Ymer og hund
Fra : Dirk Gently

Dato : 25-09-05 14:10

Hej!
ER ymer godt til en hund med dårlig mave?

Jeg har hørt for laaang tid siden at mælkeprodukter íkke er for hunde eller
katte(eller pindsvin),men er ymer undtagelsen?
Og hvis ikke,hvad søren virker så,udover en portion græs i maven,som de jo
selv klarer?
Venlig hilsen
Dirk

Fra : Ralph

Dato : 25-09-05 14:17

"Dirk Gently" <slet@slet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
> ER ymer godt til en hund med dårlig mave?

Jeg plejer at anbefale A38 eller yoghurt uanset om det er til hunde eller
børn og det virker. Om bakterierne i ymer er de samme skal jeg ikke kunne
sige.

--
venligst
Ralph

Fra : Claus Rathlou

Dato : 25-09-05 16:27

> [...]
> børn og det virker. Om bakterierne i ymer er de samme skal jeg ikke kunne
Hej

Der bruges forskellige bakterier alt efter hvilket produkt der ønskes.

En meget enkelt oversigt:
Ymer, kærnemælk, tykmælk indeholder en kultur af : Sc. Cremoris, Sc. lactis,
Sc diacetylactis og Lc cremoris.
A38 indeholder desuden Lb acidophilus.
Til Yoghurt bruges Sc. thermophilus og Lb. bulgaricus.

velbekomme
Claus

Fra : MGA

Dato : 25-09-05 19:04

> [...]
> eller katte(eller pindsvin),men er ymer undtagelsen?
> Og hvis ikke,hvad søren virker så,udover en portion græs i maven,som de jo
Jeg bruger A38 og det plejer at være godt.
Bare husk ikke at give hunden det når det er iskoldt...

Mette

Fra : Dirk Gently

Dato : 26-09-05 04:11

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse news:4336e685$0$87532

> Jeg bruger A38 og det plejer at være godt.
> Bare husk ikke at give hunden det når det er iskoldt...
>
> Mette

Hej Mette og Co

Jeg siger mange tak for svar til jer.Det var som om vores hund slog en
12-timer lang stille prut i går.
Hygge.

Venlig hilsen Dirk

Fra : MGA

Dato : 26-09-05 06:42

> [...]
>
> Hej Mette og Co
>
> Jeg siger mange tak for svar til jer.Det var som om vores hund slog en

Det må have været hyggeligt! Håber vejret var ligeså godt hos dig som i
Skagen, så i kunne have vinduerne åbne

Mette

Fra : Tidemann

Dato : 27-09-05 07:11

"Dirk Gently" skrev

Skånekost til hunde og katte:
http://www.nethundeguiden.dk/artikel.php?id=159

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Dirk Gently

Dato : 28-09-05 05:09

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse

> Skånekost til hunde og katte:
> http://www.nethundeguiden.dk/artikel.php?id=159

Det var avanceret,men det lyder som en god ide.
Men ellers beretter jeg at min hund tigger vildt,hvis jeg spiser et æble
eller en blomme,men ikke ved andre frugter har jeg bemærket.Et af mine
yndlingsøjeblikke er at få en mulighed for at høre min hund tygge et stykke
æble.Den sjoveste lyd jeg kender.
Til MGA:Det var som om den stride vind her forseglede al luft i vores
hus.Normalt går vores hund ud og ordner sine maveproblemer,ved at spise
græs,men omtalte nat,sov han som en sten.Jeg var lidt nervøs(hønefar?).
Hunden og jeg er glade igen nu.
endnu en gang tak for jeres råd.

Venlig hilsen Dirk