/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Leje af Nikon dslr hus
Fra : Golfine


Dato : 12-09-05 18:27

Hej i gruppen

Er der nogen i det "mørke" jylland der lejer fotogrej ud ?? (Nikon dslr
hus)
jeg ved godt at goecker.dk udlejer, men vil godt selv hente/bringe.

Jeg har spurgt den lokale fotopusher, med negativt resultat.

Hvis nogen har et hint, så bor jeg i Holstebro

årsag: lang ventetid hos DFA a/s på rep.

Mvh Allan



 
 
Martin Kaltoft (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Kaltoft


Dato : 12-09-05 20:11

> Er der nogen i det "mørke" jylland der lejer fotogrej ud ?? (Nikon dslr
> hus)
> jeg ved godt at goecker.dk udlejer, men vil godt selv hente/bringe.

Sidste gang den diskussion var oppe blev konklusionen at det nok var mere
praktisk / billigere at købe et nyt DSLR også sælge igen når man er
færdig...

Det er generelt for dyrt at leje det, men det kommer selvfølgelig an på i
hvor lang tid der er tale om...

--
Med venlig hilsen

Martin Kaltoft

Jens Bruun (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 13-09-05 11:07

"Golfine" <a@SPAMrolfing.dk> skrev i en meddelelse
news:4325b9d6$0$73153$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> årsag: lang ventetid hos DFA a/s på rep.

Hvis det er en reklamationssag, har du krav på, at reparation foretages
inden for rimelig tid. Flere har oplevet at skulle vente over en måned på en
reparation under reklamationsretten. Det havde jeg ikke accepteret og mig
bekendt er der flere afgørelser fra bl.a. frobrugerombudsmanden, der støtter
mig. Synes du, der går for lang tid, kan du kræve handlen ophævet
alternativt forlange, forhandler stiller tilsvarende udstyr til rådighed.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



ab© (13-09-2005)
Kommentar
Fra : ab©


Dato : 13-09-05 14:11


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4326a4db$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Hvis det er en reklamationssag, har du krav på, at reparation foretages
> inden for rimelig tid. Flere har oplevet at skulle vente over en måned på
> en reparation under reklamationsretten. Det havde jeg ikke accepteret og
> mig bekendt er der flere afgørelser fra bl.a. frobrugerombudsmanden, der
> støtter mig. Synes du, der går for lang tid, kan du kræve handlen ophævet
> alternativt forlange, forhandler stiller tilsvarende udstyr til rådighed.
>

Læste, at "Kenneth K" i Odense sidder i samme situation - jeg fik at vide
hos "min" forhandler i Svendborg, at det for øjeblikket tog ekstra tid at få
repareret hos DFA p.g.a. at Nikon overtager, men det kan jo ikke være
rimeligt, at det skal gå ud over kunderne - måske vi skal slutte os sammen i
en fælles protest. Der sidder sikkert flere som os.

ab (-c:)



Hansen (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 13-09-05 16:11


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4326a4db$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Golfine" <a@SPAMrolfing.dk> skrev i en meddelelse
> news:4325b9d6$0$73153$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>
> > årsag: lang ventetid hos DFA a/s på rep.
>
> Hvis det er en reklamationssag, har du krav på, at reparation foretages
> inden for rimelig tid. Flere har oplevet at skulle vente over en måned på
en
> reparation under reklamationsretten. Det havde jeg ikke accepteret og mig
> bekendt er der flere afgørelser fra bl.a. frobrugerombudsmanden, der
støtter
> mig. Synes du, der går for lang tid, kan du kræve handlen ophævet
> alternativt forlange, forhandler stiller tilsvarende udstyr til rådighed.
>
Det er fint nok, at du ikke vil acceptere og vil kræve handlen ophævet. Men
hvad ville du i givet fald gøre i praksis?



Jens Bruun (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 14-09-05 09:23

"Hansen" <Hansen@æøå.dk> skrev i en meddelelse
news:4326ec49$0$94428$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Det er fint nok, at du ikke vil acceptere og vil kræve handlen
> ophævet. Men hvad ville du i givet fald gøre i praksis?

Henvende mig personligt hos min forhandler og eventuelt medbringe udskrifter
af afgørelser, truffet af forbrugerombudsmanden i tilsvarende sager. Mit
indtryk er, at de fleste forhandlere udmærket kender love og retningslinier,
og de er normalt til at tale med, når en forbruger møder op og udviser
kendskab til sine rettigheder.

Jeg havde konkret problemet for nogle år siden med et Nikon CP5700, der var
til reparation to gange, og begge gange var væk i over 14 dage. Da jeg fik
besked om, at den 2. reparation var forsinket, krævede jeg handlen ophævet.
Det medførte, at Nikon-værkstedet opprioriterede min reparation efter
henvendelse fra min forhandler, og voila...

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Jacob (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 13-09-05 20:25


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4326a4db$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Golfine" <a@SPAMrolfing.dk> skrev i en meddelelse
> news:4325b9d6$0$73153$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>
>> årsag: lang ventetid hos DFA a/s på rep.
>
> Hvis det er en reklamationssag, har du krav på, at reparation foretages
> inden for rimelig tid. Flere har oplevet at skulle vente over en måned på
> en reparation under reklamationsretten. Det havde jeg ikke accepteret og
> mig bekendt er der flere afgørelser fra bl.a. frobrugerombudsmanden, der
> støtter mig. Synes du, der går for lang tid, kan du kræve handlen ophævet
> alternativt forlange, forhandler stiller tilsvarende udstyr til rådighed.
>
> --
> -Jens B.
> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery
>
Den luftede jeg for min fotohandler. så kunne mit kamera pludselig laves på
½ time hvis jeg selv mødte op med det hos pw. og det lykkedes.

Jacob



Golfine (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Golfine


Dato : 13-09-05 21:12


"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse
news:4327277b$0$19920$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
>
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4326a4db$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> "Golfine" <a@SPAMrolfing.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4325b9d6$0$73153$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>>
>>> årsag: lang ventetid hos DFA a/s på rep.
>>
>> Hvis det er en reklamationssag, har du krav på, at reparation foretages
>> inden for rimelig tid. Flere har oplevet at skulle vente over en måned på
>> en reparation under reklamationsretten. Det havde jeg ikke accepteret og
>> mig bekendt er der flere afgørelser fra bl.a. frobrugerombudsmanden, der
>> støtter mig. Synes du, der går for lang tid, kan du kræve handlen ophævet
>> alternativt forlange, forhandler stiller tilsvarende udstyr til rådighed.
>>
>> --
>> -Jens B.
>> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
>> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery
>>
> Den luftede jeg for min fotohandler. så kunne mit kamera pludselig laves
> på ½ time hvis jeg selv mødte op med det hos pw. og det lykkedes.
>
> Jacob
Ja det er en reklamationssag, men under World garanti altså køb i udlandet,
og rep. i Danmark, så jeg kan jo ikke kræve så meget, men kun håbe på en
hurtig ekspeditionstid (sendt 15/08): derfor ville jeg stadig godt leje et
hus
for weekenden, så er der virkelig INGEN der lejer grej ud i Jylland ?

/Allan



Petter Ettrup (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Petter Ettrup


Dato : 14-09-05 16:13


Hej Allan!

Jeg kunne måske overtales, men jeg bor godt nok i Århus. Hvad er der i det,
rent økonomisk?

Mvh Petter

>...så er der virkelig INGEN der lejer grej ud i Jylland ?
>
> /Allan
>
>



ab© (14-09-2005)
Kommentar
Fra : ab©


Dato : 14-09-05 21:46


"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse
news:4327277b$0$19920$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
>
>
> Den luftede jeg for min fotohandler. så kunne mit kamera pludselig laves
> på ½ time hvis jeg selv mødte op med det hos pw. og det lykkedes.
>

Den må jeg lige have igen - hvem er "pw." ?


ab (-c:)



Knud Gert Ellentoft (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 14-09-05 22:45

ab© skrev:

>Den må jeg lige have igen - hvem er "pw." ?

PW Service (Paul Westheimer) som udfører rep./service på Canon og
Konica Minolta fotoprodukter,
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste