kan man ligge klinker direkte på et parket~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-09-05 06:27

Hej NG.

Jeg overvejer at ligge klinker i mit køkken. Men kan jeg lægge klinker
direkte på et parketgulv? Jeg påtænker at bruge LIP 400 binder sammen med
LIP multi fliseklæb (den blå sæk), da den er fleksibel, og mit parketgulv
fjedrer lidt.

Er der nogen der har et bud på om det vil blive vellykket?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : jacob

Dato : 11-09-05 08:48

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4323c016$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> LIP multi fliseklæb (den blå sæk), da den er fleksibel, og mit parketgulv

Jeg vil først lige sige at jeg er ingen ekspert..

> Er der nogen der har et bud på om det vil blive vellykket?
Men det projekt tror jeg er dømt til at mislykkes... Dit nuværende gulv vil
være alt for fjedrende....

MVH Jacob

Fra : Michael

Dato : 11-09-05 11:00

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote in
message news:4323c016$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> fjedrer lidt.
>
> Er der nogen der har et bud på om det vil blive vellykket?

Det dur ikke - som minimum vil alle fuger revne og sprække pga. underlaget
der giver sig. I værste fald vil fliserne løsne sig. Fliser skal altid
lægges på et fast underlag, f.eks. beton.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-09-05 17:22

In news:8e66e$4323fef8$3e3d90fb$8147@news.arrownet.dk,
Michael <a@b.dk> Typed:

> Det dur ikke - som minimum vil alle fuger revne og sprække pga.
> underlaget der giver sig. I værste fald vil fliserne løsne sig.
> Fliser skal altid lægges på et fast underlag, f.eks. beton.

Ok, der er Romadæk under de strøer der holder parketten, hvis jeg fjerner al
træet, så må det være stift, men hvor meget vægt kan jeg forvente at
Romadækket kan bære?

Fra : Martin Bak

Dato : 11-09-05 19:34

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4324599a$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> al
> træet, så må det være stift, men hvor meget vægt kan jeg forvente at

Hvad er det egentlig for et gulv du har? der er vel ikke parketgulv på
strøer, der må være noget imellem. Du behøver ikke at "fjerne al træ" du
skal blot sikre dig, at gulvet er helt stabilt. Men fliser på parketgulv er
dømt til at gå galt.

Martin

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-09-05 17:34

In news:dg1t9f$2mud$1@newsbin.cybercity.dk,
Martin Bak <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> Typed:

> Hvad er det egentlig for et gulv du har? der er vel ikke parketgulv på
> strøer, der må være noget imellem.

Hmm.. jeg har ikke pillet gulvet op, men jo umiddelbart er det sådan det er
lagt i hele hytten.
Hvad mener du der bør være imellem?

Parketten er sømmet på nogle strøer / lægter / what ever..

> Du behøver ikke at "fjerne al træ"
> du skal blot sikre dig, at gulvet er helt stabilt.

Jo, men det bliver det jo nok først når jeg når ned til Romadækket.

Fra : Martin Bak

Dato : 13-09-05 17:42

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4325ae09$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> lagt i hele hytten.
> Hvad mener du der bør være imellem?
>
> Parketten er sømmet på nogle strøer / lægter / what ever..

Øhh.. i mine ører lyder det meget mærkeligt.. Hvis konstruktionen er som du
beskriver, så kan det vist ikke være parketgulv?? Og da slet hvis det er
sømmet på.. Mener du i virkeligheden plankegulv?

Martin
-Lidt forvirret...