Bøde for at blivetaget med tunet knallert.
Fra : Øistein wind

Dato : 07-06-01 16:03

Hey.
Hvad sker der hvis man bliver taget af polisen, med en tunet knallert?
Tager de delene, og får man en bøde eller..........................????????

Øistein

Fra : CHAPY/ Kasper Peders~

Dato : 07-06-01 16:09

du mister alt dit tun og får en bøde på (500) << er ikke sikker

Fra : Rasmus Bernth Jensen

Dato : 07-06-01 20:00

Jeg mener at have hørt at bøden er på 6500,- hvis man kører over 100% af det
tilladte på en knallert 30, altså 60 km/t. Plus de tager det ulovlige. Men
hæng mig ikke op på det.

Fra : RpR

Dato : 07-06-01 20:24

> [...]
det
> tilladte på en knallert 30, altså 60 km/t. Plus de tager det ulovlige. Men

Det gør jeg nu alligevel =)

30km/t Knallerter har ikke nummerplade, altså gælder den med procentdel over
30km/t ikke.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 08-06-01 23:09

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message news:9fokcp$np9$1@news.inet.tele.dk...
> det
>
> Det gør jeg nu alligevel =)
>
> 30km/t Knallerter har ikke nummerplade, altså gælder den med procentdel over
> 30km/t ikke.

Hurrah! :)

--
Regards Rasmus a.k.a. [UC]Rapperand
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

Fra : Mich@el H.

Dato : 09-06-01 14:19

Jeg har lige snakket med en bekendt som er motorcykelbetjent, og han siger
det er 500kr. for at køre for stærkt og 500kr. for at have lavet konstruktiv
ændring. Og så ryger tunet for det meste også!

--

Med Venlig Hilsen

Michael Haahr

Fra : Gundersen

Dato : 09-06-01 17:48

Hej

Jeg mener at det er 1000,- for at køre forstærkt og 500,- for ændringer på
motoren

Mvh Emil
--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : N/A

Dato : 09-06-01 19:31

Fra : MADS POULSEN

Dato : 09-06-01 19:31

Det har noget at gøre med hvor mange gange man er blevet taget før...
Har haft den inde 4 gange nu...
omkring 1500 i bøde hver gang...

Mads.

Fra : RpR

Dato : 10-06-01 00:24

> Det har noget at gøre med hvor mange gange man er blevet taget før...
> Har haft den inde 4 gange nu...
> omkring 1500 i bøde hver gang...

Sidder lige her og kigger lidt på bødetaksterne:

500,- for hastigheds overtrædelse. 500,- for konstruktiv ændring på motoren.
I grove tilfælde kan den med ændringer blive hævet til 1000,- (læs: tunsæt).
Bøden bliver ikke hævet hvis man er blevet stoppet flere gange, men 3. gang
har de ret til at konfiskere knallerten, så ender den på politiauktion.

Fra : Lasse Larsen

Dato : 10-06-01 09:17

"MADS POULSEN" <mads-poulsen@get2net.dk> wrote in
<kYtU6.355$kX4.6372@news.get2net.dk>:

>Det har noget at gøre med hvor mange gange man er blevet taget før...
>Har haft den inde 4 gange nu...
>omkring 1500 i bøde hver gang...
>

>Mads.

Hej!
Jeg havde det her fra www.politi.dk, jeg tror at det er fra efteråret... I
får lige det hele, så kan vi altid kigge i det her indlæg hvsi der er
"lovmæssige" spørgsmål...

- Lasse Larsen

Afsnit 3.10 Side 3(s. 56):
Forseelsens art Bødetakst
"Englestyr" 500
Lyddæmper 500

Konstruktive ændringer ved knallertmotorer

Selv foretaget:
1. Gang 1000
2. Gang 1000
3. Gang 1500
+Konfiskation af hele knallerten v/ 3. gangsovertrædelse

Ej selv foretaget 500kr.

---
Overladt knallert til person under 16år 500
---
Ikke registreringspligtige knallerter:
Ej erhvervet knallert bevis 500
Undladt at medføre præmiekvitering 500

---
Ikke registreringspligtige knallerter:
Spiritus kørsel:
1. Gang 1000
2. Gang 1000(e.o frihedsstraf)
3. Gang Frihedsstraf
---
Paragraf Forseelsens art Bødetakst kr.
51, stk. 1 Kører ved siden af hinanden 500
Undlader at holde til højre i vognbane 500
51, stk. 2 Forkert placering før og under svingning m.v. med eller uden
ulempe 500
51, stk. 3 Kørsel over gangsti eller fortov 500
Kørsel på fortov, jf. § 14 500
51, stk. 4 Undlader at holde på styr - og begge fødder på pedaler 500
51, stk. 5 Holder fast i andet køretøj m.v. 500
51, stk. 6 Befordrer passagerer, begge 500
51, stk. 7 Kørsel med for tunge, lange eller brede genstande 500

Fra : Gundersen

Dato : 10-06-01 19:07

Hej

Jeg er lige blevet stoppet i går aftes, så nu finder jeg da ud af det! =(
Men betjenten snakkede omkring 1500,-!

Mvh emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : RpR

Dato : 10-06-01 20:58

> Jeg er lige blevet stoppet i går aftes, så nu finder jeg da ud af det! =(
> Men betjenten snakkede omkring 1500,-!

Bliver halveret hvis du er studerende eller under 18.

Fra : Karlsson

Dato : 19-06-01 02:33

De tar de ulovlige dele - Gir dig en bøde - Og 3. gang tar de knallerten, og
sælger den på auktion - De svin!

Fra : Mich@el H.

Dato : 19-06-01 09:48

> De tar de ulovlige dele - Gir dig en bøde - Og 3. gang tar de knallerten,
og
> sælger den på auktion - De svin!

Øhmm... ? De er ikke svin, de gør blot deres arbejde!

Fra : Brian Ipsen

Dato : 19-06-01 16:57

On Tue, 19 Jun 2001 10:47:39 +0200, "Mich@el H." <michael-h@email.dk>
wrote:

>Øhmm... ? De er ikke svin, de gør blot deres arbejde!

3. gang ? De kan de kun, såfremt de har myndighed til det (at
konfiskere), som skal gives via lov - ellers er der tale om tyveri...
Interessant problemstilling, jeg tror lige skal skal et smut forbi
jura-gruppen...

/Brian

Fra : RpR

Dato : 19-06-01 20:09

> [...]
> konfiskere), som skal gives via lov - ellers er der tale om tyveri...
> Interessant problemstilling, jeg tror lige skal skal et smut forbi

Jeg kan garantere dig at de tar den 3. gang man bliver stoppet for
konstruktive ændringer på motoren, det problem har jeg netop nu med min
Yamaha Neo's :(

Så jeg må pænt vente til August med at købe den retur...