Montering af vintønde til regnvandsopsamli~
Fra : Puk

Dato : 05-09-05 18:59

Hej alle,

Jeg har anskaffet mig to gamle vintønder, som jeg gerne vil montere på mine
to nedløbsrør, så jeg kan opsamle regnvand og bruge det til alle mine
blomster.

Jeg har fået en lille tud installeret på selve nedløbsrøret . Jeg har købt
et lille galvaniseret rør til hver af tønderne, som jeg forestillede mig, at
jeg ville sætte på ved at bore et hul i tønden og så ellers blot stikke
røret ind i tønden og "fuge" med noget silikone.

Så mangler jeg sådan set blot noget slange på ca. 2,5 cm i diameter til at
forbinde tud og rør. Men når jeg går ind i en Silvan eller den lokale
trælast og siger netop det, så ser de på mig som om jeg var faldet ned fra
en anden planet !!

Jeg kan umuligt være den eneste i Danmark som ikke har valgt de grimme
grønne plasttønder til regnvandsopsamling, og jeg kan derfor heller ikke
være den eneste, som ikke kan bruge standardpakkerne til montering af
regnvandstønder.

Så hvor har i andre været henne for at få fat i det her lille stykke slange
i den rigtige størrelse?

Mange hilsner
Puk

Fra : mikael

Dato : 05-09-05 19:24

Du kan få det i råd og dåd. de sælger både komplette og slanger
for sig.

Fra : Jørn

Dato : 13-09-05 10:43

Hej.
Jeg har brugt en af disse blå kemikalie tønder, man kan få/finde på de
fleste genbrugspladser, og dertil anvendt et færdigt mont.sæt fra Jem&Fix.

Min far fik min tønde nr.2 og gjorde blot det, at han lod nedløbsrøret gå
ned i tøndetoppen, og ca. 20 cm nede af tøndesiden. lavede han et udtag på
tøndesiden, direkte ud i nedløbsrøret, udtaget blev blot lavet af et nyt
stykke nedløbsrør, tætnet med siliconmasse derved undgik han overløbet, han
monterede selvklart en studs (hane) nede nær bunden.

Lyder det dumt?´´´´ tja, men det funker da.

Naturligvis er tønderne rengjorte iden brug.

Jørn.