeg da godt forstå... jeg ser som regel også handsker
som en 'sliddel' når man dykker.... men efter jeg er begyndt at tvære
aquasure/aquaseal/black Witch eller lign. på fingerspidserne på mine
handsker, så holder de faktisk meget bedre, selvom de får en hård
behandling på vrag og lign

Mine nuværende 5-finger handsker er nok ved at være over 2 år ;)

Thomas

Fra : Morten Saabye

Dato : 03-10-05 13:06

> [...]
> behandling på vrag og lign
>
> Mine nuværende 5-finger handsker er nok ved at være over 2 år ;)

Jeg antager, I allerede ved det, men man kan altså få handsker, både 3-
og 5-finger med kevlar på fingerspidserne. De er lidt mere "ufølsomme",
men holder hamrende godt. Har ikke skiftet mine siden jeg for nogle år
siden fik fat på et sådant par (og de har mange vragdyk). Se evt. et
eksempel på følgende link:

http://www.bare-wetsuits.com/bareshop/diveproduct.asp?dept_id=28530&pf_id=69402

/Morten

Fra : Allan Jensen

Dato : 03-10-05 13:16

Er der nogen som ved hvor de har de handsker i Københavnsområdet?

Allan Jensen

Fra : Per Siebeneicher

Dato : 04-10-05 08:48

Hej Allan
Køb en spand kontaktlim, og smør det på de steder hvor du slider dine
handsker. Gerne 2 - 3 lag.
Når limen er tør, drysses handsken med talkum (ellers klæber de sammen).
Denne løsning holder både til havnearbejde og "undervands arkæologi"
mvh Per.

Fra : Allan Hansen

Dato : 04-10-05 10:56

"Per Siebeneicher" <sieben@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
newsrvgfLyFHA.5288@gud.bends.dk...
> [...]
> Når limen er tør, drysses handsken med talkum (ellers klæber de sammen).
> Denne løsning holder både til havnearbejde og "undervands arkæologi"

Her er en test af en handske der måske er det tætteste man kan komme på en
"asfaltbelægning"
http://www.baggbodykarna.org/article.cgi?sid=119

Allan Hansen

Fra : Morten Saabye

Dato : 04-10-05 09:56

"Allan Jensen" <alj@vrag.dk> wrote in message

> Er der nogen som ved hvor de har de handsker i Københavnsområdet?
>
> Allan Jensen

Jeg mener at Amager Dykkercenter kan skaffe dem, ellers ved jeg at
Diveshoppen forhandler Bare.. Thyge kan også skaffe dem. Mine egne er
ikke fra Bare, men "Sea-et eller andet". Holder kanon godt..

/Morten

Fra : Kalle

Dato : 04-10-05 19:08

Oceandive på Sønderfasanvej har dem.

Casper

Fra : KN

Dato : 04-10-05 20:46

"Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> wrote in message
> Oceandive på Sønderfasanvej har dem.

Er det et bedre sted at handle?

KN

It has removed 17 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 05-10-05 08:14

"KN" <no@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> Er det et bedre sted at handle?

Alt er bedre, Fiskehandleren giver dig bedre råd end dykkercentret og så ved
han med stor sandsynlighed også mere om det.

Fra : Mette

Dato : 15-10-05 10:00

Jeg har fået god service hos Oceandive og kan rigtig godt lide at handle
der!!

De får mine anbefalinger.

Fra : Joakim Skovgaard

Dato : 10-11-05 20:48

ok...?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 03-10-05 13:28

"Morten Saabye" <morten@saabye.net> wrote in

> [...]
> "ufølsomme", men holder hamrende godt. Har ikke skiftet mine siden jeg
> for nogle år siden fik fat på et sådant par (og de har mange vragdyk).

njaaa... mine handsker var også med smart kevlar halløj men efter nogle dyk
på vrag kunne jeg godt se hvor det bar hen, så de fik en omgang lim og
dermed fik jeg stoppet de begyndende revner/huller... Men måske er der
forskel på kvaliteten af det 'kevlar' de har vævet ind i neoprenen (eller
hvad de nu gør. Mine var ikke voldsomt dyre.

Thomas

Fra : Allan Jensen

Dato : 03-10-05 13:49

....jeg har haft nogen med netforstærkning (kevlar?) på tidligere og de holdt
noget længere, men jeg husker ikke hvor jeg købte dem.

Kevlars egnethed er stærkt overdrevet, mine knæpuder holdt kun 2 sæsoner,
kraftig gummi er bedre. Men desværre bliver alt dykkerudstyr hurtigere
ødelagt, når man slæber det igennem vragene.

Allan Jensen

Fra : anders

Dato : 03-10-05 19:10

> Men desværre bliver alt dykkerudstyr hurtigere
> ødelagt, når man slæber det igennem vragene.

Har du overvejet at puste lidt luft i vesten?

/anders

Fra : KC

Dato : 03-10-05 20:20

VEST?