Kan ikke finde kdelibs
Fra : Paminu

Dato : 08-09-05 18:02

Jeg har installeret KDE under Cygwin. Nu er jeg ved at prøve at installeret
Kile, men når jeg kører ./configure får jeg denne fejl:

you need to install kdelibs first.

If you did install kdelibs, then the Qt version that is picked up by
this configure is not the same version you used to compile kdelibs.
The Qt Plugin installed by kdelibs is *ONLY* loadable if its the
same Qt version, compiled with the same compiler and the same Qt
configuration settings.

Men jeg har installeret kdelibs. Håber nogen kan hjælpe!

Fra : Christian Iversen

Dato : 08-09-05 18:26

Paminu wrote:

> [...]
> configuration settings.
>
> Men jeg har installeret kdelibs. Håber nogen kan hjælpe!

Er der ikke en kdelibs-dev eller -devel eller lignende?

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Paminu

Dato : 08-09-05 19:06

"Christian Iversen" <chrivers@iversen-net.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke en kdelibs-dev eller -devel eller lignende?

Jeg har fulgt denne her vejledning:

http://webdev.cegit.de/snapshots/kde-cygwin/kde/kde3.4/README

og pakket de pakker ud som der står:

   wget -nd
http://webdev.cegit.de/snapshots/kde-cygwin/kde/kde3.4/qt-x11-free-3.3.4-1.tar.bz2
   wget -nd
http://webdev.cegit.de/snapshots/kde-cygwin/kde/kde3.4/kdelibs-3.4.1-0.tar.bz2
   wget -nd
http://webdev.cegit.de/snapshots/kde-cygwin/kde/kde3.4/kdebase-3.4.1-0.tar.bz2
   wget -nd
http://webdev.cegit.de/snapshots/kde-cygwin/kde/kde3.4/kdepim-3.4.1-0.tar.bz2
   wget -nd
http://webdev.cegit.de/snapshots/kde-cygwin/kde/kde3.4/kdesdk-3.4.1-0.tar.bz2

   tar -C / -xjf qt-x11-free-3.3.4-1.tar.bz2
   tar -C / -xjf kdelibs-3.4.1-0.tar.bz2
   tar -C / -xjf kdebase-3.4.1-0.tar.bz2
   tar -C / -xjf kdepim-3.4.1-0.tar.bz2
   tar -C / -xjf kdesdk-3.4.1-0.tar.bz2Går ikke udfra at man skal bruge andet.

Fra : Paminu

Dato : 12-09-05 13:08

> [...]
> tar -C / -xjf kdebase-3.4.1-0.tar.bz2
> tar -C / -xjf kdepim-3.4.1-0.tar.bz2
> tar -C / -xjf kdesdk-3.4.1-0.tar.bz2Går ikke udfra at man skal bruge

Jeg har gjort nøjagtig det samme men jeg får stadig den der fejl. Men ingen
af den ovenstående pakker hedder noget med "dev" så det er nok det der
mangler.

Er det muligt at installere denne Kdelibs-dev pakke til cygwin og hvor
finder man den?