hus
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 12-09-05 06:46

Hej !
Jeg bor I et parcelhus med såkaldt 'indbyggede tagrender'. Huset er 18m
langt. Jeg overvejer at få lagt nye tagrender ind i begge sider. Hvad vil
det prismæssigt beløbe sig til ?
Venlig hilsen Carsten

Fra : Max

Dato : 12-09-05 11:44

Hej Carsten

> Jeg bor I et parcelhus med såkaldt 'indbyggede tagrender'. Huset er 18m
> langt. Jeg overvejer at få lagt nye tagrender ind i begge sider. Hvad vil

Spørg en blikkenslager.

Mvh Max

Fra : MAndersen

Dato : 12-09-05 13:56

"Carsten Nielsen" <cvb@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg bor I et parcelhus med såkaldt 'indbyggede tagrender'. Huset er 18m
> langt. Jeg overvejer at få lagt nye tagrender ind i begge sider. Hvad vil

36 meter inkl. nedløb i zink kr. 12.000 inkl. moms. har jeg lige betalt

MAndersen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-09-05 19:25

On Mon, 12 Sep 2005 07:45:51 +0200, Carsten Nielsen <cvb@mail.dk> wrote:

> [...]
> Jeg bor I et parcelhus med såkaldt 'indbyggede tagrender'. Huset er 18m
> langt. Jeg overvejer at få lagt nye tagrender ind i begge sider. Hvad vil

Når du nu er igang er det en god ide at få lagt tagrenden frit. Der kan
let opstå fugt problemer når tagrenden er skjult.

/Thomas

Fra : ab©

Dato : 13-09-05 09:42

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
news.swz5fmnauxvtjp@sprinteren...

> Når du nu er igang er det en god ide at få lagt tagrenden frit. Der kan
> let opstå fugt problemer når tagrenden er skjult.

Vi har også skjulte tagrender og når man renser regelmæssigt / konstrueret
med ordentlig udluftning er der jo ingen problemer i det.

Hvis spørgsmålet er en utæt tagrende, kan det jo ikke være den store
gør-det-selv indsats, der skal til for at skifte til nogle plast-tagrender.
Vi fik lavet inddækning i forbindelse med bygning af en skorsten - det løb
op i ca. kr. 5.000,- - mere end skorsten og brændeovn kostede til sammen
- aldrig mere blik-tud her på ejendommen.

ab (-c:)

Fra : Heidi

Dato : 13-09-05 06:02

Carsten Nielsen wrote:
> Hej !
> Jeg bor I et parcelhus med såkaldt 'indbyggede tagrender'. Huset er
> 18m langt. Jeg overvejer at få lagt nye tagrender ind i begge sider.
> Hvad vil det prismæssigt beløbe sig til ?

Vi er netop igang med at sætte nye tagrender op, og ændre fra skjulte
til synlige. Vores hus er ca. 20 meter langt, med en vinkel ud på
midten, og vi har købt 9*6 meter tagrende i Lindab stålmetallic serie.
Det har vi givet ca. 7500 for pt., men mangler dog nok et enkelt
nedløbsrør og lidt tilbehør - men det holder sig i hvert fald under
10.000.
Og med den type vi bruger, behøver vi hverken lodde eller lime, så det
er faktisk rimelig nemt at lave...

--
Heidi

Fra : Martin

Dato : 13-09-05 17:37

hvis i intet kan gøre selv,så har vi et vennepar som skulle have fjernet de
gamle skjulte og lavet synlige (prismæssigt er det vel det samme?) med alt
incl (oprydning,malearbejde,skaffe sig af med affald osv.) 65.000 huset er
120 kvm,ved dog ikke hvor langt det er !?