/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Ka det nu passe
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 10-08-05 19:36

Hej NG,

har lige købt en sprit ny Hobby 500 med køjer, fortelt og anneks og hele
svineriet, og glædede mig til at skulle oopleve campinglivets glæder i egen
vogn.

det har jeg nu også gjort hvis det ikke hvade været for den danske sommer,
men lad nu det ligge.

Da jeg ville sætte gasflaskerne i gaskassen viste det sig at min e flasker
ikke passede i de holdere der var skruet fast i bunden.

Jeg ringede til forhandleren og fortalte at de ikke passede.
Han svarede at det ikke var hans problem, da der fandtes 7 forskellige slags
gasflasker, så derfor lavde fabrikken dem som standard så de passede til
tyske flasker.

Kan det nu passe???

Mine flasker er alm. 11KG fra BP

Peter



 
 
Henrik (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 10-08-05 20:50

Ja, men lad nu være med at ligge søvnløst over det !!!! Hvis det er dig
største problem her i livet såeehh....

Nå OK seriøst,



"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
news:42fa48ff$0$22508$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> har lige købt en sprit ny Hobby 500 med køjer, fortelt og anneks og hele
> svineriet, og glædede mig til at skulle oopleve campinglivets glæder i
egen
> vogn.
>
> det har jeg nu også gjort hvis det ikke hvade været for den danske sommer,
> men lad nu det ligge.
>
> Da jeg ville sætte gasflaskerne i gaskassen viste det sig at min e flasker
> ikke passede i de holdere der var skruet fast i bunden.
>
> Jeg ringede til forhandleren og fortalte at de ikke passede.
> Han svarede at det ikke var hans problem, da der fandtes 7 forskellige
slags
> gasflasker, så derfor lavde fabrikken dem som standard så de passede til
> tyske flasker.
>
> Kan det nu passe???
>
> Mine flasker er alm. 11KG fra BP
>
> Peter
>
>



Henrik (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 10-08-05 20:50

Ja. men lig nu ikke søvnløst over det! Hvis det er dit største problem
"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
news:42fa48ff$0$22508$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> har lige købt en sprit ny Hobby 500 med køjer, fortelt og anneks og hele
> svineriet, og glædede mig til at skulle oopleve campinglivets glæder i
egen
> vogn.
>
> det har jeg nu også gjort hvis det ikke hvade været for den danske sommer,
> men lad nu det ligge.
>
> Da jeg ville sætte gasflaskerne i gaskassen viste det sig at min e flasker
> ikke passede i de holdere der var skruet fast i bunden.
>
> Jeg ringede til forhandleren og fortalte at de ikke passede.
> Han svarede at det ikke var hans problem, da der fandtes 7 forskellige
slags
> gasflasker, så derfor lavde fabrikken dem som standard så de passede til
> tyske flasker.
>
> Kan det nu passe???
>
> Mine flasker er alm. 11KG fra BP
>
> Peter
>
>



Henrik (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 10-08-05 20:51

Ja, men lig nu ikke søvnløs over det om natten. Hvis det er dit største
problem såehhh.

Ok for at være seriøs,


"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
news:42fa48ff$0$22508$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> har lige købt en sprit ny Hobby 500 med køjer, fortelt og anneks og hele
> svineriet, og glædede mig til at skulle oopleve campinglivets glæder i
egen
> vogn.
>
> det har jeg nu også gjort hvis det ikke hvade været for den danske sommer,
> men lad nu det ligge.
>
> Da jeg ville sætte gasflaskerne i gaskassen viste det sig at min e flasker
> ikke passede i de holdere der var skruet fast i bunden.
>
> Jeg ringede til forhandleren og fortalte at de ikke passede.
> Han svarede at det ikke var hans problem, da der fandtes 7 forskellige
slags
> gasflasker, så derfor lavde fabrikken dem som standard så de passede til
> tyske flasker.
>
> Kan det nu passe???
>
> Mine flasker er alm. 11KG fra BP
>
> Peter
>
>



BHR (10-08-2005)
Kommentar
Fra : BHR


Dato : 10-08-05 21:06

De små klodser der sidder i bunden af gaskassen kan skrues løse og anbringes
i den diameter der passer til flasken. Det er ikke svært.



Henrik (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 10-08-05 20:55

Det er meget let at tilpasse dem selv. Skru holderne op, sæt din flaske ned
på bunden af gaskassen, skub dem ind under din flaske (skal løftes lidt),
løft forsigtigt flasken igen (uden de flytter sig) og skru dem fast. Lad et
par millimeter være tilover. Og husk at skubbe flasken helt op mod listen på
"fronten" af gaskassen så flasken får støtte der.

Større er problemet altså ikke - 5 minutter så er det klaret - så lad det
ikke forstyrre din nattesøvn.

Og bunden er af plastic så der sker ikke noget ved de ekstra skruehuller!


"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
news:42fa48ff$0$22508$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> har lige købt en sprit ny Hobby 500 med køjer, fortelt og anneks og hele
> svineriet, og glædede mig til at skulle oopleve campinglivets glæder i
egen
> vogn.
>
> det har jeg nu også gjort hvis det ikke hvade været for den danske sommer,
> men lad nu det ligge.
>
> Da jeg ville sætte gasflaskerne i gaskassen viste det sig at min e flasker
> ikke passede i de holdere der var skruet fast i bunden.
>
> Jeg ringede til forhandleren og fortalte at de ikke passede.
> Han svarede at det ikke var hans problem, da der fandtes 7 forskellige
slags
> gasflasker, så derfor lavde fabrikken dem som standard så de passede til
> tyske flasker.
>
> Kan det nu passe???
>
> Mine flasker er alm. 11KG fra BP
>
> Peter
>
>



Peter K. Nielsen (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 10-08-05 21:32

Det er muligt at det er meget let. men for det første så er det at betjene
en skruetrækker ikke særligt let for mig efter at jeg var ude for et
traffikuheld. for det andet så må jeg da indrømme at når jeg smider 140.000
i en butik så får jeg noget der er køreklar og ikke noget der først skal
tilpasses til et standard produkt.

men OK hvis det er normalt i branchen så er det bare sådan. og så finder jeg
såmænd også nok ud af det.

Peter


"Henrik" <fam.hougaard@nospamstofanet.dk> wrote in message
news:42fa5c86$0$1174$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Det er meget let at tilpasse dem selv. Skru holderne op, sæt din flaske
> ned
> på bunden af gaskassen, skub dem ind under din flaske (skal løftes lidt),
> løft forsigtigt flasken igen (uden de flytter sig) og skru dem fast. Lad
> et
> par millimeter være tilover. Og husk at skubbe flasken helt op mod listen
> på
> "fronten" af gaskassen så flasken får støtte der.
>
> Større er problemet altså ikke - 5 minutter så er det klaret - så lad det
> ikke forstyrre din nattesøvn.
>
> Og bunden er af plastic så der sker ikke noget ved de ekstra skruehuller!
>
>
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> news:42fa48ff$0$22508$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hej NG,
>>
>> har lige købt en sprit ny Hobby 500 med køjer, fortelt og anneks og hele
>> svineriet, og glædede mig til at skulle oopleve campinglivets glæder i
> egen
>> vogn.
>>
>> det har jeg nu også gjort hvis det ikke hvade været for den danske
>> sommer,
>> men lad nu det ligge.
>>
>> Da jeg ville sætte gasflaskerne i gaskassen viste det sig at min e
>> flasker
>> ikke passede i de holdere der var skruet fast i bunden.
>>
>> Jeg ringede til forhandleren og fortalte at de ikke passede.
>> Han svarede at det ikke var hans problem, da der fandtes 7 forskellige
> slags
>> gasflasker, så derfor lavde fabrikken dem som standard så de passede til
>> tyske flasker.
>>
>> Kan det nu passe???
>>
>> Mine flasker er alm. 11KG fra BP
>>
>> Peter
>>
>>
>
>



Allan Hansen (10-08-2005)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 10-08-05 21:55


"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
news:42fa6437$0$15656$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det er muligt at det er meget let. men for det første så er det at betjene
> en skruetrækker ikke særligt let for mig efter at jeg var ude for et
> traffikuheld. for det andet så må jeg da indrømme at når jeg smider
> 140.000 i en butik så får jeg noget der er køreklar og ikke noget der
> først skal tilpasses til et standard produkt.
>
> men OK hvis det er normalt i branchen så er det bare sådan. og så finder
> jeg såmænd også nok ud af det.
>
> Peter
>
Har din campingpusher lidt hjerne, så ville han gøre det for dig, det er en
billig service og du ville komme tilbage næste gang der skal handles.

Mvh AJH



Søren (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 11-08-05 09:32

> Det er muligt at det er meget let. men for det første så er det at betjene
> en skruetrækker ikke særligt let for mig efter at jeg var ude for et
> traffikuheld. for det andet så må jeg da indrømme at når jeg smider
> 140.000 i en butik så får jeg noget der er køreklar og ikke noget der
> først skal tilpasses til et standard produkt.
>
> men OK hvis det er normalt i branchen så er det bare sådan. og så finder
> jeg såmænd også nok ud af det.
>
Det er forhåbentlig ikke normalt. Selvfølgelig bør han tilpasse vognen til
danske gas flasker. Prøv lige at ringe til ham igen, måske har han ikke
forstået dit problem.



Peter K. Nielsen (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 11-08-05 12:56


"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> wrote in message
news:42fb0d2a$0$2007$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Det er muligt at det er meget let. men for det første så er det at
>> betjene en skruetrækker ikke særligt let for mig efter at jeg var ude for
>> et traffikuheld. for det andet så må jeg da indrømme at når jeg smider
>> 140.000 i en butik så får jeg noget der er køreklar og ikke noget der
>> først skal tilpasses til et standard produkt.
>>
>> men OK hvis det er normalt i branchen så er det bare sådan. og så finder
>> jeg såmænd også nok ud af det.
>>
> Det er forhåbentlig ikke normalt. Selvfølgelig bør han tilpasse vognen til
> danske gas flasker. Prøv lige at ringe til ham igen, måske har han ikke
> forstået dit problem.

jo jo han gav nøjagtig de samme råd som jeg fik her i gruppen:


lad nu værre at ligge søvnløs over det, og det er meget nemt at gøre

som sagt hvis det er det normale i branchen så skal jeg da ikke have
særbehandling. Jeg undrer mig bare. Jeg købte en brugt CV af manden sidste
år til 40.000 den sælger jeg til ham i år for 25 mens jeg køber nyt til
140.000 Han ved udmærket godt at jeg er nybegynder som campist, og derfor
har brug for lidt mere rådgivning end de garvede, men undskyld mig hvis mine
forventninger om et køreklart køretøj er for høje i forhold til hvad der er
normalt.

Jeg tror nu nok jeg alligevel prøver en anden forhandler og mærke næste
gang.

Peter
>



Campingstuff (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Campingstuff


Dato : 11-08-05 13:26

Hej
Jeg er enig med dem der mener at det bør forhandleren da ordne uden
bemærkningen.

> Jeg tror nu nok jeg alligevel prøver en anden forhandler og mærke næste
> gang.

God ide, jeg kan fortælle det modsatte, da vi købte vors Hobby (brugt) var
der ingen gasflaske i den da vi hentede den .
Jeg mener der var en flaske i den da vi så den sagde jeg så til ham, og
svaret var blot at han kaldte på værkstedsmanden og gav besked om at komme
med en 11 kg flaske (fuld naturligvis) og en regulator, du kan jo ikke bruge
gassen uden sagde han.

Se det er service og jeg sværger til den forhandler og har købt de sidste to
vogne hos ham.

Vh Hans Jørgen H



edob (11-08-2005)
Kommentar
Fra : edob


Dato : 11-08-05 18:50

Selvfølgelig skal vognen da være klar til at kunne benyttes her fra Danmark,
uden at man selv skal gå igang med skruetrækkeren! Jeg fatter ikke at visse
campingforhandlere ikke har forstået begrebet kundeservice. Jeg ville også
selv droppe sådan en forhandler fremover. (Så kan de lære det, ka´ de!).

Venlig hilsen, Frank



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste