/ Forside / Teknologi / Udvikling / PHP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
PHP
#NavnPoint
rfh 3959
natmaden 3372
poul_from 3310
funbreak 2700
stone47 2230
Jin2k 1960
Angband 1743
Bjerner 1249
refi 1185
10  Interkril.. 1146
CHMOD the shoutbox folder 777 (make it rea~
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 11-09-05 21:09

Hej
Jeg er ved at installere en shoutbox på min side, men stødte på
et problem. Hvad betyder dette :

# CHMOD the shoutbox folder 777 (make it readable, writable, and
executable by all).
# CHMOD the folder "lists" inside the shoutbox folder 777 (make
it readable, writable, and executable by all).
# CHMOD the file "lists/names.php" 666 (make it readable and
writable by all). If problems arise CHMOD it 777 instead.
# CHMOD the file "shouts.php" 666 (make it readable and writable
by all). If problems arise CHMOD it 777 instead.

Håber nogen kan hjælpe! På forhånd, tak!

Mvh Jesper Poulsen
http://p0ulsen.frac.dk

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

 
 
Henrik Stidsen (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 11-09-05 21:32

Jesper Poulsen formulated the question :
> Jeg er ved at installere en shoutbox på min side, men stødte på
> et problem. Hvad betyder dette :

> # CHMOD the shoutbox folder 777 (make it readable, writable, and
> executable by all).
> # CHMOD the folder "lists" inside the shoutbox folder 777 (make
> it readable, writable, and executable by all).
> # CHMOD the file "lists/names.php" 666 (make it readable and
> writable by all). If problems arise CHMOD it 777 instead.
> # CHMOD the file "shouts.php" 666 (make it readable and writable
> by all). If problems arise CHMOD it 777 instead.

Du skal ændre tilladelser på de filer der nævnes. Brug din FTP klient
til det. (hvilken ftp klient bruger du ?)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



Jesper Poulsen (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 13-09-05 15:47

> Du skal ændre tilladelser på de filer der nævnes. Brug din FTP klient
> til det. (hvilken ftp klient bruger du ?)

Ja så langt er jeg. Men hvordan gør jeg det ? Jeg bruger SmartFTP :)

Mvh Jesper Poulsen
http://p0ulsen.frac.dk


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Jesper Hansen (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 13-09-05 16:02

On 13 Sep 2005 14:47:10 GMT, Jesper Poulsen wrote:

> a så langt er jeg. Men hvordan gør jeg det ? Jeg bruger SmartFTP :)

Kender ikke Smartftp, men er der ikke noget i menuen der hedder ændre
attributter? Og så ændre filerne til 777.

--
Venlig hilsen
Jesper

Jesper Poulsen (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 13-09-05 19:17

> Kender ikke Smartftp, men er der ikke noget i menuen der hedder ændre
> attributter? Og så ændre filerne til 777.

Jo, det var der. Har fået det til at virke.. Mange tak! Nu er der osse
en shoutbox på http://p0ulsen.frac.dk .. Tak!

Mvh Jesper Poulsen
http://p0ulsen.frac.dk

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Benny Nissen (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 13-09-05 19:24

Jesper Poulsen wrote:
>>Du skal ændre tilladelser på de filer der nævnes. Brug din FTP klient
>>til det. (hvilken ftp klient bruger du ?)
>
>
> Ja så langt er jeg. Men hvordan gør jeg det ? Jeg bruger SmartFTP :)

Hvordan kan du overhovedet komme i tanke om at tilbyde at lave
hjemmesider for andre, og skrive på din side at du koder i PHP når du
ikke engang kan finde ud af at gøre en fil skrivebar ?

--
Benny Nissen

Geert Lund (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Geert Lund


Dato : 13-09-05 20:21

Benny Nissen wrote:

> Hvordan kan du overhovedet komme i tanke om at tilbyde at lave
> hjemmesider for andre, og skrive på din side at du koder i PHP når du
> ikke engang kan finde ud af at gøre en fil skrivebar ?

Det har da vist ikke afholdt nogen i denne branche for at sælge "deres"
produkter.

Folk forstår jo stadig ikke hvorfor website udvikling faktisk koster
mange penge når man kan finde script-kiddies der vil lave det for 500,-
for "påstået" 14 dages arbejde.

Det er som regel også først når opdatering nummer 2,3,4 etc. kommer og
man finder ud af det ikke kan lade sig gøre grundet manglende
strukturering - eller man finder ud af at det simpelthen er umuligt at
gennemskue koden eller skifte webmaster og køre videre med eksisterende
løsninger fordi tingene er for svære at gennemskue.

Men vi er jo alle startet fra skratch engang - så langt hen af vejen kan
vi jo egentlig ikke engang brokke os


--
Med venlig hilsen
Geert Lund,
www.GLD.dk

Benny Nissen (13-09-2005)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 13-09-05 20:37

Geert Lund wrote:

> Det har da vist ikke afholdt nogen i denne branche for at sælge "deres"
> produkter.

Nej ... desværre. Det er en af grundene til, at der er så utroligt mange
'ringe' hjemmesider på nettet.

> Folk forstår jo stadig ikke hvorfor website udvikling faktisk koster
> mange penge når man kan finde script-kiddies der vil lave det for 500,-
> for "påstået" 14 dages arbejde.

14 dages arbejde ? Nej, det er nærmere 14 dages gentagne skrivning og
læsning i nyhedsgrupperne (som på den måde virker som supportforum).

> Det er som regel også først når opdatering nummer 2,3,4 etc. kommer og
> man finder ud af det ikke kan lade sig gøre grundet manglende
> strukturering - eller man finder ud af at det simpelthen er umuligt at
> gennemskue koden eller skifte webmaster og køre videre med eksisterende
> løsninger fordi tingene er for svære at gennemskue.

Kender det godt. Har selv overtaget mange af disse billige projekter.

> Men vi er jo alle startet fra skratch engang - så langt hen af vejen kan
> vi jo egentlig ikke engang brokke os

Det var faktisk heller ikke ment som brok, men mere lidt undren over, at
man vil være bekendt at lyve så groft.



--
Benny Nissen

Jesper Poulsen (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 14-09-05 12:47

> Nej ... desværre. Det er en af grundene til, at der er så utroligt mange
> 'ringe' hjemmesider på nettet.

Hmm.. Først undskyld fordi jeg har lavet sådan noget møg hjemmeside..
Hvis det er sådan I opfatter den.

> > Folk forstår jo stadig ikke hvorfor website udvikling faktisk koster
> > mange penge når man kan finde script-kiddies der vil lave det for 500,-
> > for "påstået" 14 dages arbejde.

Hmm.. Ja, det kommer jo an på hvor lang tid du vil sætte af til det om dagen!

> Har selv overtaget mange af disse billige projekter.

Hmm.. Undskyld men jeg prøver sgu da så godt jeg kan!

> > Men vi er jo alle startet fra skratch engang - så langt hen af vejen kan
> > vi jo egentlig ikke engang brokke os

Nej! Det var jo slet ikke det tråden handlede om.

> Det var faktisk heller ikke ment som brok, men mere lidt undren over, at
> man vil være bekendt at lyve så groft.

Hmm..

Jesper Poulsen
http//p0ulsen.frac.dk


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Benny Nissen (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 14-09-05 13:07

Jesper Poulsen wrote:

> Hmm.. Først undskyld fordi jeg har lavet sådan noget møg hjemmeside..
> Hvis det er sådan I opfatter den.

Nu må du ikke blive sur Jesper. Det var ikke meningen.
Jeg påpeger blot, at man bør have de basale kundskaber på plads før man
tilbyder at lave hjemmesider for andre.


> Hmm.. Ja, det kommer jo an på hvor lang tid du vil sætte af til det om dagen!

Hvad med f.eks. 8 timer. Det er vel meget normalt for en arbejdsdag.

> Hmm.. Undskyld men jeg prøver sgu da så godt jeg kan!

Ja da, og hatten af for det. Det var heller ikke for at nedgøre dig
eller noget i den stil. Vi er da alle startet et sted.

>>Det var faktisk heller ikke ment som brok, men mere lidt undren over, at
>>man vil være bekendt at lyve så groft.
>
> Hmm..

Tja, du skriver på siden, at du koder i php, men med alle de spørgsmål
du har stillet i webdesigngrupperne i den sidste tid, er der noget der
tyder på, at du ikke har den helt store baggrund for at kode i php.

.... men igen: Øvelse gør mester, så bare klø på.

--
Benny Nissen

Jesper Poulsen (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 14-09-05 13:20

> > Hmm.. Først undskyld fordi jeg har lavet sådan noget møg hjemmeside..
> > Hvis det er sådan I opfatter den.
>
> Nu må du ikke blive sur Jesper. Det var ikke meningen.
> Jeg påpeger blot, at man bør have de basale kundskaber på plads før man
> tilbyder at lave hjemmesider for andre.

Ja, nu har jeg rettet det ! Tilfreds?

> > Hmm.. Ja, det kommer jo an på hvor lang tid du vil sætte af til det om dagen!
>
> Hvad med f.eks. 8 timer. Det er vel meget normalt for en arbejdsdag.

Ja. 5-8 timer. Og det ville jeg osse bruge på det !

> > Hmm.. Undskyld men jeg prøver sgu da så godt jeg kan!
>
> Ja da, og hatten af for det. Det var heller ikke for at nedgøre dig
> eller noget i den stil. Vi er da alle startet et sted.

Hmm.. Du nedgør mig da for at være en løgner. Det er jo ikke helt sandt. Du kender
mig overhovedet ikke. Så det kan du slet ikke udtale dig om!
Men for at slå det fast; JEG LYVER IKKE!

> Tja, du skriver på siden, at du koder i php, men med alle de spørgsmål
> du har stillet i webdesigngrupperne i den sidste tid, er der noget der
> tyder på, at du ikke har den helt store baggrund for at kode i php.

Ja, men er jo ved at lære det. Så det kommer snart! :)

> .... men igen: Øvelse gør mester, så bare klø på.

Ja, men øvelse kræver hjælp. Så prøv at hjælpe mig istedet for at kalde mig for en
løgner og sådan!

Mvh Jesper Poulsen
http://p0ulsen.frac.dk

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

llunow@gmail.com (14-09-2005)
Kommentar
Fra : llunow@gmail.com


Dato : 14-09-05 16:24

OT: Et godt råd: Det er ingen grund til at billeder i størrelsen
100x75px skal fylde 783kB (http://p0ulsen.frac.dk/casemod.php).
Det ser ud til at billederne i virkeligheden fylder 1600x1200 og er
skaleret ned i html koden. Det tager for lang tid at loade, desuden er
resultatet af en skalering i et program som Photoshop flere gange medre
end HTML skalering.
Desuden har du lavet dem som gif'er, et format jeg kun ville benytte
hvis det drejer sig om grafik med begrænset antal farver. Når det
drejer sig om fotos, vil jeg bruge jpg formatet som er meget bedre til
det.

Dette var ment som en konstruktiv kritik da jeg selv har begået disse
fejl i min ungdom

Mvh
Lukas Lunow


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste