MS Windows
briani 27239
Omdøbe billedfiler - hvordan??
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 10-09-05 17:22

Hvordan er det nu, at man omdøber samtlige billedfiler i en mappe?? - Jeg
har bøvlet længe med det, men kan ikke finde ud af det.
På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Erik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-09-05 18:10

Erik Kirkeby skrev:

> Hvordan er det nu, at man omdøber samtlige billedfiler i en mappe?? - Jeg
> har bøvlet længe med det, men kan ikke finde ud af det.
> På forhånd tak for hjælpen.

Al min billedbehandling laver jeg med IrfanView (næsten),
herunder også navngivning:

http://www.irfanview.com/

For nylig blev jeg klar over at man i XP kan markere mange filer
på én gang og så trykke F2. Derved får man adgang til at give dem
alle sammen et navn med fortløbende numre, dog med parenteser.
Hvor velegnet det er, ved jeg ikke.

--
Bertel

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 10-09-05 20:22

> [...]
> på én gang og så trykke F2. Derved får man adgang til at give dem
> alle sammen et navn med fortløbende numre, dog med parenteser.

Alt efter temperament er den ovenfor beskrevne metode ganske udmærket.
Jeg har glæde af den "fidus", når jeg henter billeder fra digitalkameraet
til en
på forhånd navngivet mappe. Hvert enkelt billede kan siden hen få sin egen
betegnelse, når billedbehandlingen er afsluttet.

Hans-Jørgen
http://home4.inet.tele.dk/sindholt/