Beton blandingsforhold
Fra : Vagten

Dato : 21-09-05 22:52

Hej

Jeg skal anlægge en træterrasse, jeg har tænkt mig at bore 15cm (diameter) x
90cm (dybden) huller i jorden, til at bære remmene.
1: Er det nødvendigt at gå ned til 90cm?
2: Hvad er blandingsforholdet, støbemix/cement?

hilsen
Preben

Fra : HKN

Dato : 22-09-05 07:23

"Vagten" <preben@eplarsen.dk> wrote in message
> [...]
(diameter)
> x 90cm (dybden) huller i jorden, til at bære remmene.
> 1: Er det nødvendigt at gå ned til 90cm?

Lej et motoriseret pælebor, så går det rimeligt nemt - dybden afhænger af
hvor meget de skal bære, men du skal ikke gå under 60 cm

> 2: Hvad er blandingsforholdet, støbemix/cement?

3:1

-Henrik

It has removed 11 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Nygaard

Dato : 22-09-05 08:07

> 3:1

Så sidder det da i hvert fald også fast
8:1 er vist mere passende... Manden skal jo også betale for det...

/Nygaard

Fra : HKN

Dato : 22-09-05 09:52

"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> wrote in message

> Så sidder det da i hvert fald også fast
> 8:1 er vist mere passende... Manden skal jo også betale for det...

8:1 er mig bekendt det forhold man bruger når man laver et klaplag o.lign.
Denne støbning skal formentlig bære en stolpesko, som igen skal bære et
stort tryk.

Desuden er denne støbning konstant udsat for fugt fra den omgivende
jord.........

-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 10:49

Da det er støbemix der er nævnt, det er blandet med sand og sten i forhold
3:5, passer det meget godt med blandingsforhold 1:8

Ole

Fra : Finn Christiansen

Dato : 24-09-05 11:51

"Ole Mikkelsen" <ole_lisbethSNABELApc.dk> skrev i en meddelelse
> Da det er støbemix der er nævnt, det er blandet med sand og sten i forhold
> 3:5, passer det meget godt med blandingsforhold 1:8
>
> Ole
>
>1-8 kan ikke bruges når det handler om stolpesko, hvis man vil videre i
>byggeriet. 1-8 kan du ikke belaste inden der er gået en rum tid uden at
>ødelægge vedhæftningen på stolpeskoen jeg vil mene der skal gå mindst 3
>uger bedst 28 døgn med en gennemsnits temp på 20 grader der har betonen sin
>største styrke. Herefter går det kun tilbage.
Bland en 20 MN blandingsforhold kan du se på cement posen, så kan du
forsiktigt bygge videre dagen efter.
mvh FC

Fra : Finn Christiansen

Dato : 22-09-05 03:54

"Vagten" <preben@eplarsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hilsen
> Preben
>Det er bedst at komme ned i frostfri dybde så 90 cm synes jeg lyder
Blandingsforhold kan du se på cementsækken. jeg mener du skal bland en 20
MN.
ellers er der god hjælp at hente på Ålborg Portlands hjemmeside.
mvh FC

Fra : Joeson

Dato : 22-09-05 04:07

Hej