Dungeon Siege II
Fra : Da Man

Dato : 22-08-05 19:26

Er nået til kampen med Black Wizards i Act III, og det går ikke så godt,
idet jeg bliver nakket ekstremt hurtigt selvom jeg bruger (alle) mine
powers.
Nogle som har gennemført denne del, og har et godt tip?

Party består af:
- Fighter lvl 36.
- 3 x Pets: 1 x (kan ikke huske, men det er den til 1500 GP (dyreste) og 2 x
Elementals (Fire og Ice).

Jeg er (selvfølgelig) på Mercenary lvl.

I øvrigt et godt spil (meget ala D2), hvor de, efter min mening, har fjernet
mange meget irriterende ting fra DS. Pets er sjove, bare ærgeligt, de stiger
så hurtigt, havde hellere set de steg langsommere, men blev mere powerfull.
Det er forholdsvis let at spille, og sværhedsgraden ligeledes let (lige ind
til de der Black Wizards).
Mvh.

Fra : Jim

Dato : 26-08-05 21:30

Ved ik om du selv havde regnet den ud, men et tip fra min side er:

Hold dig i bevægelse, og medbring godt med potions (af begge slags) og ca 10
ressurrection scrolls "dem fik jeg brug for"

Håber det kan hjælpe dig.

Hilsen Jim

Fra : Da Man

Dato : 26-08-05 22:01

Jim skrev i en meddelelse
> Ved ik om du selv havde regnet den ud, men et tip fra min side er:
>
> Hold dig i bevægelse, og medbring godt med potions (af begge slags) og ca
> 10 ressurrection scrolls "dem fik jeg brug for"

Jeg er kommet igennem spillet

Min løsning var følgende:
1) Gennemføre nogle sidequests for at stige i lvl (tror jeg var lvl 42).
2) Tog en NPC (ikke pet) som jeg havde spillet op til lvl 36 med i stedet
for.

Og så skal man altså lige se sig godt for hvad det er man hakker på hos de
tre Black Wizards .

Var iøvrigt den eneste encounter jeg havde problemer med i hele spillet, men
nu bliver det nok noget vanskeligere på Veteran.
Mvh.

Fra : Jim

Dato : 27-08-05 01:16

Når du nu har gennemført det, så ku jeg godt tænke mig at høre, om du har
nogle gode tips til kampen mod Valdis, inden jeg går imod ham??

Hilsen Jim

Fra : Da Man

Dato : 27-08-05 14:57

Jim skrev i en meddelelse
> Når du nu har gennemført det, så ku jeg godt tænke mig at høre, om du har
> nogle gode tips til kampen mod Valdis, inden jeg går imod ham??

Spoiler ahead.....

Ja, det er en lidt mystisk kamp med ham til sidst. Efter du har talt med
Giants (dem som lavede skjoldet), kan du se nogle mekaniske dimser, som du
kan angribe. Når du har givet dem nok skade, så lukker armene på dimserne
sammen, og der kommer en kraftig lysstråle ud. Den lysstråle GØR AV, og det
er den samme fremgangsmåde du skal bruge når du møder Valdis til sidst (der
er 4 af dem i rummet). Du kan nemlig ikke (jeg kunne i hvert fald ikke) give
ham skade på anden vis. Hvor mange gange du skal gøre det kan jeg ikke
huske, og du er iøvrigt slet ikke færdig når han lægger sig......men resten
giver sig selv.

Jeg var dog lidt skuffet over de magic items som man får til sidst de
stinker. Ca. ½-delen af mine ting (både min egen og min npc) er købt. Måske
skulle man forsøge at "crafte" ting, men det har jeg ingen erfaring med, har
du?
Mvh.

Fra : Frandsen

Dato : 05-09-05 11:18

"Da Man" <Da Man@REMOVETHISolsenfam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
powerfull.
> Det er forholdsvis let at spille, og sværhedsgraden ligeledes let (lige

Jeg synes også, at det er et godt spil, men jeg finder det ret irriterende,
at man skal starte inde fra byen hver gang, man starter spillet.