Passionsblomst, og Bourgonville
Fra : Birger Ødegaard Jens~

Dato : 07-06-01 21:11

Er der nogen der ved hvor og hvordan man får en passionsblomst til at trives
bedst muligt.

Kan den eks. tåle at stå i fuld sol i en udestue .......

Hvad med en bourgonville??

På forhånd tak.

mvh. Birger Jensen

Fra : Klaus

Dato : 07-06-01 22:20

Min Pasionsblomst står ikke i udestue men i et stort vindue med sol på hele
dagen. Jeg får både mange blomster og en del frugter.

Klaus

Fra : Preben Mikkelsen

Dato : 08-06-01 09:51

Jeg har for 3 år siden sået passionsblomst af kernerne fra de
passionsfrugter man kan købe forretningerne, og plantet en plante direkte i
jorden i mit "frostfri" drivhus (min +5 grader).

Sidste år fik vi vel omkring 50 store spiselige frugter og i år ser det ud
til at blive til mange flere. Planten vokser meget kraftigt og kan i løbet
af sommeren let dække et areal på ca 30 m2, hvis den får lov til det. Jeg
klipper den noget tilbage om vinteren inden den begynder at skyde påny
(feb - marts).

Planten ser ikke ud til at blive angrebet af hverken bladlus eller
spindemider, som jeg ofte har haft problemer med i mit drivhus.

Den kræver meget vand og gødning.

Bourgonville får hos mig samme behandling.

mvh

Preben

Birger Ødegaard Jensen <bodegaard@mail.tele.dk> skrev i en

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 08-06-01 11:51

"Birger Ødegaard Jensen" <bodegaard@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor og hvordan man får en passionsblomst til at
trives
> bedst muligt.
> mvh. Birger Jensen
------------
Der findes flere arter, - - - jeg har for mange år siden plantet min
Passiflora caerulea ud op ad en sydmur.
Den havde en stamme som et håndled da frosten efter mange år tog den, men om
foråret skød den atter på livet løs.
Den får af og til frugter, men de er altid tomme da jeg ikke bestøver den.
Den får tusindvis af blomster, er kæmpestor og det gælder om at få sat
klatretråde op inden det er for sent.
Har du een af de mere sarte arter, f.eks. quadrangularis, så er den til
frostsikre rum.
Bare et pip.
Venlig hilsen, Flemming Svendsen.

Fra : Lars Fischer

Dato : 10-06-01 19:39

Hej
Passiflora trives best i fuld sol både inde og ude der kan holdes liv i den
hele vinteren hvis den står inde.
den kan også plantes ud helst ved en varme mur så vil den komme igen hvert
år og blomstre meget ,hvis der er mange bier i nærheden skal de nok befrugte
blomsterne og der vil komme frugter (jeg ved ikke hvordan de smager)mange af
frugterne bliver ikke til noget.
der findes et utal af sorter men den mest solgte herhjemme er en der hedder
caruelea.
Hvis den står i en potte skal den gødes meget om sommeren og lidt om
vinteren.
Her er gartneren jeg arbejder ved www.danpot.dk/51006 hvor i kan se
forskelige former på passiflora.
venlig hilsen Lars

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-06-01 21:43

"Lars Fischer" <lars-fischer@email.dk> skrev i en meddelelse
> venlig hilsen Lars

Hej Lars

Er det simpelthen min computer-nørd af en bror der er blevet vidende om
blomster ? *GG*

Eller det et tilfælde af navne-sammenfald?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Lars Fischer

Dato : 11-06-01 06:21

Hej Søren
Jeg har kun en søster så det må være navnesammefald.
det da et dejligt efternavn du har
du behøver ikke at moppe din bror han er uskyldig
Hilsen Lars

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 11-06-01 10:05

> Hej Søren
> Jeg har kun en søster så det må være navnesammefald.
> det da et dejligt efternavn du har
> du behøver ikke at moppe din bror han er uskyldig
> Hilsen Lars

Puha - jeg blev helt nervøs for min bror
Det ligner slet ikke ham pludseligt at dukke op i en gruppe som denne, og så
ovenikøbet vide alt muligt og eksotiske blomster

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as