Udnyttelse af loftrum - vinduer?
Fra : Torben

Dato : 08-09-05 20:03

Hej,

jeg står og skal udnytte et loftrum på ca. 20 m2. I den forbindelse skal vi
have isat nogle tagvinduer. Problemet er blot, at jeg ikke ved om disse
vinduer skal vende mod nord eller mod syd.

Den pæneste udsigt er absolut mod nord, men så kommer der ikke meget sollys
ind. Omvendt hvis jeg sætter dem i mod syd, bliver det vel for varmt?

Har i nogle gode råd, eller findes der direkte guidelines for, hvordan jeg
bør placere mine tagvinduer?

Jeg har også tænkt på muligheden at placere et par vinduer helt oppe i kip.
Her søger jeg ligeledes gode råd?

Mvh & på forhånd tak
mvh
Torben

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-09-05 22:31

Torben wrote:

> Den pæneste udsigt er absolut mod nord, men så kommer der ikke meget
> sollys ind. Omvendt hvis jeg sætter dem i mod syd, bliver det vel for
> varmt?

Velux laver nogle ovenlysvinduer med indbygget skyggegardin. Det skulle
kunne tage den værste sol fra syd.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/