et jscript der finder id's i en frame og æ~
Fra : hygum

Dato : 29-09-05 08:24

Jeg har en venstre-frame, hvori der ligger en række prikker hver
angivet med et id tildelt et n-nummer, f.eks.: id=n12

De skal automatisk skjules. Jeg har delvist løst opgaven, men jeg vil
gerne have et forslag til en funktion, der automatisk finder ud af,
hvilke id's der findes i framen, ruller dem igennem og gør noget ved
dem alle. For sjældent er der alle i en nummerserie, f.eks. kan der
ligge: n1,n3,n5,n6,n7,n30

Jeg forestiller mig noget i retning af:

function hide_ids {
alleid = parent.left.document.all.id;
for (i=0;i<=count(i);i++) {
parent.left.document.getElementById(i).style.visibility = \"hidden\";
}
}

Nogen der kan færdiggøre det her?

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 29-09-05 17:35

hygum wrote:
> Nogen der kan færdiggøre det her?

Først og fremmest ville det være rart med et link til din side, så er
det en del nemmere at komme med en løsning.

Hvis de elementer du ønsker at skjule alle er af en bestemt type (fx
div), kan du bruge getElementsByTagName-metoden, fx i stil med:

var myElements=document.getElementsByTagName("div");
for(var i=0; i < myElements.length; i++)
{
   myElements[i].style.display="none";
}

Dette vil naturligvis skjule alle div-elementer.

Hvis det kun er bestemte div-elementer du vil skjule, kan du evt. lade
din metode tage imod et array, som du så gennemløber og bruger
getElementById til at ramme de elementer du har angivet i array'et, fx:

function hideIDs(myArray)
{
for(var i=0; i < myArray.length; i++)
{
document.getElementById(myArray[i]).style.display="none";
}

så kalder du metoden med et array af ID'er, fx:
hideIDs(["n1","n3","n5","n6","n7","n30"]);

Begge ovenstående eksempler er utestet og frit fra hukommelsen, så du må
lige lege lidt

Under alle omstændigheder vil jeg fraråde at bruge document.all - det er
en IE-specifik ting. Det er bedre at bruge standard DOM, så virker det i
flere browsere.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : hygum

Dato : 02-10-05 09:07

mange tak, jeg vil lege mig frem til det. Det er ikke divs, det er spans