/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Speedake laaaangsom i optræk
Fra : Nielsen


Dato : 26-09-05 17:24

Mojn NG

Nu har jeg fået støvet min gamle Peugeot speedake frem igen, men den driller
lidt.
Fra 0 til 10km/t er den meget langsom, den tager ingen omdrejninger før den
rammer 10km/t,
men så kører den også som den skal til topfart.

Den er monteret med 7g ruller og en ny standard udstødning uden begrænser.
Hvad skal jeg gøre for at få det sidste optræk, for jeg vælter næsten når
jeg skal starte ved et lyskryds.

JaN



 
 
Carsten Lorenzen (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Lorenzen


Dato : 27-09-05 16:17

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse
news:4338209a$0$38728$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Mojn NG
>
> Nu har jeg fået støvet min gamle Peugeot speedake frem igen, men den
> driller lidt.
> Fra 0 til 10km/t er den meget langsom, den tager ingen omdrejninger før
> den rammer 10km/t,
> men så kører den også som den skal til topfart.
>
> Den er monteret med 7g ruller og en ny standard udstødning uden begrænser.
> Hvad skal jeg gøre for at få det sidste optræk, for jeg vælter næsten når
> jeg skal starte ved et lyskryds.
>
> JaN
>

Mojn JaN

Lyder somom rullerne i koblingen er for tunge, så blir de for hurtigt
presset ud, og dermed gearer scooteren for hurtigt op. Lidt ligesom man
kører med manuel gear, og starter i 2. eller 3. gear. Har du før kørt med de
7g ruller, hvor det var fint eller hvad?

--
Mvh.
Carsten Lorenzen



Nielsen (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 27-09-05 17:36


"Carsten Lorenzen" <pfft@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:43396247$0$38636$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:4338209a$0$38728$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Mojn NG
>>
>> Nu har jeg fået støvet min gamle Peugeot speedake frem igen, men den
>> driller lidt.
>> Fra 0 til 10km/t er den meget langsom, den tager ingen omdrejninger før
>> den rammer 10km/t,
>> men så kører den også som den skal til topfart.
>>
>> Den er monteret med 7g ruller og en ny standard udstødning uden
>> begrænser.
>> Hvad skal jeg gøre for at få det sidste optræk, for jeg vælter næsten når
>> jeg skal starte ved et lyskryds.
>>
>> JaN
>>
>
> Mojn JaN
>
> Lyder somom rullerne i koblingen er for tunge, så blir de for hurtigt
> presset ud, og dermed gearer scooteren for hurtigt op. Lidt ligesom man
> kører med manuel gear, og starter i 2. eller 3. gear. Har du før kørt med
> de 7g ruller, hvor det var fint eller hvad?
>
> --
> Mvh.
> Carsten Lorenzen
>
Hej Carsten

Jeg har lige prøvet (inden dit svar) med 8g og 9g ruller med samme resultat.
Er jeg helt galt på den, er det ikke hvis de er for lette de bliver presset
for hurtigt ud.
Er det ikke en eller flere fjedre der styre koblingen.

vh
Jan



Torben E (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 27-09-05 21:20


"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse
news:433974de$0$38663$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Jeg har lige prøvet (inden dit svar) med 8g og 9g ruller med samme
> resultat.
> Er jeg helt galt på den, er det ikke hvis de er for lette de bliver
> presset for hurtigt ud.
> Er det ikke en eller flere fjedre der styre koblingen.
>
> vh
> Jan
>
>

Kig i bagenden af trans´en, der er noget galt med din slyngkobling.

Torben E



Carsten Lorenzen (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Lorenzen


Dato : 27-09-05 22:37


"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse
news:433974de$0$38663$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> Hej Carsten
>
> Jeg har lige prøvet (inden dit svar) med 8g og 9g ruller med samme
> resultat.
> Er jeg helt galt på den, er det ikke hvis de er for lette de bliver
> presset for hurtigt ud.
> Er det ikke en eller flere fjedre der styre koblingen.
>
> vh
> Jan

Nej vi snakker centrifugalkræfter, jo tungere en genstand er som man slynger
rundt (med samme hastighed) jo større kraft har den. Det betyder at tunge
kugler vil slynge hurtigere ud, og få den til at køre i et højt gear
allerede ved lave omdrejninger. Sådan en 2 takts motor trækker først oppe i
omdrejningerne, derfor skal der lettere ruller i, så den arbejder i de høje
omdrejninger.

Det kan dog også være andre ting

--
Mvh.
Carsten Lorenzen



Hekto (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-09-05 07:55

In article <43396247$0$38636$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
pfft@adslhome.dk says...
> Lyder somom rullerne i koblingen er for tunge, så blir de for hurtigt
> presset ud, og dermed gearer scooteren for hurtigt op. Lidt ligesom man
> kører med manuel gear, og starter i 2. eller 3. gear. Har du før kørt med de
> 7g ruller, hvor det var fint eller hvad?
>
Nej.
Pøjgot skal køre med 9 gram, og ikke ret meget andet. Måske 8,5 men
derunder dropper accellerationen til '0'.

Nye ruller, fedt i varioen, og en affedtning af koblingen bagtil med
rensebenzin. (kan med held udfres uden at skille koblingen ad)
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste