Kundeejet bank med overskudsdeling!!!
Fra : Dan Nielsen

Dato : 13-09-05 20:21

Rent tankespind men kunne det ikke lade sig gøre
Hvis 10.000.000.000 kr. i overskud i Danske bank deles mellem måske
1.000.000 kunder
er det 10.000 kr. i overskudsdeling pr kunde!!!!!!!!!!
Hvordan overskudet skal deles har jeg ikke lige en mening om

Andelskasserne startede på denne måde, men er nu blevet "normalbanker"

Findes der mon en bank, der er drevet ud fra det samme princip som GF
Forsikring? Dvs. en medlemslejet bank, der tilbagebetaler en bonus hvis der
har været overskud.

Ellers kan det kun gå for langsomt med at få startet en sådan

vh Dan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-09-05 22:05

Den 13-09-05 21.21 skrev Dan Nielsen følgende:

> Findes der mon en bank, der er drevet ud fra det samme princip som GF
> Forsikring? Dvs. en medlemslejet bank, der tilbagebetaler en bonus hvis der
> har været overskud.

Forskellen er ikke så stor. Køb aktier i din bank, hvis du vil have del
i overskuddet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.

Fra : Dan Nielsen

Dato : 15-09-05 19:13

nej så skal man have pengepungen op.

Som "medejer" af GF for man overskudet retur uden andet indskud end sin
præmie

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-09-05 12:29

Kim Ludvigsen wrote:

> Forskellen er ikke så stor. Køb aktier i din bank, hvis du vil have del
> i overskuddet.

Forskellen er dog en kapitalbinding samt en risiko.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-05 14:17

Den 17-09-05 13.28 skrev Jonathan Stein følgende:

> Forskellen er dog en kapitalbinding samt en risiko.

Der er også kapitalbinding i form af forsikringspræmien, og der er
risiko for, at der ikke er overskud det år, så man ikke får penge tilbage.

Den største forskel er vel (1), at ved aktierne deler man overskuddet
med andre, der har købt aktier. Ved kundeejet deler man overskuddet med
de andre kunder.

(1) Uden at gå ind i en debat om, hvad aktier/kundeejet betyder for
produktpriser og fokusering på overskud.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-09-05 08:57

Dan Nielsen wrote:

> nej så skal man have pengepungen op.
>
> Som "medejer" af GF for man overskudet retur uden andet indskud end sin
> præmie

Errm, når du betaler din præmie skal du da også have pengepungen op

Ebbe