scilikone fuger
Fra : Filip

Dato : 10-09-05 18:16

Hej NG

Jeg har lige istandsat badeværelset, og lagt en ny fuge mellem vasken og
vægen. Jeg undrer mig bare over at jeg efter 2 døgn stadig har en klæbrig
fuge. Hvor lang tid skal sådan en tørre før den er brugbar? Det er en ganske
alm hvid scilikone til bevægelige fuger.

Filip

Fra : Per H

Dato : 10-09-05 18:43

On Sat, 10 Sep 2005 19:15:39 +0200, "Filip" <annonym@get2net.dk>
skrev:

> [...]
>fuge. Hvor lang tid skal sådan en tørre før den er brugbar? Det er en ganske
>alm hvid scilikone til bevægelige fuger.

cilikone er efterhånden flere ting. men den burde vel være tør efter
nogle timer

Vh Per
icq 8212837

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 10-09-05 18:43

"Filip" <annonym@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> fuge. Hvor lang tid skal sådan en tørre før den er brugbar? Det er en
> ganske alm hvid scilikone til bevægelige fuger.

Nogen af dem tager 24 timer pr. millimeter

Br,
Morten

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-09-05 18:52

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ganske
> alm hvid scilikone til bevægelige fuger.

Den skal i løbet af meget kort tid være tør i overfladen, og den tørrer 3-4
mm det første døgn, og derefter 1 mm i døgnet. Der er vist noget galt med
det du har brugt. Hvis det kommer i berøring med visse kemikalier
(+olier/fedt), tørrer det aldrig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Filip

Dato : 11-09-05 11:57

> [...]
> mm det første døgn, og derefter 1 mm i døgnet. Der er vist noget galt med
> det du har brugt. Hvis det kommer i berøring med visse kemikalier

Jeg glittede den med en finger dyppet i flydende håndsæbe. Det skulle den
vel nok kunne holde til, eller hvad?

Filip

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-09-05 12:38

> Jeg glittede den med en finger dyppet i flydende håndsæbe. Det skulle den
> vel nok kunne holde til, eller hvad?

Ja, det er standardprocedure. Det må dog ikke 'æltes' ind i overfladen. Du
må nok se i øjnene at det skal gøres om, med en nyindkøbt sanitiessilicone.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-09-05 12:45

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev: ......sanitiessilicone.

Efter at have bøjet et par fingre på plads, bliver stavemåden:
Sanitetssilicone.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Aksel

Dato : 10-09-05 20:29

> [...]
> fuge. Hvor lang tid skal sådan en tørre før den er brugbar? Det er en
> ganske alm hvid scilikone til bevægelige fuger.

Når du alligevel skal skifte fugen bør du bruge sanitetssilicone, det bliver
ikke så hurtigt grimt som den almindelige byggesilicone.

Hilsen Aksel

Fra : Martin

Dato : 11-09-05 08:33

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> "Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Når du alligevel skal skifte fugen bør du bruge sanitetssilicone, det
> bliver ikke så hurtigt grimt som den almindelige byggesilicone.

brug M-sanitets silikone....

Fra : Benny Andersen

Dato : 11-09-05 09:52

wrote:

> [...]
>fuge. Hvor lang tid skal sådan en tørre før den er brugbar? Det er en ganske
>alm hvid scilikone til bevægelige fuger.

Har hørt om et eksempel på at silickone godt kan blive for gammel, så
den ikke hærdede længere.
Udkrasning og fugning med anden silikone kan blive nødvendigt.
--
Mvh Benny Andersen

Fra : Filip

Dato : 11-09-05 11:54

> Har hørt om et eksempel på at silickone godt kan blive for gammel, så
> den ikke hærdede længere.
> Udkrasning og fugning med anden silikone kan blive nødvendigt.
> --

Hmm. Det kan der måske være noget om. Jeg havde en gammel tupe (1 år) som
var størknet helt ind til gevindet, og så skar jeg et hul i siden og
derigennem kunne jeg få scilikone ud af.

Filip

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-09-05 03:23

> [...]

ganske
> alm hvid scilikone til bevægelige fuger.

Eddikesyresilicone er normalt altid meget længe om at tørre. Normalt siger
man 1 mm pr døgn ved 20-23° men hvis temperaturen svinger meget, så kan det
sagtens tage en uge eller mere.

Jeg har bygget mange akvarier, og der var det ikke usædvanligt, at der kunne
gå et par uger, før det var 100% gennemtørt.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 399,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.