Toolmate brændekløver
Fra : Familien Østerby

Dato : 12-09-05 20:42

Hej

I denne uge har Silvan tilbud på en brændekløver af mærket Toolmate på til
bud til kr. 1499

De kalder den Toolmate Extra og kan trykke 6 tons.

Nogen der ejer sådan en og kan give en lille anmeldelse af den - specielt
om
den kan kløve løvtræ.

Lars Ø

Fra : anders majland

Dato : 13-09-05 09:42

> De kalder den Toolmate Extra og kan trykke 6 tons.
> Nogen der ejer sådan en og kan give en lille anmeldelse af den - specielt
> om
> den kan kløve løvtræ.

Sagtens - sålænge det er nogenlunde frisk og ikke for knudret. Det var nogle
enkelte birkestykker den ikke kunne tage da de var for knudrede og noget
miabella droppede vi også. Men ellers så gik det fint med stykke med
diameter op til ~1/2meter

Fra : Bo Velschow

Dato : 14-09-05 14:49

meddelelse news:43269e32$0$18638$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> noget miabella droppede vi også. Men ellers så gik det fint med stykke med

....og da birk - sammen med elm og bjergfyr - er den type brænde, der er
sværest at kløve, giver det jo et fingerpeg om, at man måske kan gøre et
ordentligt køb med den Toolmate-kløver?!
http://www.skovforeningen.dk/braende/Braende_egenskaber.asp

PS! Er Toolmate ikke noget, de "køber ude i byen" og sætter deres eget navn
på??

--
Venlig hilsen

Bo Velschow (som selv har adgang til en 7-tons Güde-kløver, som efterhånden
har tygget sig gennem en hel del store bøgetriller)
3540 Lynge
Danmark

Fra : Kim S

Dato : 14-09-05 15:03

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> sværest at kløve, giver det jo et fingerpeg om, at man måske kan gøre et
> ordentligt køb med den Toolmate-kløver?!

Jeg forstår ikke helt den side.
Min erfaring er, at bøg og eg er noget af den nemmeste at kløve, hvor
gran med alle sidegrenene er noget af det værste. Birk er heller ikke slemt,
bare der ikk er for meget "propel" i træet...

Mvh, Kim