Frisørprogram
Fra : C

Dato : 20-09-05 22:23

Min kone skal starte frisørvirksomhed, og har brug for et progrem til:
- Tidsbestilleing
- Kundedatabase
- Lagerstyring

Jeg har ikke rigtigt fundet noget, der er optimalt.
Nogle ideér?

Mvh
FC

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 20-09-05 23:36

C wrote:
> [...]
> - Kundedatabase
> - Lagerstyring
>
> Jeg har ikke rigtigt fundet noget, der er optimalt.

Mon ikke Summasumarum kan dresseres til det?
Karsten H. Jensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 21-09-05 08:59

Karsten H. Jensen wrote:

> Mon ikke Summasumarum kan dresseres til det?

Tjo, men det med tidsstyring er vist ikke noget det har lært endnu?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 21-09-05 15:45

Anders Christensen wrote:

> Tjo, men det med tidsstyring er vist ikke noget det har lært endnu?
>
> --
> Mvh Anders Christensen

Det var blot en tanke - måske.
Karsten H. Jensen

Fra : Jesper Brock

Dato : 21-09-05 10:16

"C" <frank.clausen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Kundedatabase
> - Lagerstyring
>
> Jeg har ikke rigtigt fundet noget, der er optimalt.

Har frisørerne ikke en brancheforening? Der må være andre, der har stået
med
samme problem...

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Claus Agerskov

Dato : 21-09-05 11:29

Jesper Brock wrote:

> "C" <frank.clausen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Har frisørerne ikke en brancheforening? Der må være andre, der har stået
> med samme problem...

Langt de fleste steder benytter de papirkalendere til at skrive
tidsbestillinger ned.

Det er i hvert fald en idé jeg vil tage med til udviklingen af SQL Finans,
som er et frit og gratis økonomisystem, der formodentlig vil komme i den
første endelige version i slutningen af i år:

http://www.sqlfinans.dk/
--
De herligste hilsner _/
__/ | + Jeg vil leve i en verden, hvor

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 13:05

"Claus Agerskov" <ca@chbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Prøv CashIn hos JTang. www.jtang.dk

/karsten

Fra : C

Dato : 21-09-05 22:07

Easy CashIn er en af de muligheder jeg har set på, udover:
www.hairtools.dk
www.salonactive.com
http://www.saloniris.com/

Det er alle nogen jeg har fundet ved at søge på google. Det kan også være at
det bliver et af dem, men da min kone kun skal være sig selv i salonen, så
er det måske lidt meget at give mere end 4000Kr for licensen + en månedlig
supportudgift på ca 200kr.
Man kan jo lavet noget i access eller lign, eller finden noget open source
??

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 22-09-05 04:50

C wrote:
> Man kan jo lavet noget i access eller lign, eller finden noget open source
> ??

Ja, eller som andre har foreslået. Lave regnskab, kundedatabase og
lagerstyring i SummaSumarrum og så bruge et almindeligt kalender/booking
program til tidsbestillingen.

Der findes et hav af mindre kalender-programmer, der må næsten være ét af
dem som kan bruges.

http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tag=srch&qt=calendar+booking&tg=dl-20&search.x=20&search.y=9

--
/Lars

Forum for DVD+HDD optagere:
www.recordere.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 17:09

"Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.comX> skrev i en meddelelse

> [...]
> program til tidsbestillingen.
>
> Der findes et hav af mindre kalender-programmer, der må næsten være ét af

Alternativt køb en Mayland kalender eller en officepakke hvor der er
kalender/opgaver i Outlook

mvh
Karsten

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-09-05 21:21

[C | Wed, 21 Sep 2005 23:06:39 +0200]

> [...]
>er det måske lidt meget at give mere end 4000Kr for licensen + en månedlig

Afgjort. Jeg ved at www.atreus.dk har et frisørprogram der anvendes af
flere frisørkæder (jeg har selv arbejdet i firmaet) og at det med kalender,
kundekartotek og online booking - og stadig er opfattet som relativt billigt
- men du kan prøve at kontakte dem?

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : C

Dato : 23-09-05 21:11

Hej Rene,

Jeg har set lidt på deres hjemmeside, men ikke fundet noget frisørprogram.
Jeg har skrevet en mail til dem, og håber på svar.
Har du en ide´om hvor vi ligge i pris?

Mvh
frank