Hjælp til 1 trin
Fra : Grev Thomas

Dato : 15-09-05 21:35

Hej

Her forleden dag fik jeg et 1. trin i hånden. det var af ældre dato, gætter
på en nemrod af en slags. Der står ikke noget om HP eller LP på den. Der er
3 huller hvor det tredje er blændet af. Det ene hul er "fuldt" åbent, mens
det andet er blændet af pånær et lille hul i toppen.

Er det fuldt åbne hul mit HP hul til manometeret?
og er det afblændede hul med et lille hul i toppen mit LP hul til
regulatoren?

Mvh

Thomas

Fra : Søren Arnvig

Dato : 15-09-05 22:50

"Grev Thomas" <Sakosod@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det fuldt åbne hul mit HP hul til manometeret?
> og er det afblændede hul med et lille hul i toppen mit LP hul til

Det er mere sansynligt at microhullet er til HP.
Normalt har HP en anden gevindstørrelse, men hvis
de alle har samme størrelse, så er det svært at teste.

Søren Arnvig

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 16-09-05 09:55

Hej
På mange regulatorer af ældre dato, er alle hullerne ens (3/8"UNF)
På nyere er HP hullet 7/16" UNF
Hullet med den lille boring i er til HP !!!!
Den lille boring er for at hindre for hurtigt lufttab ved evt defekt på HP
slangen.

Pas på du ikke sætter en lavtryksslange på der !! (det gør ondt, når den
spænger og klapper dig på låret !! :(( )

Du har brug for en adapter for at kunne sætte en HP slange på .

Tommy
www.scubagear.dk

Fra : Grev Thomas

Dato : 16-09-05 12:46

"Tommy Larsen [Scubagear ApS] scubagear.dk>" <info@<sletmig> skrev i en
meddelelse news:dLvWe.67947$Fe7.229222@news000.worldonline.dk...
> [...]
> spænger og klapper dig på låret !! :(( )
>
> Du har brug for en adapter for at kunne sætte en HP slange på .

Jeg takker for de hurtige svar

Mvh
Thomas

Fra : Grev Thomas

Dato : 16-09-05 12:47

> [...]
> spænger og klapper dig på låret !! :(( )
>
> Du har brug for en adapter for at kunne sætte en HP slange på .

Og lige for at fjerne alle tvivl... Manometret skal på HP port og
regulatoren skal på LP ikke???

Mvh

Thomas

Fra : Thomas VJ

Dato : 16-09-05 13:29

"Grev Thomas" <Sakosod@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> Og lige for at fjerne alle tvivl... Manometret skal på HP port og
> regulatoren skal på LP ikke???

Ja!
Overvej at tage regulatoren med ned til din lokale dykkerpusher for en
servicering før du dykker med den!

--
Mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser ...

Fra : Grev Thomas

Dato : 16-09-05 13:33

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> <klip>

> Ja!
> Overvej at tage regulatoren med ned til din lokale dykkerpusher for en

Den skal bare bruges til udstilling... men ellers klart nok

Mvh

Thomas