Støjsvag blæser - en utopi?
Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 07-06-01 18:12

Hej!

Jeg har et A-Open HX08 tower-kabinet, som er udstyret med en
strømforsyning hvis blæser larmer lige lovlig meget. Jeg er bare i tvivl
om det overhovedet kan betale sig at skifte blæseren ud med en
"støjsvag" model - fx en Papst.

Blæserstøjen stammer vel fra den luftstrøm, den skaber, så hvordan kan
den støj reduceres uden at luftgennemstrømningen reduceres ditto?

Så, nu er spørgsmålet: Er der nogen her, som med succes har udskiftet
PSU-blæseren i deres HX08 / HQ08 kabinet med en støjsvag blæser? Hvad
hedder den? Bliver computeren varmere af det? (find selv på flere
spørgsmål)

mvh
Peter

Fra : Draco

Dato : 07-06-01 19:14

Hmm....nu har jeg ikke et A-Open kabinet, men alligevel....
Jeg var så heldig at finde 2 brugte 80 mm Papst blæsere på et kræmmermarked.
Efter at have renset dem og udskiftet mine 2 Sunon blæsere med dem, er det
nu min HD, der larmer mest. Så for fremtiden, står der Papst på de blæsere,
jeg evt. køber...

M.v.h.
/Draco