Alarm
Fra : Robert Lanther

Dato : 18-09-05 18:09

Min kone og jeg har besluttet os for at skal have en alarm monteret i vores
bolig. Vi har kigget rundt på nettet for at finde ud af hvad man kan få. Det
skulle helst være et system der kan kontakte en central ved alarm - ikke
nødvendigvis Dansikring eller Falck securitas men hvad er alternativerne. Er
det noget specielt vi skal være opmærksomme på og fordele og ulemper

Robert

Fra : thomas Duus Jürgense~

Dato : 18-09-05 19:18

Hej robert

køb en kvalitets alarm, f.eks en Powermax som sælges af de fleste låsesmede
i landet, du kan så lade kaldene gå til det nærmeste vagtselskab..

I længden er det alt for dyrt at købe en alarm med binding, både hos
securitas, dansikring o.s.v. køb den kontant og bestem selv over den.

Tjek din lokale låsesmed og få tilbud fra flere.

Thomas

Fra : Ingelsen

Dato : 21-09-05 14:58

Vælg denne.
http://www.jablotron.cz/en/house.php?pid=products/ja-63krg

Jeg har installeret den og den er perfekt.
Den er både trådført og trådløs samtidig.
Indbygget GSM telefon der sender sms og kan ringe til central

Kan betjenes med en sms besked.

Købt den gemmen et firma i Sverige (tilsendt) og kvaliteten er 100% i top.
Kan ikke jammes, da den har to vejs kommunikation med centralen hele tiden.

Og så er centralen skjult og kun et kodepanel synligt, så tyvene kan ikke
bare smadre alarmen inden den går igang...

Hilsen Jan

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 21:53

> Min kone og jeg har besluttet os for at skal have en alarm monteret i
> vores bolig. Vi har kigget rundt på nettet for at finde ud af hvad man kan
> få. Det

En ven fik fornyligt installeret en alarm fra Falck med abonnement.
Samtidig med det fik han en check af forsikring på 1000 kr (ca) og
forsikringen
gav kun rabat hvis det var Falck eller Dansikring.

Det er måske også værd at have med i overvejelserne når man snakker priser.

Mvh. Allan

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 19-09-05 06:17

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> [...]
> gav kun rabat hvis det var Falck eller Dansikring.
>
> Det er måske også værd at have med i overvejelserne når man snakker

Hej

I forbindelse med rabat fra forsikringen skal man lige være opmærksom
på følgende :

Da "vores" assurandør ,ved et besøg, så at vi havde både alarm (PowerMax)
og videoovervågning installeret, fortalte han om muligheden for at få rabat
på forsikringen - efter lidt snak kom det frem at det "naturligvis"
betingede
at alarm og videoovervågning havde været "aktive" under et eventuelt
indbrud - i modsat fald ville de være i deres gode ret til ikke at dække
tabene, da forsikringen så var tegnet med den klausul at der var installeret
videooverv. og alarm

Vi sagde pænt nej tak til rabatten

Det var hos TopDanmark

Bare lige et lille tip som i skal være opmærksomme på

Samme procedure bruger de jo på mange bilforsikringer - endda værre her,
da forsikringen KRÆVER at der er installeret 3 punkts startspærre -
ihvertfald
ved de lidt dyere/specielle biler

Og forøvrigt - jeg mener ikke at en alarm med opkald til vagtcentral er
noget
særligt værd - tyvene er over alle bjerge inden vagten når at komme til
adressen

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Max

Dato : 19-09-05 07:22

Hej

> Og forøvrigt - jeg mener ikke at en alarm med opkald til vagtcentral er
> noget særligt værd - tyvene er over alle bjerge inden vagten når at komme
til
> adressen

Jeg tror at det der er mest værd er det klistermærke man sætter på døren.

Mvh Max

Fra : JEY

Dato : 19-09-05 08:19

www.powermax.dk er din ven !!

Fra : edob

Dato : 19-09-05 15:41

Jeg tror den største værdi ligger i at have et antal sirener, såvel
indendørs som udendørs, der går igang ved et indbrud. Yderligere en kraftig
udvendig monteret strobe-blinklyslampe. Det vil alarmere naboerne og få
indbrudstyven til at tage benene på nakken.

Jeg vil anbefale et "trådet system" og ikke et trådløst anlæg, som kan
blokeres via en radiosender på alarmanlægets frekvens.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Nicholai

Dato : 19-09-05 17:58

Kan kun tilslutte mig gruppens bemærkninger om Powermax, aldrig fejlalarmer
osv, men få den sat op af en der ved hvad han gør, det sparer meget besvær

//Nicholai

Fra : Klaus Kragelund

Dato : 19-09-05 20:51

Hej

Vi har netop ifbm en skade haft besøg af en assurandør fra Tryg. Han
fortalte at han har været ude efter mange indbrud og hans erfaring var
at en alarm med opkobling til central ikke er pengene værd - tyvene
bruger højest 15minutter på bopælen og en typisk reaktionstid hos
f.eks Dansikring er 15-20 minutter. Dvs intet værd med
central-opkobling

Hans kommentar var ellers at skilte på en stor procentdel af
døre/vinduer hjælper meget, men tyvene ved hvad de skal kigge efter
(dvs PIR sensorer osv). Hans anbefaling var en alarm med høj lyd - så
de afskrækker tyvene og de ikke får ro til deres "arbejde"

mvh

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 10:45

"Klaus Kragelund" <klauskvik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hans anbefaling var en alarm med høj lyd - så
de afskrækker tyvene og de ikke får ro til deres "arbejde"

Øhh er de ikke ulovlige, med mindre man er "koblet" på en central, så de kan
slukke itfa. en fejlalarm?. Der er også noget med max. tiden den må hyle?.

Fra : Bo

Dato : 21-09-05 10:56

"Robert Lanther" skrev i en meddelelse

> [...]
Er
> det noget specielt vi skal være opmærksomme på og fordele og ulemper

Hvis jeg var dig ville jeg købe en med en GSM sender i og lade den sende en
SMS til din mobil, du kan så selv tage aktion på alarmen ved at ringe til
venner, nabo eller lign. som vil være langt hurtigere end vagtselskaberne,
de behøver jo ikke nødvendigvis at gå ind, men har de bil kan de køre ind i
indkørslen eller ude foran huset og lige dytte en enkel gang.

Et alternativ kunne være, kommer der en alarm, kan du ringe til Taxa
selskabet i jeres by, som så vil sende en vogn inden for 5-10 minutter og
forstyrre tyvene, du kan så altid gå ned og stikke selskabet en tyver eller
50,- til kaffekassen for ulejligheden. (måske ikke den bedste løsning, men
den virker)

Hilsen

Bo