Crimpe et twisted pair kabel
Fra : Claus Thorhauge

Dato : 06-06-01 21:32

Muligvis er jeg bare ringe til at søge, men jeg kan altså ikke finde en
beskrivelse af, i hvilken rækkefølge jeg skal lægge de enkelte ledninger,
når jeg crimper et twisted pair kabel i et almindeligt RJ45 stik. Kan nogen
hjælpe mig?

Jeg har gjort det før, men jeg har glemt rækkefølgen.

med venlig hilsen, Claus Thorhauge

Fra : Claus Thorhauge

Dato : 06-06-01 21:41

Undskyld, jeg fandt det selv - kort efter:

http://sunsite.dk/hwb/ca_Ethernet10BaseTStraightThru.html

Fra : Gorm Jorgensen

Dato : 06-06-01 21:47

www.net-faq.dk er din ven :)
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=twistedpair

--
Gorm Jorgensen - UB++++
http://www.area51.dk/

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-06-01 21:56

"Claus Thorhauge" <claus@thorhauge.dk> writes:

> [...]
> når jeg crimper et twisted pair kabel i et almindeligt RJ45 stik. Kan nogen

Jeg tror bare du er for dårlig til at søge

Se <http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=twistedpair>, der er
links til sider der forklarer hvordan du gør, alt efter hvilken type
kabel du vil lave.

--
Jacob
"An NT server can be run by an idiot, and usually is." -- Tom Holub

Olicom Crossfire 8400 switch til salg, send et bud ...