Klipning af Taks- og Thujahæk
Fra : Mogens Lunde

Dato : 07-06-01 10:38

Sidste år var der så vidt jeg erindrer et indlæg hvor man anbefalede
klipning af stedsegrønne hække medio august. Blot for at være helt
sikker, vil jeg gerne høre i gruppen om dette er korrekt, eller om man
skal følge den gængse Sankt-Hans norm ?

Mogens Lunde

Fra : Finn

Dato : 07-06-01 14:17

"Mogens Lunde" <m_lunde@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> klipning af stedsegrønne hække medio august. Blot for at være helt
> sikker, vil jeg gerne høre i gruppen om dette er korrekt, eller om man

Hej Mogens

Jeg ville klippe den nu for så når den at få lidt pels på inden vinter.

Finn

Fra : Helle Skoett

Dato : 07-06-01 20:43

Jeg ville vente til midt i juli.
Ikke af hensyn til planterne men af hensyn til fulglene, der liiiige skal
have de sidste unger på vingerne.
Det er ikke rart at klippe en aktiv fuglerede i stykker.

--
med jordnær hilsen
helle s

Fra : havesider.dk

Dato : 08-06-01 00:27

"Helle Skoett" <Helle.Skoett@bt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
liiiige skal
> have de sidste unger på vingerne.
> Det er ikke rart at klippe en aktiv fuglerede i stykker.

Også af hensyn til planterne.
Thuja som hæk bør klippes februar - marts
Taks som hæk bør klippes april - maj

Med venlig hilsen
Leif Johansen
--
Hjemmesiden for havefolket, både nybegynderen og den mere erfarne
http://www.havesider.dk