Mysql
Fra : Thomas Kragh Jensen

Dato : 06-06-01 14:42

Jeg har lavet databaseb brugere, og har lavet tabeller deri før, men kan nu
pludselig ikke, hvad fejler mit script??:

<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "root", "");
mysql_select_db("brugere");

$tabelSQL = "create Table brugere
(
brugernavn varchar(50),
kode varchar(20),
navn varchar(50),
adresse varchar(50),
postnr int(4),
by varchar(50),
email varchar(50),
mobil int(8)
)";
mysql_query($tabelSQL);

mysql_close($conn);
?>

Fra : Robert Piil

Dato : 06-06-01 15:26

On Wed, 6 Jun 2001 15:41:52 +0200, "Thomas Kragh Jensen"
<KRAGH@NORK.AUC.DK> wrote:

>Jeg har lavet databaseb brugere, og har lavet tabeller deri før, men kan nu
>pludselig ikke, hvad fejler mit script??:

Hvilken fejl får du?

(Tabellen brugere findes ikke i forvejen?)

Robert Piil
http://rpiil.dk

Fra : Thomas Kragh Jensen

Dato : 06-06-01 16:08

Det mærkelige er at jeg ingen fejl får, men tabellen bliver bare ikke
oprette!
Der er ingen problemer med at oprette databaser, dog får jeg følgende fejl
når jeg starter MySQL:

Cant initialize Inno DB as 'Innodb_data_file_path' is not set

men når jeg prøver at tilføje værdier til denne i My.ini filen starter MySQL
slet ikke!

Thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 07-06-01 01:05

On Wed, 6 Jun 2001 17:07:57 +0200, "Thomas Kragh Jensen"
<KRAGH@NORK.AUC.DK> wrote:

>Cant initialize Inno DB as 'Innodb_data_file_path' is not set
>
>men når jeg prøver at tilføje værdier til denne i My.ini filen starter MySQL
>slet ikke!

Det kan jeg ikke hjælpe med, jeg har næsten kun arbejdet med MySQL på
et webhotel. Hvis andre skal kunne hjælpe, vil det måske være en ide
at oplyse MySQL-version og styresystem.

Har du prøvet at geninstallere MySQL?
(husk at lave dump af databaserne først).

Robert Piil
http://rpiil.dk