|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Pocketbike Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  28-07-05 19:05
 | 
 |  | Hey
 
 Har tænkt på at købe en pocketbike ved en ven som sælger dem til 1100,-
 Men hvad er egentlig straffen for at blive taget på sådan et monstrum?
 
 Ikke at jeg vil fræse rundt i byer og gøre børn og andre usikre uden
 forsikring, Men ude på lars tynds mark.....
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas B. Andersen (28-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas B. Andersen
 | 
 Dato :  28-07-05 19:25
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:42e91f6f$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hey
 >
 > Har tænkt på at købe en pocketbike ved en ven som sælger dem til 1100,-
 > Men hvad er egentlig straffen for at blive taget på sådan et monstrum?
 >
 > Ikke at jeg vil fræse rundt i byer og gøre børn og andre usikre uden
 > forsikring, Men ude på lars tynds mark.....
 
 Nu kommer politiet nok ikke på lars tyndskids mark uden nogle har ringet
 efter dem!
 
 Først og fremmest så taget de din pocketbike med, og den ser du ikke igen.
 Og så får du en bøde for at køre på et ikke-typegodkendt køretøj, som jeg
 ikke kender
 størrelsen på.
 >
 > --
 > Tom
 
 Thomas
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Carsten Jensen (28-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Jensen
 | 
 Dato :  28-07-05 19:48
 | 
 |  | Bøden ligger i ca 5000 kr. Du skulle hellere bruge pengene på en rigtig
 pocketbike og så komme ud at lege med os på gocartbanerne.
 
 
 "Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:42e922e7$0$7386$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 >
 > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 > news:42e91f6f$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Hey
 >>
 >> Har tænkt på at købe en pocketbike ved en ven som sælger dem til 1100,-
 >> Men hvad er egentlig straffen for at blive taget på sådan et monstrum?
 >>
 >> Ikke at jeg vil fræse rundt i byer og gøre børn og andre usikre uden
 >> forsikring, Men ude på lars tynds mark.....
 >
 > Nu kommer politiet nok ikke på lars tyndskids mark uden nogle har ringet
 > efter dem!
 >
 > Først og fremmest så taget de din pocketbike med, og den ser du ikke igen.
 > Og så får du en bøde for at køre på et ikke-typegodkendt køretøj, som jeg
 > ikke kender
 > størrelsen på.
 >>
 >> --
 >> Tom
 >
 > Thomas
 >>
 >>
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Steen Gruby (28-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen Gruby
 | 
 Dato :  28-07-05 20:34
 | 
 |  | 
 
            Hej.
 >Bøden ligger i ca 5000 kr. Du skulle hellere bruge pengene på en rigtig 
 >pocketbike og så komme ud at lege med os på gocartbanerne.
 >
 Følger der en lup med når man køber sådan en    -- 
 Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Ducati Paso 750
 NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk |  |  | 
    Thomas B. Andersen (28-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas B. Andersen
 | 
 Dato :  28-07-05 20:40
 | 
 |  | 
 "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse 
 news:7kcie19ksih0vvm73ucgbq3t0r0v2ml7a6@4ax.com...
 > Følger der en lup med når man køber sådan en    Nej, du kan sagtens bruge samme hammer og majsel som du bruger til Duc'en 
   >
 > -- 
 >
 > Steen Gruby
 > Suzuki XN85 Turbo
 > Ducati Paso 750
 > NSU Super FOX 1958
 > www.gruby.dk Thomas
 RF 600
 Polini 911 Pocket 
            
             |  |  | 
  Ukendt (28-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  28-07-05 22:11
 | 
 |  | 
 
 >
 > Først og fremmest så taget de din pocketbike med, og den ser du ikke igen.
 
 
 er der nogen der ved hvilken lov der tillader politiet at konfiskere pocket
 bikes og crossere ?
 
 En almindelig MC bliver da ikke konfiskeret, selvom man kører uden plader.
 
 Poul B-H
 
 
 
 
 |  |  | 
   Moller (28-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  28-07-05 22:11
 | 
 |  | 
 
            svar_i_gruppen wrote:
 >>Først og fremmest så taget de din pocketbike med, og den ser du ikke igen.
 > 
 > 
 > 
 > er der nogen der ved hvilken lov der tillader politiet at konfiskere pocket
 > bikes og crossere ?
 > 
 > En almindelig MC bliver da ikke konfiskeret, selvom man kører uden plader.
    Kan ikke sammenlignes... en pocket bike er ikke og har aldrig været en MC.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
   Jens B. Rasmussen (28-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens B. Rasmussen
 | 
 Dato :  28-07-05 22:21
 | 
 |  | 
 <svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
 news:42e94929$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 >
 > >
 > > Først og fremmest så taget de din pocketbike med, og den ser du ikke
 igen.
 >
 >
 > er der nogen der ved hvilken lov der tillader politiet at konfiskere
 pocket
 > bikes og crossere ?
 >
 > En almindelig MC bliver da ikke konfiskeret, selvom man kører uden plader.
 >
 > Poul B-H
 Jeg tror det er noget med at det pågældende køretøj ikke er godkendt til
 brug på offentlig vej, men hvor det så står at sådanne køretøjer kan
 indrages er så en anden snak. Min søgning på www.retsinfo.dk  gav i hvertfald
 ikke meget ....
 --
 Med venlig hilsen
 Jens Brauer Rasmussen
 Suzuki RF900
            
             |  |  | 
   MKS -  74 (28-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS -  74
 | 
 Dato :  28-07-05 22:36
 | 
 |  |  |  |  | 
    Ukendt (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-07-05 01:12
 | 
 |  | 
 "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
 news:krjie1l5vlq1ai0k1uigkvs0tsh36b3ucl@4ax.com...
 > On Thu, 28 Jul 2005 23:10:30 +0200, <svar_i_gruppen> wrote:
 >
 > >er der nogen der ved hvilken lov der tillader politiet at konfiskere
 pocket
 > >bikes og crossere ?
 >
 > Færdselslovens Kapitel 18 a omhandler konfiskation :
 >
 > http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL >§ 133 a Ved særlig grove eller gentagne overtrædelser af færdselsloven kan
 der ske konfiskation ........ <
 Jeg mener det blev indført for ikke så længe siden for at komme gentagen
 spritkørsel og lignende til livs, men crossere har man da konfiskeret de
 sidste 20 år (don't ask     ligegyldigt hvordan man kører og det gælder
 tilsyneladende også pocket bikes nu. Det kan da ikke kaldes særligt groft at
 fise ud på vejen med 50kmt på sådan en sjover. Man er da vist mest til fare
 for sig selv. (nejnejnej ikke slå!!)
 er der nogen der har været i retten med dette, eller er der en enkelt
 politimand, der ikke er blevet skræmt væk herfra endnu som kender
 paragraffen ?
 Poul B-H
            
             |  |  | 
     MKS -  74 (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS -  74
 | 
 Dato :  29-07-05 01:37
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 29 Jul 2005 02:12:28 +0200, <svar_i_gruppen> wrote:
 >>§ 133 a Ved særlig grove eller gentagne overtrædelser af færdselsloven kan
 >der ske konfiskation ........ <
 >
 >Jeg mener det blev indført for ikke så længe siden for at komme gentagen
 >spritkørsel og lignende til livs, men crossere har man da konfiskeret de
 >sidste 20 år (don't ask     ligegyldigt hvordan man kører og det gælder
 >tilsyneladende også pocket bikes nu.
 Nej - Det er en gammel generel bestemmelse. Der er så yderligere i år
 fremsat lovforslag om en skærpelse af paragraf 133a specifikt m.h.t
 spirituskørsel med en stk 2.:
 Stk. 2. Konfiskation skal ske, hvis ejeren af køretøjet har gjort sig
 skyldig i spirituskørsel med en promille over 1,20, der medfører
 ubetinget frakendelse af førerretten, og den pågældende 2 gange
 tidligere inden for de seneste 3 år, før det nye forhold er begået,
 har gjort sig skyldig i spirituskørsel med en promille over 1,20, der
 har medført ubetinget frakendelse af førerretten. Konfiskation skal
 ske, selv om køretøjet ikke er anvendt ved den aktuelle overtrædelse.
 > Det kan da ikke kaldes særligt groft at
 >fise ud på vejen med 50kmt på sådan en sjover. Man er da vist mest til fare
 >for sig selv. (nejnejnej ikke slå!!)
 Politiet har flere gange i år været ude med udtalelser om at de anser
 kørsel på alm. vej med disse pocketbikes for dødsensfarligt.
 -- 
 -Michael
 CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/ Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/ |  |  | 
      Armand (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  30-07-05 15:48
 | 
 |  | MKS - 74 wrote:
 >
 >
 >>Det kan da ikke kaldes særligt groft at
 >>fise ud på vejen med 50kmt på sådan en sjover. Man er da vist mest til fare
 >>for sig selv. (nejnejnej ikke slå!!)
 >
 >
 > Politiet har flere gange i år været ude med udtalelser om at de anser
 > kørsel på alm. vej med disse pocketbikes for dødsensfarligt.
 >
 Hvilket vel ikke er helt ubegrundet :-/
 Pocketbikes burde i mine øjen overhovedet ikke sælges :-|
 Dette derved at man ikke kan anvende dem lovligt til andet end de
 (få)løbs-situationer der eksisterer på såvel indendørs som udendørs
 gokartbaner, og dertil er det indtil videre kun ganske enkelte af de
 "klassiske" mærker der er godkendt af arrangørerne. Markræs er teknisk
 udelukket og kun en dum undskyldning :-|
 Ergo: Der findes ikke 100 danskere der kan bruge en købt
 kineser-pocketbike (og det er jo dem vi taler om hér) lovligt - Herunder
 selv den uskyldigste(?) tur op og ned af villavejen!
 Forældre der giver efter for deres teenageres plagen, og derved reelt
 sender dem direkte ud i trafikken uden hverken undervisning, beklædning
 (hjelm!) eller selvopfattelse (á viden om at ingen andre trafikanter ser
 noget der fiser afsted med 50 i ½ meters højde), kunne i mine øjne bedre
 skubbe dem i havnen :-|
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
       Carsten Jensen (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Jensen
 | 
 Dato :  30-07-05 17:46
 | 
 |  | Nu skal du lige spise brød til. På Fyn er der træning hver uge fra august
 til maj og hver 14 dag udedørs om sommeren. I den ene klub kører kinabiks
 med. Det er mere end du kan køre cross på Fyn. Så må vi hellere forbyde dem
 også. Der er 0 % mcister der ikke har kørt for stærkt så dem forbyder vi
 også. Eller skulle vi bare straffe dem der overtræder loven ? Vi er enige om
 pocketbikes ikke skal på vejen.
 
 
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:RmMGe.62810$Fe7.202026@news000.worldonline.dk...
 > MKS - 74 wrote:
 >>
 >>
 >>>Det kan da ikke kaldes særligt groft at
 >>>fise ud på vejen med 50kmt på sådan en sjover. Man er da vist mest til
 >>>fare
 >>>for sig selv. (nejnejnej ikke slå!!)
 >>
 >>
 >> Politiet har flere gange i år været ude med udtalelser om at de anser
 >> kørsel på alm. vej med disse pocketbikes for dødsensfarligt.
 >>
 > Hvilket vel ikke er helt ubegrundet :-/
 > Pocketbikes burde i mine øjen overhovedet ikke sælges :-|
 > Dette derved at man ikke kan anvende dem lovligt til andet end de
 > (få)løbs-situationer der eksisterer på såvel indendørs som udendørs
 > gokartbaner, og dertil er det indtil videre kun ganske enkelte af de
 > "klassiske" mærker der er godkendt af arrangørerne. Markræs er teknisk
 > udelukket og kun en dum undskyldning :-|
 > Ergo: Der findes ikke 100 danskere der kan bruge en købt
 > kineser-pocketbike (og det er jo dem vi taler om hér) lovligt - Herunder
 > selv den uskyldigste(?) tur op og ned af villavejen!
 > Forældre der giver efter for deres teenageres plagen, og derved reelt
 > sender dem direkte ud i trafikken uden hverken undervisning, beklædning
 > (hjelm!) eller selvopfattelse (á viden om at ingen andre trafikanter ser
 > noget der fiser afsted med 50 i ½ meters højde), kunne i mine øjne bedre
 > skubbe dem i havnen :-|
 >
 > --
 > Armand.
 
 
 
 
 |  |  | 
        Armand (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  30-07-05 18:39
 | 
 |  | Carsten Jensen wrote:
 > Nu skal du lige spise brød til. På Fyn er der træning hver uge fra august
 > til maj og hver 14 dag udedørs om sommeren. I den ene klub kører kinabiks
 > med. Det er mere end du kan køre cross på Fyn. Så må vi hellere forbyde dem
 > også. Der er 0 % mcister der ikke har kørt for stærkt så dem forbyder vi
 > også. Eller skulle vi bare straffe dem der overtræder loven ? Vi er enige om
 > pocketbikes ikke skal på vejen.
 >
 >
 
 - - - - Og hvor mange menesker kommer så dér og kører på deres
 pocketbikes? Og hvor mange kunne der i vildeste succes-scenarie være
 plads til??
 Uanset svaret, så vil det være et fåtal imod de 2.000 stk én forhandler
 erklærede at have solgt, og sådan sat op mod hinanden, så ér pocketbikes
 på gaden et problem :-|
 
 --
 Armand.
 (der ikke harserer mod dig og din sport, men at folk p.g.a.
 tilgængeligheden at lavpris pocketbikes ved snart enhver kiosk, "kommer
 til" at købe én uden at nå at tænke på at de reelt ikke har nogen
 brugsmulighed for den)
 
 
 |  |  | 
         Carsten Jensen (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Jensen
 | 
 Dato :  30-07-05 19:18
 | 
 |  | Nu har jeg også talt med kinabikeforhandlere på markeder og jeg ville ikke
 tro ret meget på deres tal, men der er solgt mange. Det er bare en syg tanke
 at forbyde at sælge dem fordi nogen mennesker er dumme.
 Så skulle alle mcér plumpes til 130 km/t. Ja vi kunne jo nøjes med en
 knallert 45 for vi kommer frem alligevel.
 Løsningen er at straffe hårdt når man tager folk på vejen.
 
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:5SOGe.62839$Fe7.202131@news000.worldonline.dk...
 > Carsten Jensen wrote:
 >> Nu skal du lige spise brød til. På Fyn er der træning hver uge fra august
 >> til maj og hver 14 dag udedørs om sommeren. I den ene klub kører kinabiks
 >> med. Det er mere end du kan køre cross på Fyn. Så må vi hellere forbyde
 >> dem også. Der er 0 % mcister der ikke har kørt for stærkt så dem forbyder
 >> vi også. Eller skulle vi bare straffe dem der overtræder loven ? Vi er
 >> enige om pocketbikes ikke skal på vejen.
 >>
 >>
 >
 > - - - - Og hvor mange menesker kommer så dér og kører på deres
 > pocketbikes? Og hvor mange kunne der i vildeste succes-scenarie være plads
 > til??
 > Uanset svaret, så vil det være et fåtal imod de 2.000 stk én forhandler
 > erklærede at have solgt, og sådan sat op mod hinanden, så ér pocketbikes
 > på gaden et problem :-|
 >
 > --
 > Armand.
 > (der ikke harserer mod dig og din sport, men at folk p.g.a.
 > tilgængeligheden at lavpris pocketbikes ved snart enhver kiosk, "kommer
 > til" at købe én uden at nå at tænke på at de reelt ikke har nogen
 > brugsmulighed for den)
 
 
 
 
 |  |  | 
     Hekto (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  29-07-05 08:23
 | 
 |  | 
 
            In article <42e973b0$0$89197$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, 
 <svar_i_gruppen> says...
 >  Det kan da ikke kaldes særligt groft at
 > fise ud på vejen med 50kmt på sådan en sjover. Man er da vist mest til fare
 > for sig selv. (nejnejnej ikke slå!!)
 > 
 Der står jo også noget om 'at hindre gentagelestilfælde'.
 Og når de så ikke gider blive kaldt ud til flere klager over 
 pocketbikes lørdag aften, tager de dem med 'hjem'.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
             |  |  | 
     OlIvEr [6000] (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : OlIvEr [6000]
 | 
 Dato :  29-07-05 21:37
 | 
 |  | 
 
            > Det kan da ikke kaldes særligt groft at
 > fise ud på vejen med 50kmt på sådan en sjover.
 ---
 Jeg har også en kammi der har med dem at gøre.. En af hans kunder fik
 brækket rykken fordi han mente at det bare var et legetøj.
 Men 50 kmt på motorcykel er det samme som 50kmt i bil, OG pocket bike..
 +Der er ikke nogen forskel udover at det er lidt lettere at kontrollere bil
 og mc..    -- 
                                       --==>OlIvEr<==--
                                       Honda Hornet 600
                    http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294    --== www.franzen-art.com  Takker for total fed lakering Niko! ==-- 
                             --==Take care out there...==--
            
             |  |  | 
    Matthias H Matthiess~ (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~
 | 
 Dato :  29-07-05 04:31
 | 
 |  | 
 "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:krjie1l5vlq1ai0k1uigkvs0tsh36b3ucl@4ax.com...
 > On Thu, 28 Jul 2005 23:10:30 +0200, <svar_i_gruppen> wrote:
 >
 >>er der nogen der ved hvilken lov der tillader politiet at konfiskere 
 >>pocket
 >>bikes og crossere ?
 >
 > Færdselslovens Kapitel 18 a omhandler konfiskation :
 >
 > http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL >
 > -- 
 > -Michael
 > CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/ > Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
 > http://62.79.120.117/ Der har inden for den sidste måned været snakket om disse pocketbikes i 
 trafikradioen. Politiet har endnu ikke regler der giver dem lov til at 
 konfiskere dem, da man ikke har afgjort om en pocketbike skal betragtes som 
 et stykke legetøj, en knallert 45 eller en motorcykel.
 Hilsen Matthias 
            
             |  |  | 
     Carsten Jensen (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Jensen
 | 
 Dato :  29-07-05 05:48
 | 
 |  | 
 
            Det er kun dem der ikke har prøvet en rigtig pocketbike der tror det er 
 legetøj. Der er optræk og bremser der er en formel 1 værdig. Det er dog mest 
 kinabikes der bliver taget på gaden og de burde have en præmie for at de kan 
 køre.
 "Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42e9a30d$0$43446$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:krjie1l5vlq1ai0k1uigkvs0tsh36b3ucl@4ax.com...
 >> On Thu, 28 Jul 2005 23:10:30 +0200, <svar_i_gruppen> wrote:
 >>
 >>>er der nogen der ved hvilken lov der tillader politiet at konfiskere 
 >>>pocket
 >>>bikes og crossere ?
 >>
 >> Færdselslovens Kapitel 18 a omhandler konfiskation :
 >>
 >> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL >>
 >> -- 
 >> -Michael
 >> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/ >> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
 >> http://62.79.120.117/ >
 > Der har inden for den sidste måned været snakket om disse pocketbikes i 
 > trafikradioen. Politiet har endnu ikke regler der giver dem lov til at 
 > konfiskere dem, da man ikke har afgjort om en pocketbike skal betragtes 
 > som et stykke legetøj, en knallert 45 eller en motorcykel.
 > Hilsen Matthias
 > 
            
             |  |  | 
      Thomas B. Andersen (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas B. Andersen
 | 
 Dato :  29-07-05 16:25
 | 
 |  | 
 "Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:42e9b4e2$0$72626$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Det er kun dem der ikke har prøvet en rigtig pocketbike der tror det er
 > legetøj. Der er optræk og bremser der er en formel 1 værdig. Det er dog
 > mest kinabikes der bliver taget på gaden og de burde have en præmie for at
 > de kan køre.
 >
 Men skal ihvertfald noget op i pris før man får samme kraft/vægt/størrelse
 forhold . Eksempelvis
 har jeg en Polini. Den er på 40 Ccm, vejer 21kg og har 12,2hk. Det rykker
 altså mere end
 man regner med.
 
 Men jeg tager selv stor afstand fra kørsel på offentlig vej. Lad dem komme
 på bane !
 
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
       Moller (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  29-07-05 16:28
 | 
 |  | 
 
            Thomas B. Andersen wrote:
 > Men skal ihvertfald noget op i pris før man får samme kraft/vægt/størrelse 
 > forhold . Eksempelvis
 > har jeg en Polini. Den er på 40 Ccm, vejer 21kg og har 12,2hk. Det rykker 
 > altså mere end
 > man regner med.
    Ja, der kan en kineser ik følge med i... f.eks. er der typisk på 50cc, 
 og derved for meget til at være med på banerne, og ydelsen er slet ikke 
 deroppe.
 > Men jeg tager selv stor afstand fra kørsel på offentlig vej. Lad dem komme 
 > på bane !
    Hørt... og lad os så få nogen baner ;) og ikke bare til pocketbikes :)
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
        Carsten Jensen (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Jensen
 | 
 Dato :  29-07-05 20:54
 | 
 |  | 
 
            Det er bare et problem. Der bor fjolser alle steder og de skal nok brokke 
 sig. Hvis man følger reglerne kan der ikke åbnes nye baner i Danmark.
 "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse 
 news:42ea4af8$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
 > Thomas B. Andersen wrote:
 >
 >> Men skal ihvertfald noget op i pris før man får samme 
 >> kraft/vægt/størrelse forhold . Eksempelvis
 >> har jeg en Polini. Den er på 40 Ccm, vejer 21kg og har 12,2hk. Det rykker 
 >> altså mere end
 >> man regner med.
 >
 > Ja, der kan en kineser ik følge med i... f.eks. er der typisk på 50cc, og 
 > derved for meget til at være med på banerne, og ydelsen er slet ikke 
 > deroppe.
 >
 >> Men jeg tager selv stor afstand fra kørsel på offentlig vej. Lad dem 
 >> komme på bane !
 >
 > Hørt... og lad os så få nogen baner ;) og ikke bare til pocketbikes :)
 >
 > -- 
 > VH
 > Lars Molnit
 > MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 > Suzuki GSF-R 1200
 > Yamaha FZR1000 årgang 87
 > www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
         Anders Christensen (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Christensen
 | 
 Dato :  29-07-05 21:07
 | 
 |  | Carsten Jensen wrote:
 > Det er bare et problem. Der bor fjolser alle steder og de skal nok brokke
 > sig. Hvis man følger reglerne kan der ikke åbnes nye baner i Danmark.
 >
 
 Nææh, men lader man være at følge dem får man bare endnu flere på nakken.
 
 
 |  |  | 
          Moller (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  29-07-05 21:13
 | 
 |  | 
 
            Anders Christensen wrote:
 > Carsten Jensen wrote:
 > 
 >> Det er bare et problem. Der bor fjolser alle steder og de skal nok 
 >> brokke sig. Hvis man følger reglerne kan der ikke åbnes nye baner i 
 >> Danmark.
 >>
 > 
 > Nææh, men lader man være at følge dem får man bare endnu flere på nakken.
    forklar lige den... problemet er at selv om vi overholder dem, kommer 
 der ikke flere baner. Os der kommer på de få baner der er overholder jo 
 støjkravende osv. af den grund om at der skulle komme flere.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
     MKS -  74 (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS -  74
 | 
 Dato :  29-07-05 07:54
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 29 Jul 2005 05:31:26 +0200, "Matthias H Matthiessen"
 <matthiessenSLET@dioder.dk> wrote:
 >Der har inden for den sidste måned været snakket om disse pocketbikes i 
 >trafikradioen. 
 Og skrevet en del i diverse medier f.eks dette fra Urban :
 Livsfarlig sommerdille 
 Af Thomas Nielsen 
    
   Flere tusind mini-motorcykler er blevet langet over disken på
 internettet i Danmark. De er hurtige, billige og hamrende livsfarlige.
 Politiet advarer mod at køre på dem.
 De er på størrelse med en kasse øl, lyder som en harm brumbasse og kan
 fare af sted med 100 km/t.En enkelt forhandler i Jylland har solgt
 2.000 af dem alene i år. Pocket Bikes er blevet tidlig sommerdille, og
 det bekymrer politiet, der konsekvent konfiskerer dem, når de ser de
 små motorcykler udenfor havelågen.På politistationen i Århus står der
 lige nu to af dem, fordi to børn på seks og otte år blev standset af
 politiet, da de kørte rundt på en villavej på Fyn. Forældrene stod ved
 siden af og så til. I Esbjerg er de første retssager gennemført med
 bøder og konfiskation til følge.»De skal simpelthen helt ud af
 samfundet. De hører ikke til andre steder end hjemme i haven. Når vi
 ser dem i trafikken, tager vi dem fra folk,« siger politikommissær Jan
 Dreyer Holt fra Københavns Politis Færdselsafdeling.
 Ulovlig modedille
 Jan Dreyer Holt og hans kolleger har mellem ti og 12 sager liggende om
 mini-motorcykler, der har været ude i trafikken.»De kan køre rigtig
 stærkt, og nogle af dem kan ikke bremse den høje fart. Det er en
 modedille, men det er livsfarligt og ulovligt,« advarer han.
 Mini-motorcyklerne bliver solgt i tusindvis, hovedsagligt på
 internettet, til 2.000 kroner og opefter. 
 Ingen forsikring
 Motorcykelbutikkerne holder sig fra markedet:»De er ikke stabile som
 en motorcykel, og det er fuldstændig idiotisk at køre ud i trafikken
 på dem,« siger indehaveren af Aarhus Scooter, Leif Kirkegaard.»Jeg vil
 slet, slet ikke sælge dem, og det kender jeg ingen forhandlere, der
 vil. De er alt for farlige.«Pocket Biken må kun benyttes på private
 kørebaner eller grunde. Udenfor dækker hverken forsikring eller
 kørekort, og medfører konfiskation og bøde. 
 -- 
 -Michael
 CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/ Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/ |  |  | 
      Claus Rittig (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  29-07-05 10:10
 | 
 |  | "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:tgkje15ulj92kg2pnk9i5ttdiu7bl0qh0o@4ax.com...
 
 > »De skal simpelthen helt ud af
 > samfundet. De hører ikke til andre steder end hjemme i haven. Når vi
 > ser dem i trafikken, tager vi dem fra folk,«
 
 Hvad fanden er det for en syg holdning?!?
 Den idiot burde sendes til mentalundersøgelse. Der er masser af muligheder
 for kørsel på køretekniske anlæg, private områder, go-cart baner, afspærrede
 parkeringspladser osv.
 
 Rittig
 
 PS: Danmark er et af de lande hvor det er betænkelig tæt på at det bliver
 ulovligt at have det sjovt.
 
 
 
 
 |  |  | 
       Mikkel Christensen (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  29-07-05 11:19
 | 
 |  | "Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> writes:
 
 > "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 > news:tgkje15ulj92kg2pnk9i5ttdiu7bl0qh0o@4ax.com...
 >
 > > »De skal simpelthen helt ud af
 > > samfundet. De hører ikke til andre steder end hjemme i haven. Når vi
 > > ser dem i trafikken, tager vi dem fra folk,«
 >
 > Hvad fanden er det for en syg holdning?!?
 
 Såså... Bare fordi han ikke har fantasi til at forestille sig at man kan
 køre proper racing på dem har han jo for så vidt ret. De hører *ikke*
 hjemme på offentlig vej eller 'ude i samfundet'. De hører netop kun hjemme
 på lukkede arealer.
 
 (selvom den der sekvens fra... Ghostrider(?) da er meget morsom)
 
 --
 Mikkel            |  You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
 motortosse.dk     |  If it doesn't move and it should, use WD-40.
 |  If it moves and shouldn't, use the tape.
 
 
 |  |  | 
        MKS -  74 (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS -  74
 | 
 Dato :  29-07-05 11:39
 | 
 |  | 
 
            On 29 Jul 2005 12:19:08 +0200, Mikkel Christensen
 <mikkel.christensen@gmail.com> wrote:
 >Såså... Bare fordi han ikke har fantasi til at forestille sig at man kan
 >køre proper racing på dem har han jo for så vidt ret. De hører *ikke*
 >hjemme på offentlig vej eller 'ude i samfundet'. De hører netop kun hjemme
 >på lukkede arealer.
 Ja sådan læser jeg det nu også som hans underforståede intention
 selvom formuleringen måske nok er lidt kluntet. Der tænkes jo nok
 først og fremmest på de Kinabikes der er blevet populære i år og ikke
 det de fleste i racekredse forstår som rigtige pocketbikes ala Polini
 og Blata, de sidste købes og køres til regelret race, mens de første
 nok primært har været et sommerlegetøj uden regelrette (bane)
 raceintentioner og nogle af dem har så været taget ud i trafikken hvor
 de ikke hører hjemme.
 >(selvom den der sekvens fra... Ghostrider(?) da er meget morsom)
 Ja flere gocarts, segways og snowmobiles ud på motorvejen - der er så
 røvkedeligt.....
 -- 
 -Michael
 CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/ Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/ |  |  | 
       Carsten Jensen (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Jensen
 | 
 Dato :  29-07-05 14:35
 | 
 |  | Der kommer næste problem. I Svendborg er nogle unge menneskers forsøg på at
 køre lovligt på køretekniskanlæg lige blevet stoppet for en nabo 300 m væk
 kunne høre det. Det er idag mere kriminelt at køre race på lukket område, en
 have narko på sig.
 
 
 "Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
 news:42e9f4a4@news.dansketelecom.com...
 > "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 > news:tgkje15ulj92kg2pnk9i5ttdiu7bl0qh0o@4ax.com...
 >
 >> »De skal simpelthen helt ud af
 >> samfundet. De hører ikke til andre steder end hjemme i haven. Når vi
 >> ser dem i trafikken, tager vi dem fra folk,«
 >
 > Hvad fanden er det for en syg holdning?!?
 > Den idiot burde sendes til mentalundersøgelse. Der er masser af muligheder
 > for kørsel på køretekniske anlæg, private områder, go-cart baner,
 > afspærrede
 > parkeringspladser osv.
 >
 > Rittig
 >
 > PS: Danmark er et af de lande hvor det er betænkelig tæt på at det bliver
 > ulovligt at have det sjovt.
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
        MKS -  74 (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS -  74
 | 
 Dato :  29-07-05 15:39
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 29 Jul 2005 15:35:29 +0200, "Carsten Jensen"
 <Nonnebo.slot@mail.dk> wrote:
 >Der kommer næste problem.
 Et helt andet problem vil jeg kalde det.
 > I Svendborg er nogle unge menneskers forsøg på at 
 >køre lovligt på køretekniskanlæg lige blevet stoppet for en nabo 300 m væk 
 >kunne høre det. 
 Det er IMO ret utroligt at der i et land som DK er så lidt tolerance
 fra det omgivende samfunds side overfor dem der gerne vil køre race
 under ordnede forhold. Selvfølgelig skal man tage hensyn til dem der
 bor nær sådanne anlæg og ikke bare køre i et væk, men koncentrere
 køretiden og støjdæmpe, men naboerne opfører sig engang imellem også
 helt urimeligt i forhold til baneanlæg, ikke sjældent har banen været
 der først, hvorefter folk flytter til og begynder at klage over noget
 som de dybest set burde have været klar over inden de flyttede til
 området. Det er trist og i hvert fald nogle af dem der idag kører
 deres "race" på offentlig vej kunne ha' været "afledt" med bedre
 racemuligheder IMO.
 -- 
 -Michael
 CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/ Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/ |  |  | 
         Jim Andersen (01-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jim Andersen
 | 
 Dato :  01-08-05 08:32
 | 
 |  | 
 
            MKS - 74 wrote:
 > Det er IMO ret utroligt at der i et land som DK er så lidt tolerance
 > fra det omgivende samfunds side overfor dem der gerne vil køre race
 > under ordnede forhold. Selvfølgelig skal man tage hensyn til dem der
 > bor nær sådanne anlæg og ikke bare køre i et væk, men koncentrere
 > køretiden og støjdæmpe, men naboerne opfører sig engang imellem også
 > helt urimeligt i forhold til baneanlæg, ikke sjældent har banen været
 > der først, hvorefter folk flytter til og begynder at klage over noget
 > som de dybest set burde have været klar over inden de flyttede til
 > området.
 Og når så man har siddet i klubhuset og blevet enige om at det dog er for 
 ringe, sætter man sig bagefter ned og skriver en klage over den lokale 
 grisefarm der stinker af H til..... og han burde ihvertfald tage mere 
 hensyn, specielt på en lørdag formiddag når klubben har inviteret til 
 stævne....
   /jim 
            
             |  |  | 
        Armand (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  30-07-05 15:57
 | 
 |  | Carsten Jensen wrote:
 > Der kommer næste problem. I Svendborg er nogle unge menneskers forsøg på at
 > køre lovligt på køretekniskanlæg lige blevet stoppet for en nabo 300 m væk
 > kunne høre det. Det er idag mere kriminelt at køre race på lukket område, en
 > have narko på sig.
 
 Er du nu også sikker på at pågældende nabo bor 300 meter væk?
 I Svendborg ligger banens langside parallelt og ca 10 meter fra en
 villavej med beboelse på modsatte side, og det skulle nok være fra disse
 grundejere (á 25 meters afstand) at givne støjklager kommer :-|
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
         Carsten Jensen (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Jensen
 | 
 Dato :  30-07-05 17:48
 | 
 |  | 
 
            Du kan se her http://www.sprc.dk/klage.htm  .Det er taget fra klubbens 
 hjemmeside.
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse 
 news:ivMGe.62813$Fe7.202016@news000.worldonline.dk...
 > Carsten Jensen wrote:
 >> Der kommer næste problem. I Svendborg er nogle unge menneskers forsøg på 
 >> at køre lovligt på køretekniskanlæg lige blevet stoppet for en nabo 300 m 
 >> væk kunne høre det. Det er idag mere kriminelt at køre race på lukket 
 >> område, en have narko på sig.
 >
 > Er du nu også sikker på at pågældende nabo bor 300 meter væk?
 > I Svendborg ligger banens langside parallelt og ca 10 meter fra en 
 > villavej med beboelse på modsatte side, og det skulle nok være fra disse 
 > grundejere (á 25 meters afstand) at givne støjklager kommer :-|
 >
 > -- 
 > Armand. 
            
             |  |  | 
          Armand (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  30-07-05 18:41
 | 
 |  | 
 
            Carsten Jensen wrote:
 > 
 > 
 > 
 > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:ivMGe.62813$Fe7.202016@news000.worldonline.dk...
 > 
 >>Carsten Jensen wrote:
 >>
 >>>Der kommer næste problem. I Svendborg er nogle unge menneskers forsøg på 
 >>>at køre lovligt på køretekniskanlæg lige blevet stoppet for en nabo 300 m 
 >>>væk kunne høre det. 
 >>
 >>Er du nu også sikker på at pågældende nabo bor 300 meter væk?
 >>I Svendborg ligger banens langside parallelt og ca 10 meter fra en 
 >>villavej med beboelse på modsatte side, 
  >
  > Du kan se her http://www.sprc.dk/klage.htm  .Det er taget fra klubbens
  > hjemmeside.
 Ok, så!
 Tilbage står så hvorfor motorsport absolut skal skyde sig selv i foden 
 ved at larme :-|
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
           Carsten Jensen (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Jensen
 | 
 Dato :  30-07-05 19:19
 | 
 |  | 
 
            Det er svært at køre uden at larme !
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse 
 news:0UOGe.62840$Fe7.201941@news000.worldonline.dk...
 > Carsten Jensen wrote:
 >
 >>
 >>
 >>
 >> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse 
 >> news:ivMGe.62813$Fe7.202016@news000.worldonline.dk...
 >>
 >>>Carsten Jensen wrote:
 >>>
 >>>>Der kommer næste problem. I Svendborg er nogle unge menneskers forsøg på 
 >>>>at køre lovligt på køretekniskanlæg lige blevet stoppet for en nabo 300 
 >>>>m væk kunne høre det.
 >>>
 >>>Er du nu også sikker på at pågældende nabo bor 300 meter væk?
 >>>I Svendborg ligger banens langside parallelt og ca 10 meter fra en 
 >>>villavej med beboelse på modsatte side,
 > >
 > > Du kan se her http://www.sprc.dk/klage.htm  .Det er taget fra klubbens
 > > hjemmeside.
 >
 > Ok, så!
 >
 > Tilbage står så hvorfor motorsport absolut skal skyde sig selv i foden ved 
 > at larme :-|
 >
 > -- 
 > Armand. 
            
             |  |  | 
            Armand (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  30-07-05 22:08
 | 
 |  | Carsten Jensen wrote:
 
 
 >>
 >>Tilbage står så hvorfor motorsport absolut skal skyde sig selv i foden ved
 >>at larme :-|
 > Det er svært at køre uden at larme !
 >
 
 Min gamle Puch, såvel som fruens nuværende PGO, det lokale RR-projekts
 YSR80'ere og for den sags skyld den RGV jeg race'de igennem 6 sæsoner,
 larmer/-de ikke meget mere end en fis i en hornlygte!
 Speedway-"eso's" kunne udemærket lyddæmpes til et niveau som en
 fabriksny XTZ660, og stadig have samme ydelse som da Ole Olsen var
 verdensmester, så hvorfor i al verden skal det lyde som et
 hangarskibsdæk under "red alert" når snoren går til et speedway-heat?
 
 Hvorfor SKAL race're absolut larme, andet end for pilotens enfantile
 "her kommer jeg" -glæde, når et restriktivt støjreglement alligevel
 ville ramme alle udøvere lige hårdt og dermed sportsligt retfærdigt??
 
 Jeg finder det symptomatisk at motorsports-udøvere altid ynker over
 manglende muligheder og restriktive holdninger fra baneejere/myndigheder
 uden at gribe i egen barm og bearbejde deres trang til selvhævdelse
 gennem larm :-|
 
 --
 Armand.
 (måske med lidt for meget græsk vin i blodet lige nu)
 
 
 |  |  | 
             MKS -  74 (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS -  74
 | 
 Dato :  30-07-05 22:18
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 30 Jul 2005 23:08:25 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
 wrote:
 >Hvorfor SKAL race're absolut larme, andet end for pilotens enfantile 
 Pssst infantile
 >Jeg finder det symptomatisk at motorsports-udøvere altid ynker over 
 >manglende muligheder og restriktive holdninger fra baneejere/myndigheder 
 >uden at gribe i egen barm og bearbejde deres trang til selvhævdelse 
 >gennem larm :-|
 Det gør de nu bestemt heller ikke _altid_....nogle er helt sikkert for
 støjreduktion og race under hensyntagen til naboer og vil  gerne gøre
 en indsats for det, men spørgsmålet er om den slags hjælper på
 mulighederne overhovedet fordi alt bliver slået sammen i en
 pærevælling af udenforstående og så mister man hurtigt modet og synker
 tilbage i en lettere defaitistisk holdning.
 -- 
 -Michael
 CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/ Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/ |  |  | 
              Armand (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  30-07-05 23:47
 | 
 |  | MKS - 74 wrote:
 > On Sat, 30 Jul 2005 23:08:25 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
 > wrote:
 >
 >
 >>Hvorfor SKAL race're absolut larme, andet end for pilotens enfantile
 >
 >
 > Pssst infantile
 
 Au en parle francais?
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
               MKS -  74 (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS -  74
 | 
 Dato :  30-07-05 23:57
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 31 Jul 2005 00:46:36 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
 wrote:
 >> Pssst infantile
 >
 >Au en parle francais?
 Er dine gamle huguenot-aner ikke udryddet endnu?
 -- 
 -Michael
 CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/ Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/ |  |  | 
                Armand (31-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  31-07-05 09:39
 | 
 |  | MKS - 74 wrote:
 > On Sun, 31 Jul 2005 00:46:36 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
 > wrote:
 >
 >
 >>>Pssst infantile
 >>
 >>Au en parle francais?
 >
 >
 > Er dine gamle huguenot-aner ikke udryddet endnu?
 >
 
 Næh nej - Har du ikke også oplevet mit sydlandske temperament?
 
 --
 Armand.
 (5.generations indvandrer eller ærke bondedansker alt efter hvilken
 slægtslinie man forfølger)
 
 
 |  |  | 
          Henrik H. Jensen (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik H. Jensen
 | 
 Dato :  30-07-05 23:50
 | 
 |  |  |  |  | 
           Armand (31-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  31-07-05 09:42
 | 
 |  | 
 
            Henrik H. Jensen wrote:
 > Carsten Jensen wrote:
 > 
 >>Du kan se her http://www.sprc.dk/klage.htm  .Det er taget fra klubbens
 >>hjemmeside.
 > 
 > 
 > Er jeg den eneste der smiler lidt over titlen på den side ?
 > 
 Tænker du på et muligt slægtsskab med en VFR-ejer her på gruppen??
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
       Armand (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  30-07-05 15:52
 | 
 |  | Claus Rittig wrote:
 > "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 > news:tgkje15ulj92kg2pnk9i5ttdiu7bl0qh0o@4ax.com...
 >
 >
 >>»De skal simpelthen helt ud af
 >>samfundet. De hører ikke til andre steder end hjemme i haven. Når vi
 >>ser dem i trafikken, tager vi dem fra folk,«
 >
 >
 > Hvad fanden er det for en syg holdning?!?
 > Den idiot burde sendes til mentalundersøgelse. Der er masser af muligheder
 > for kørsel på køretekniske anlæg, private områder, go-cart baner, afspærrede
 > parkeringspladser osv.
 
 Øh?
 Harmonerer sætningen "når vi ser dem i trafikken" ikke også med dét??
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
     blue (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : blue
 | 
 Dato :  29-07-05 11:52
 | 
 |  | "Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
 news:42e9a30d$0$43446$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
 
 > Der har inden for den sidste måned været snakket om disse pocketbikes i
 > trafikradioen. Politiet har endnu ikke regler der giver dem lov til at
 > konfiskere dem, da man ikke har afgjort om en pocketbike skal betragtes
 > som et stykke legetøj, en knallert 45 eller en motorcykel.
 
 Pocketbikes skal betragtes som en motorcykel - det fremgår af
 "Cirkulæreskrivelse om tiltalerejsning i sager om ulovligt indrettede
 knallerter". Har man ikke kørekort til mc kan man derfor få en bøde for
 kørsel uden førerret, hvis man kører på en pocketbike.
 
 
 
 
 |  |  | 
      Hekto (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  29-07-05 13:18
 | 
 |  | 
 
            In article <42ea0a58$0$22508$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, 
 blue_iz@ofirFJERN.dk says...
 > Pocketbikes skal betragtes som en motorcykel - det fremgår af 
 > "Cirkulæreskrivelse om tiltalerejsning i sager om ulovligt indrettede 
 > knallerter". Har man ikke kørekort til mc kan man derfor få en bøde for 
 > kørsel uden førerret, hvis man kører på en pocketbike. 
 > 
 Link? - please!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
             |  |  | 
       MKS -  74 (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS -  74
 | 
 Dato :  29-07-05 14:10
 | 
 |  |  |  |  | 
        Hekto (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  29-07-05 14:21
 | 
 |  |  |  |  | 
        Moller (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  29-07-05 14:41
 | 
 |  | 
 
            MKS - 74 wrote:
 > On Fri, 29 Jul 2005 14:18:04 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
 > wrote:
 > 
 > 
 >>Link? - please!
 > 
 > 
 > http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/C19781167310-REGL    *LOL* det er sgu god natlæsning ;) især denne del :
    "Jmt.F.afd. 1978-2488-5: Køretøj med motor uden TUM-godkendelse, der 
 var solgt som motorcykel til banebrug, anset som motorcykel. Tiltalte 
 havde forklaret, at han havde købt køretøjet i den tro, at der var tale 
 om en ulovlig knallert. Køretøjet var næsten identisk med en model af 
 samme mærke, der er godkendt som knallert."
    *LOL* hvad der ikke er af skøre ide'er... det ku godt lyde som en 
 race-klargjort RS125 ;) eller endnu mere grineren en RS250 :)
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
         MKS -  74 (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS -  74
 | 
 Dato :  29-07-05 14:59
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 29 Jul 2005 15:41:22 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:
 >   *LOL* hvad der ikke er af skøre ide'er... det ku godt lyde som en 
 >race-klargjort RS125 ;) eller endnu mere grineren en RS250 :)
 Bortset fra at i 1978 var der næppe overhovedet tænkt på hverken RS125
 eller RS250   , cirkulæret er som det fremgår temmelig gammelt og
 tager som sådan ikke specifikt sigte på pocketbikes, men er dog stadig
 gældende, også i de forskellige politikredse hersker der nogen
 uenighed om hvordan problemet tackles...
http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyheder/Krimi/2005/07/02/094408.htm -- 
 -Michael
 CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/ Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/ |  |  | 
          Moller (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  29-07-05 15:12
 | 
 |  | 
 
            MKS - 74 wrote:
 > On Fri, 29 Jul 2005 15:41:22 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:
 > 
 > 
 >>   *LOL* hvad der ikke er af skøre ide'er... det ku godt lyde som en 
 >>race-klargjort RS125 ;) eller endnu mere grineren en RS250 :)
    Det så jeg så ikke ;) men stadig humor at læse.
 > Bortset fra at i 1978 var der næppe overhovedet tænkt på hverken RS125
 > eller RS250   , cirkulæret er som det fremgår temmelig gammelt og
 > tager som sådan ikke specifikt sigte på pocketbikes, men er dog stadig
 > gældende, også i de forskellige politikredse hersker der nogen
 > uenighed om hvordan problemet tackles...
 > 
 > http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyheder/Krimi/2005/07/02/094408.htm    Det er skidt... nede hvor jeg bor er der 2 der køre på chopper pocket 
 jern, på offentligt vej. Den ene fiser gennem ugledige en gang imellem. 
 Trode det var en joke første gang jeg så det, men efter en snak med 
 nogen lokale, så køre den ene til og fra arbejde på den ???? hvad tænker 
 folk på.
    En tur omkring stege er der tit 4-5 unge som på skift lige skal ha en 
 tur på pocketbiken ned af hovede vejen, og tilbage igen ved siden af 
 shell tanken... men med de forviringer blandt politikredse osv. så må vi 
 vel vende os til at se den slags god tid endnu.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
        Moller (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  29-07-05 14:43
 | 
 |  | 
 
            MKS - 74 wrote:
 > On Fri, 29 Jul 2005 14:18:04 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
 > wrote:
 > 
 > 
 >>Link? - please!
 > 
 > 
 > http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/C19781167310-REGL    hmmm, hvis man så går ud fra at "Såfremt et kørtøj aldrig har været 
 godkendt som knallert, rejses tiltale efter »motorcykelreglerne«."
    Så er en pocketbike jo inde i flere problemer :
    1. Kørsel uden forsikring.
    2. Måske uden MC kort.
    3. Kørsel af ikke-afgift betalt køretøj.
    4. Kørsel uden nr. plade.
   
    osv. osv... ja, der er der så mange tiltalegrundlag at en konfiskering 
 ikke bør komme bag på ejeren.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
  Kai Harrekilde-Peter~ (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~
 | 
 Dato :  29-07-05 10:52
 | 
 |  | 
 
            "Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> writes:
 > "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 > news:tgkje15ulj92kg2pnk9i5ttdiu7bl0qh0o@4ax.com...
 >
 >> »De skal simpelthen helt ud af
 >> samfundet. De hører ikke til andre steder end hjemme i haven. Når vi
 >> ser dem i trafikken, tager vi dem fra folk,«
 >
 > Hvad fanden er det for en syg holdning?!?
 > Den idiot burde sendes til mentalundersøgelse. Der er masser af muligheder
 > for kørsel på køretekniske anlæg, private områder, go-cart baner, afspærrede
 > parkeringspladser osv.
 >
 > Rittig
 >
 > PS: Danmark er et af de lande hvor det er betænkelig tæt på at det bliver
 > ulovligt at have det sjovt.
 (suk) - ja, vi nærmer os holdningerne i Norge =:-|
 Kai
 -- 
 Kai Harrekilde-Petersen  DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
 Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort)  Yamaha YZF-R6  Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen |  |  | 
  Ukendt (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-07-05 21:06
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:42e91f6f$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 Sjovt at læse om politiets afvarsler om hvor livfarlige disse pocketbikes
 er.
 Gad vide hvor mange der er kommet til skade, siden de er så bandlyst?
 
 Kan heller ikke lige se hvorfor de skulle være mindre livsfarlig på en
 lukket bane eller privat grund?
 Det kan da ikke være bikens egenvægt der gør den livsfarlig over for andre,
 den vejer jo ikke mere end en alm cykel og alm cykler kører da også let
 40-50 Km/t.
 
 Men nå, de har sikkert deres grunde. De var jo også VILDT imod 45 knallerter
 in dtil de fik PÅBUD fra EU om at vi skulle tillade dem.
 Gad vide hvorfor den skulle gå under kategorien motorcykel, når den ikke er
 typegodkendt, den kunne vel lige så godt gå under en 45 knallert, da
 hastighed er identisk med en sådan og den må da også køres med bil-kørekort.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
  Moller (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  29-07-05 21:11
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 > Kan heller ikke lige se hvorfor de skulle være mindre livsfarlig på en 
 > lukket bane eller privat grund?
    Der er STOR forskel på om der køre på bane under kontroleret forhold, 
 eller på vejen, hvor der er alle mulige modtrafikanter osv.
 > Det kan da ikke være bikens egenvægt der gør den livsfarlig over for andre, 
 > den vejer jo ikke mere end en alm cykel og alm cykler kører da også let 
 > 40-50 Km/t.
    En pocketbike kan køre godt 100km/t mange af dem, så de kan slet ikke 
 sammenlignes.
 > Men nå, de har sikkert deres grunde. De var jo også VILDT imod 45 knallerter 
 > in dtil de fik PÅBUD fra EU om at vi skulle tillade dem.
 > Gad vide hvorfor den skulle gå under kategorien motorcykel, når den ikke er 
 > typegodkendt, den kunne vel lige så godt gå under en 45 knallert, da 
 > hastighed er identisk med en sådan og den må da også køres med bil-kørekort.
    Der er mange ting i det, men en ting er sikkert de er ALDRIG bygget 
 eller tiltænkt til alm. trafik, og derved på ingen måder det samme som 
 en EU45 eller en 30 knallert eller hvad du ellers så gerne vil 
 sammenligne dem med.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
   Ukendt (29-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-07-05 21:39
 | 
 |  | 
 "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
 news:42ea8d63$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
 
 >> Det kan da ikke være bikens egenvægt der gør den livsfarlig over for
 >> andre, den vejer jo ikke mere end en alm cykel og alm cykler kører da
 >> også let 40-50 Km/t.
 >
 > En pocketbike kan køre godt 100km/t mange af dem, så de kan slet ikke
 > sammenlignes.
 
 Den jeg har kig på kan ca. 50
 
 >> Men nå, de har sikkert deres grunde. De var jo også VILDT imod 45
 >> knallerter in dtil de fik PÅBUD fra EU om at vi skulle tillade dem.
 >> Gad vide hvorfor den skulle gå under kategorien motorcykel, når den ikke
 >> er typegodkendt, den kunne vel lige så godt gå under en 45 knallert, da
 >> hastighed er identisk med en sådan og den må da også køres med
 >> bil-kørekort.
 >
 > Der er mange ting i det, men en ting er sikkert de er ALDRIG bygget eller
 > tiltænkt til alm. trafik, og derved på ingen måder det samme som en EU45
 > eller en 30 knallert eller hvad du ellers så gerne vil sammenligne dem
 > med.
 
 Tja igen, den jeg har kig kan 50 og ikke 100, så i mine øjne ligger den da
 tættere på en EU45 end en rigtig motorcykel.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
    Matthias H Matthiess~ (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~
 | 
 Dato :  30-07-05 06:27
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:42ea93f6$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
 > news:42ea8d63$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >>> Det kan da ikke være bikens egenvægt der gør den livsfarlig over for
 >>> andre, den vejer jo ikke mere end en alm cykel og alm cykler kører da
 >>> også let 40-50 Km/t.
 >>
 >> En pocketbike kan køre godt 100km/t mange af dem, så de kan slet ikke
 >> sammenlignes.
 >
 > Den jeg har kig på kan ca. 50
 >
 >>> Men nå, de har sikkert deres grunde. De var jo også VILDT imod 45
 >>> knallerter in dtil de fik PÅBUD fra EU om at vi skulle tillade dem.
 >>> Gad vide hvorfor den skulle gå under kategorien motorcykel, når den ikke
 >>> er typegodkendt, den kunne vel lige så godt gå under en 45 knallert, da
 >>> hastighed er identisk med en sådan og den må da også køres med
 >>> bil-kørekort.
 >>
 >> Der er mange ting i det, men en ting er sikkert de er ALDRIG bygget eller
 >> tiltænkt til alm. trafik, og derved på ingen måder det samme som en EU45
 >> eller en 30 knallert eller hvad du ellers så gerne vil sammenligne dem
 >> med.
 >
 > Tja igen, den jeg har kig kan 50 og ikke 100, så i mine øjne ligger den da
 > tættere på en EU45 end en rigtig motorcykel.
 >
 > --
 > Tom
 >
 >
 Uanset hvor stærkt de kan køre, bør de aldrig køre i trafikken. Der er ingen
 forsikring der dækker, hvis der sker en ulykke. Tænk hvis man kom til at
 køre et andet menneske ned som kom alvorlig til skade.
 Hilsen Matthias
 
 
 
 
 |  |  | 
     Ukendt (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-07-05 08:03
 | 
 |  | 
 Matthias H Matthiessen skrev i meddelelsen
 <42eb0fae$0$25952$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
 
 >"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 >news:42ea93f6$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 >> Tja igen, den jeg har kig kan 50 og ikke 100, så i mine øjne ligger den
 da
 >> tættere på en EU45 end en rigtig motorcykel.
 
 
 >Uanset hvor stærkt de kan køre, bør de aldrig køre i trafikken. Der er
 ingen
 >forsikring der dækker, hvis der sker en ulykke. Tænk hvis man kom til at
 >køre et andet menneske ned som kom alvorlig til skade.
 
 
 Nej ! Der er ganske rigtigt ingen forsikring der dækker, for der _kan_ ikke
 tegnes forsikring på den slags køretøjer når det gælder anvendelse på
 offentlige steder.
 
 Kører Tom alligevel bør han nok gennemtænke følgende scenarie: Et barn løber
 umotiveret ud foran dig, og påkørsel er uundgåeligt. Ud over de mentale
 skader Du selv får, (og som ikke er anderledes end hvis at Du kørte i et
 registreret, og forsikret køretøj), så skal Du også selv udredde en kæmpe
 erstatning, måske i millionklassen, er Du parat til det ?
 
 mvh
 Orla
 
 
 
 
 |  |  | 
    Carsten Jensen (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Jensen
 | 
 Dato :  30-07-05 08:37
 | 
 |  | De er bygget til bane hvor en langside ifg. reglementet er MAX 70 m. De
 kører med så mange omdrejninger de kan ikke tåle at køre ligeud hele tiden.
 
 
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:42ea93f6$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
 > news:42ea8d63$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >>> Det kan da ikke være bikens egenvægt der gør den livsfarlig over for
 >>> andre, den vejer jo ikke mere end en alm cykel og alm cykler kører da
 >>> også let 40-50 Km/t.
 >>
 >> En pocketbike kan køre godt 100km/t mange af dem, så de kan slet ikke
 >> sammenlignes.
 >
 > Den jeg har kig på kan ca. 50
 >
 >>> Men nå, de har sikkert deres grunde. De var jo også VILDT imod 45
 >>> knallerter in dtil de fik PÅBUD fra EU om at vi skulle tillade dem.
 >>> Gad vide hvorfor den skulle gå under kategorien motorcykel, når den ikke
 >>> er typegodkendt, den kunne vel lige så godt gå under en 45 knallert, da
 >>> hastighed er identisk med en sådan og den må da også køres med
 >>> bil-kørekort.
 >>
 >> Der er mange ting i det, men en ting er sikkert de er ALDRIG bygget eller
 >> tiltænkt til alm. trafik, og derved på ingen måder det samme som en EU45
 >> eller en 30 knallert eller hvad du ellers så gerne vil sammenligne dem
 >> med.
 >
 > Tja igen, den jeg har kig kan 50 og ikke 100, så i mine øjne ligger den da
 > tættere på en EU45 end en rigtig motorcykel.
 >
 > --
 > Tom
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  30-07-05 16:03
 | 
 |  | Tom wrote:
 > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 > news:42e91f6f$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > Sjovt at læse om politiets afvarsler om hvor livfarlige disse pocketbikes
 > er.
 > Gad vide hvor mange der er kommet til skade, siden de er så bandlyst?
 >
 > Kan heller ikke lige se hvorfor de skulle være mindre livsfarlig på en
 > lukket bane ........
 
 Baner har den suveræne fordel at kørslen er ensrettet og der er ingen
 krydsende trafik!
 
 > .......eller privat grund?
 
 Det er svært at lovgive mod hvad folk gør på lukkede private
 grundstykker, også selvom der er forhøjede faremomenter :-|
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
  Steen Schmidt (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen Schmidt
 | 
 Dato :  30-07-05 20:16
 | 
 |  | Tom wrote:
 
 > Men nå, de har sikkert deres grunde. De var jo også VILDT imod 45
 > knallerter in dtil de fik PÅBUD fra EU om at vi skulle tillade dem.
 
 Ja, og det har jo vist sig at Øverter *overhovedet* ikke var farlige,
 ikke også?
 
 Mvh
 Steen
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-07-05 21:54
 | 
 |  | 
 "Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:42ebd1e5$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Tom wrote:
 >
 >> Men nå, de har sikkert deres grunde. De var jo også VILDT imod 45
 >> knallerter in dtil de fik PÅBUD fra EU om at vi skulle tillade dem.
 >
 > Ja, og det har jo vist sig at Øverter *overhovedet* ikke var farlige,
 > ikke også?
 
 Jeg tror ikke man kan bevæge sig på noget som helst køretøj uden at der er
 en vis fare forbundet med det.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
    Moller (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  30-07-05 22:00
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 > Jeg tror ikke man kan bevæge sig på noget som helst køretøj uden at der er 
 > en vis fare forbundet med det.
    Der er altid fare, forskellen ligger i hvordan folk for tilgang til at 
 bruge dem, og om de bruges korekt til det de er bygget til.
    EU45 uhelds statistikker blev lagt sammen med MC'erne i starten, og 
 derefter drønede uhelds/døds tallende for MC'er, selv om man liiiige 
 havde glemt det var EU45'ere som var rodet med i listen.
    Og som det er nu, er EU45 statistikkerne skildt ud, men ser meget meget 
 skidt ud stadig, men det kan man jo læse i DMC bladet, som enhver 
 fornuftig MC køre selvfølgelig modtager.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
     Ukendt (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-07-05 22:28
 | 
 |  | 
 "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
 news:42ebea4f$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...
 > Tom wrote:
 >
 >> Jeg tror ikke man kan bevæge sig på noget som helst køretøj uden at der
 >> er en vis fare forbundet med det.
 >
 > Der er altid fare, forskellen ligger i hvordan folk for tilgang til at
 > bruge dem, og om de bruges korekt til det de er bygget til.
 >
 > EU45 uhelds statistikker blev lagt sammen med MC'erne i starten, og
 > derefter drønede uhelds/døds tallende for MC'er, selv om man liiiige havde
 > glemt det var EU45'ere som var rodet med i listen.
 >
 > Og som det er nu, er EU45 statistikkerne skildt ud, men ser meget meget
 > skidt ud stadig, men det kan man jo læse i DMC bladet, som enhver
 > fornuftig MC køre selvfølgelig modtager.
 
 hehe, det er godt nok nogle år siden jeg sidst har kigget i et MC blad. Jeg
 mener det hed Motorcyklen, dengang.
 Ellers har det mest været "Motorbladet" da jeg er gammel motocross mand.
 
 Men jeg kan da godt forestille mig at EU45 laver mange ulykker, jeg bor midt
 i byen ved en trafikeret vej.....og her drøner de forbi med 80 Km/t hvor
 ikke engang 30 er forsvarligt pga. de trafikale forhold.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-07-05 21:14
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:42e91f6f$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hey
 >
 > Har tænkt på at købe en pocketbike ved en ven som sælger dem til 1100,-
 > Men hvad er egentlig straffen for at blive taget på sådan et monstrum?
 >
 > Ikke at jeg vil fræse rundt i byer og gøre børn og andre usikre uden 
 > forsikring, Men ude på lars tynds mark.....
 Nå nu kom der lidt officiel info
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=389722 --
 Tom
            
             |  |  | 
  Moller (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  30-07-05 21:14
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 > Hey
 > 
 > Har tænkt på at købe en pocketbike ved en ven som sælger dem til 1100,-
 > Men hvad er egentlig straffen for at blive taget på sådan et monstrum?
 > 
 > Ikke at jeg vil fræse rundt i byer og gøre børn og andre usikre uden 
 > forsikring, Men ude på lars tynds mark.....
   http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=389722    Så er det jo afgjort... køber man en pocketbike, kan man bruge den på 
 dertilhørende baner under kontroleret forhold, eller også har man en god 
 dørstopper.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
  Ukendt (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-07-05 21:51
 | 
 |  | 
 "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse 
 news:42ebdfa2$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...
 > Tom wrote:
 >> Hey
 >>
 >> Har tænkt på at købe en pocketbike ved en ven som sælger dem til 1100,-
 >> Men hvad er egentlig straffen for at blive taget på sådan et monstrum?
 >>
 >> Ikke at jeg vil fræse rundt i byer og gøre børn og andre usikre uden 
 >> forsikring, Men ude på lars tynds mark.....
 >
 > http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=389722 >
 > Så er det jo afgjort... køber man en pocketbike, kan man bruge den på 
 > dertilhørende baner under kontroleret forhold, eller også har man en god 
 > dørstopper.
 Tja
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=167741 Ham her bruger den til sin 3 årige søn
 --
 Tom
            
             |  |  | 
   Moller (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  30-07-05 21:57
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 > 
 > Tja
 > http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=167741 > Ham her bruger den til sin 3 årige søn
    Og derved er der ingen sympati over at den blir konfiskeret hvis 
 naboerne klager til politiet og de kommer forbi og henter den... om den 
 er til hans 3 årige søn, langtyndskids mark osv. osv. ændre ikke på 
 forholdene.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
    Ukendt (30-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-07-05 22:08
 | 
 |  | 
 "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse 
 news:42ebe99b$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
 > Tom wrote:
 >
 >>
 >> Tja
 >> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=167741 >> Ham her bruger den til sin 3 årige søn
 >
 > Og derved er der ingen sympati over at den blir konfiskeret hvis naboerne 
 > klager til politiet og de kommer forbi og henter den... om den er til hans 
 > 3 årige søn, langtyndskids mark osv. osv. ændre ikke på forholdene.
 De færreste bliver heller ikke fattig´(ere) af at få konfiskeret en 
 pockebike.
 Sidst min ven var på Hjallerup marked sagde han at de solgte i hundredevis 
 af dem....de gik som varmt brød.
 Så der er ikke alle der deler bekymringerne om at små børn kan blive kørt 
 ned og invalideret.
 Hvis salget fortsætter som nu, så holder den nok heller ikke med bare at 
 bandlyse disse bikes, så kunne man måske prøve at organisere det lidt og få 
 øget sikkerhed med styrthjælm og andet udstyr.
 Hvis der er styktal til det og de i princippet kunne godkendes til en eller 
 anden form for kørsel, så KUNNE det jo også være at de kunne forsikres. 
 Selskaberne er vel ligeglade, bare de kan tjene penge på at tegne 
 forsikringer.
 Men OK, tiden er nok ikke til at drøfte andet end en afvisning af dette 
 køretøj
 --
 Tom
            
             |  |  | 
   anders majland (01-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : anders majland
 | 
 Dato :  01-08-05 10:05
 | 
 |  | 
 
            > http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=167741 > Ham her bruger den til sin 3 årige søn
 Sidste sommer (da vores søn var 3) var han med inde ved motorhjørnet i 
 viborg hvor de også havde en 50ccm yamaha stående. Sønnike var helt sikker 
 på at den lige passede ham i størrelsen - men jeg er ret sikker på at der 
 ikke bliver lavet cross bane til sådan en i haven (nå jeg tænker på hvor 
 meget hun kan tage på vej for nogle striber i græsplænen fra min XT    Så de lidt højbenede pocketbikes kan jeg sagtens se har en anvendelse i 
 store haver - de larmer alligevel ikke mere end motorsaven og plæneklipperen 
   Mvh
 Anders Majland 
            
             |  |  | 
   Ukendt (01-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-08-05 21:31
 | 
 |  |  |  |  | 
    Armand (01-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  01-08-05 22:14
 | 
 |  |  |  |  | 
     "J.C.Kløve" (01-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : "J.C.Kløve"
 | 
 Dato :  01-08-05 22:45
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > Endnu et link - Denne gang fra Horsens!
 > 
 > http://www.dr.dk/Regioner/Kanal94/Nyheder/Krimi/2005/08/01/161059.htm > 
 Folk er sat'me ravende skøre i knolden!
 Hvem H(%&¤#% kan finde på at sende en niårig pige (eller dreng for sin 
 sags skyld) ud i trafikken på en MC (om end det er en pocket)
 Er det blevet forbudt at tænke i dette land???
 Vil de af med ungen hvorfor så ikke bare kyle hende i havnen med føderne 
 støbt i beton?
 -- 
 Dun@nt
 Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223  - DMCN #745
 *Growing old is mandatory, growing up is an option*
            
             |  |  | 
      Ukendt (02-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  02-08-05 14:12
 | 
 |  | 
 
            Arh tag nu lige det hele med et gran salt.
 Der er sgu' da ingen der sender en 3 eller 9 årig "ud i trafikken" men en
 lille tur på en tom villavej måske.
 Den eneste grund til at de er blevet stoppet, er at der er nogen mennesker
 her i landet som keder sig så gudsjammerligt at de ringer til politiet, så
 snart der er nogen andre der har det sjovt.
 Det er de samme der ringer og klager over de få motorbaner der tilbage i
 landet. De er først tilfredse når hele landet er blevet et alderdomshjem og
 alle kun foretager sig "normale" ting som at arbejde, se fjernsyn og klippe
 græs.
 Al denne energi der bruges på at fordømme folk der har det lidt sjovt (
 forestil dig at DU havde fået sådan en maskine da du var barn !!!!) skulle
 bruges på at skaffe os flere baner (der også må bruges) her i landet.
 Vi der kører MC er heldigvis stadigvæk store legebørn og jeg tror de fleste
 inderst inde synes at de små er skægge, så grin lidt af det og overlad det
 til de officielle og uofficielle glædesdræbere at blive forargede og
 forbyde.
 Begge mine børn havde da en ombygget knallert fra de var 3-4 år. Vi boede
 heldigvis på en gård, men der blev da taget en tur op af vejen under opsyn.
 Forresten så prøvekørte jeg da min gocart samme sted    og en bil uden
 plader, de 100m ud til min mark, blev da også set af og til    Måske kunne vi lukke bestemte villaveje eller Bilka parkerinspladser et par
 timer hver søndag, så man kunne more sig lidt. Ja, det lyder usandsynligt,
 men hvorfor ? Det kunne sagtens lade sig gøre, hvis der bare var lidt mere
 fokus på at have det sjovt end at være fornuftig og kede sig.
 En betjent fortalte mig en gang at han kunne skride ind over for en crosser
 der blev kørt i haven, hvis der var nogen der klagede, men ikke over en
 motorsav!! Hvem f..... bestemmer at det er bedre at ødelægge store flotte
 træer end at more sig lidt med en MC?
 Hvem starter et parti, der som hovedformål har, at vi skal have sjovt ?
 En underskrift herfra er sikker.
 Slap af, hav de sjovt før det hele er forbi.
 --
 Poul B-H
 Honda MC21 NSR250SE
 Honda MC21 NSR250SP
 "Never Stop Racing"
 "J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote in message
 news:42ee97ec$0$82715$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Armand wrote:
 > > Endnu et link - Denne gang fra Horsens!
 > >
 > > http://www.dr.dk/Regioner/Kanal94/Nyheder/Krimi/2005/08/01/161059.htm > >
 > Folk er sat'me ravende skøre i knolden!
 > Hvem H(%&¤#% kan finde på at sende en niårig pige (eller dreng for sin
 > sags skyld) ud i trafikken på en MC (om end det er en pocket)
 > Er det blevet forbudt at tænke i dette land???
 > Vil de af med ungen hvorfor så ikke bare kyle hende i havnen med føderne
 > støbt i beton?
 >
 > --
 > Dun@nt
 > Kilo SFau _R_ SilverBullet
 > http://www.dfmc.dk/?id=223  - DMCN #745
 > *Growing old is mandatory, growing up is an option*
            
             |  |  | 
       bem (02-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bem
 | 
 Dato :  02-08-05 14:28
 | 
 |  | <svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
 news:42ef7041$0$14881$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 /Bo
 
 de tidligere indlæg?
 mellem dine svar og
 kan forstå sammenhængen
 du svarer på, så man
 for først at læse de indlæg
 indlæg først i stedet
 man skal læse dine
 det er irriterende at
 Synes du ikke selv
 
 
 
 
 |  |  | 
        MKS -  74 (02-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS -  74
 | 
 Dato :  02-08-05 14:40
 | 
 |  |  |  |  | 
        Hekto (02-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  02-08-05 14:56
 | 
 |  | 
 
            In article <42ef74f4$0$1997$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, 
 nospambemb@hotmail.com says...
 > de tidligere indlæg?
 > mellem dine svar og
 > kan forstå sammenhængen
 > du svarer på, så man
 > for først at læse de indlæg
 > indlæg først i stedet
 > man skal læse dine
 > det er irriterende at
 > Synes du ikke selv
 > 
 !ekki ted rerneg giM
 !eskåm negon rof - jeN
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
             |  |  | 
        Ukendt (02-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  02-08-05 16:23
 | 
 |  | 
 "bem" <nospambemb@hotmail.com> wrote in message
 news:42ef74f4$0$1997$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > <svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
 > news:42ef7041$0$14881$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > /Bo
 >
 > de tidligere indlæg?
 > mellem dine svar og
 > kan forstå sammenhængen
 > du svarer på, så man
 > for først at læse de indlæg
 > indlæg først i stedet
 > man skal læse dine
 > det er irriterende at
 > Synes du ikke selv
 
 Tja, det er jo en lang tråd og mit indlæg er generelt om hele tråden, ikke
 svar på enkelte ting. Forøvrigt får jeg også tæsk hvis jeg lader for meget
 af den oprindelige tråd stå.
 
 Så deeee
 
 Poul B-H
 
 
 
 
 |  |  | 
       "J.C.Kløve" (02-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : "J.C.Kløve"
 | 
 Dato :  02-08-05 16:21
 | 
 |  | 
 
            svar_i_gruppen wrote:
 > Arh tag nu lige det hele med et gran salt.
 > 
 Der i min optik en verden til forskel på at bo på larstyndskids og så en 
 villavej.
 U å æ jur mæ æ knejter, den er jeg helt med på - men en almindelig 
 villavej er ikke en legeplads for unger på motorcykler - period!
 Det er alt andet lige til gene og fare for alt for mange andre - og det 
 er jo ikke fordi Lotte ikke må få lidt hudafskrabninger at det er 
 bindegalt - vel!, men når hun mister herredømmet på en villavej er der 
 lidt for rig mulighed for at det griber fatalt om sig, end når hun står 
 på røven ude på fars(mors) mark (begge situationer forudsat at de er 
 udstyret med passende sikkerhedsudstyr.)
 Jo jeg husker udmærket de bilfrie søndage det var fede tider for os der 
 var unger dengang    -- 
 Dun@nt
 Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223  - DMCN #745
 *Growing old is mandatory, growing up is an option*
            
             |  |  | 
        Bo Nielsen (02-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo Nielsen
 | 
 Dato :  02-08-05 18:56
 | 
 |  | 
 ""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:42ef8f70$0$269$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > svar_i_gruppen wrote:
 >> Arh tag nu lige det hele med et gran salt.
 >>
 >
 > Der i min optik en verden til forskel på at bo på larstyndskids og så en
 > villavej.
 > U å æ jur mæ æ knejter, den er jeg helt med på - men en almindelig
 > villavej er ikke en legeplads for unger på motorcykler - period!
 >
 > Det er alt andet lige til gene og fare for alt for mange andre - og det er
 > jo ikke fordi Lotte ikke må få lidt hudafskrabninger at det er bindegalt -
 > vel!, men når hun mister herredømmet på en villavej er der lidt for rig
 > mulighed for at det griber fatalt om sig, end når hun står på røven ude på
 > fars(mors) mark (begge situationer forudsat at de er udstyret med passende
 > sikkerhedsudstyr.)
 
 For slet ikke at tale om den stakkels bilist, der kommer om hjørnet på
 villavejen, og kører hende ned fordi billisten ikke kan se hende (á
 ekvipagen er ret lav) eller hun i fartrus (mon ikke selv 50 km/t er meget så
 nær asfalten) og sjov ikke ser sig for!
 
 ScooterBo
 
 
 
 
 |  |  | 
        Claus Rittig (02-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  02-08-05 19:26
 | 
 |  | 
 
            "J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:42ef8f70$0$269$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Jo jeg husker udmærket de bilfrie søndage det var fede tider for os der
 > var unger dengang    Ahhhh... Ja, det var sgu tider! Dem måtte de godt indføre igen, det gav så
 god plads at lege på.
 Rittig
            
             |  |  | 
  Jim Andersen (01-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jim Andersen
 | 
 Dato :  01-08-05 08:43
 | 
 |  | 
 
            Moller wrote:
 > http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=389722 >
 > Så er det jo afgjort... køber man en pocketbike, kan man bruge den på
 > dertilhørende baner under kontroleret forhold, eller også har man en
 > god dørstopper.
 Men det er da interessant at retten siger det er et stykke legetøj (og altså 
 ikke et køretøj).... Så kan man vel ikke få taget kørekortet ?
 /jim 
            
             |  |  | 
  Jes Vestervang (02-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  02-08-05 22:14
 | 
 |  | 
 
            Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:
 > !ekki ted rerneg giM
 (-; ?'avh tdnevgab eræv laks ted rån tkerrok evats ta trævs re teD
 -- 
 mvh Jes Vestervang (der har for travlt til at foretage sig noget
 fornuftigt    @ FZS600 & DT125R
            
             |  |  | 
 |  |