Navn på gamelt spil søges
Fra : Bruno

Dato : 06-08-05 00:27

Jeg søger titlen på et gamelt arcade spil, måske der er nogen har et bud
(og evt. et link til en NAME rom hvis det er frigivet).

Spillet er en avanceret version af Space Invaders, man står altså
nederst på en skærm og skyder rumskibe der er lige et par ting som gør
det lidt sjovere.

- Det er i farver

- Der er ingen bunkere man kan gemme sig bag

- Fjenderne kommer ind på skærme i forskellige formationer og flyver ned
forbi dig en gang inden de finder deres pladser for oven.

- Man kan lade sig rumskib "snuppe" af en fjende og senere opnå et
dobbelt rumskib ved at ramme den fjende (eller noget i den retning)

- Måske kunne man bevæge sig lidt op på skærmen, men det er vist et
andet spil

Lad være med at tage min beskrivelse som værende 100% præcis, det er
mange år jeg har spillet det. Det meldte sig bare i hukommelsen da jeg
sad og roede lidt med NAME.

Mvh

Bruno

Fra : Just Johnny

Dato : 06-08-05 08:29

Bruno posted the following:

> [...]
>
>- Man kan lade sig rumskib "snuppe" af en fjende og senere opnå et
>dobbelt rumskib ved at ramme den fjende (eller noget i den retning)

Det er en virkelig klassiker: "Galaga".

>- Måske kunne man bevæge sig lidt op på skærmen, men det er vist et
>andet spil

Og det andet spil kunne godt være "Galaga 3" også kaldet "Gaplus".

MAME rommer findes vel lettest i nyhedsgruppen
alt.binaries.emulators.mame

--
Webmaster of 'JJJBCW':
Just Johnny's JAMES BOND Comics Website

Fra : S. Sørensen

Dato : 06-08-05 09:43

"Just Johnny" <just.johnny@your.service> wrote in message
> [...]
>
> Og det andet spil kunne godt være "Galaga 3" også kaldet "Gaplus".
>
> MAME rommer findes vel lettest i nyhedsgruppen

Ellers så drop en linje. Tror jeg har det i samlingen someplace.

Fra : Bruno

Dato : 06-08-05 16:54

Just Johnny wrote:

> Det er en virkelig klassiker: "Galaga".

Bingo

Tak for hjælpen, også tak til Sune og S..

Det viste jeg havde det allerede, blot var der lidt for mange titler i
arkivet til at man kunne finde det ved at lede igennem uden en ide om
titlen.

Mvh

Bruno

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-08-05 14:05

Bruno wrote:
> Jeg søger titlen på et gamelt arcade spil, måske der er nogen har et
> bud (og evt. et link til en NAME rom hvis det er frigivet).

Emulatoren hedder MAME, det står for Multiple Arcade Machine Emulator.

Prøv google eller noget P2P og søg på galaga.zip.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk