DATABASE "ASAP"
Fra : Martin - Zeus

Dato : 06-06-01 12:28

Hej Jeg skal lave en program som arbejder sammen med en Access2000 database
og jeg vil gerne vide om man kan oversætte en kode fra asp til vb

Denne vil jeg gerne have oversættet, PLZ

Set connIndkoeb = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
connIndkoeb.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("../DB/Shop.mdb")

Set IndkoebVarer = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
SQLIndkoebVarer = "SELECT * FROM " & Session("Konto")
IndkoebVarer.Open SQLIndkoebVarer, connIndkoeb, 1, 3

MVH MARTIN

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 06-06-01 13:50

Hej Martin

Først vælger du Project > References i VB og sætter flueben i Microsoft
ActiveX Data Objects. Herefter følger koden..

> Set connIndkoeb = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
> connIndkoeb.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
> Server.MapPath("../DB/Shop.mdb")

Oversættes til:

Dim connIndkoeb As ADODB.Connection
Set connIndkoeb = New ADODB.Connection
> [...]

> SQLIndkoebVarer = "SELECT * FROM " & Session("Konto")
> IndkoebVarer.Open SQLIndkoebVarer, connIndkoeb, 1, 3

Oversættes til (Session variabler findes ikke i VB så du er nødt til at
finde på noget andet.

Dim IndkoebVarer As ADODB.RecordSet
Dim SQLIndkoebVarer As String
Set IndkoebVarer = New ADODB.RecordSet
SQLIndkoebVarer = "SELECT * FROM " & ???????
IndkoebVarer.Open SQLIndkoebVarer, connIndkoeb, 1, 3

Det var såmend det... Du har sikkert allerede set den røde tråd.

Hilsen/Best Regards
Kim Pedersen, vbCode Magician
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Martin - Zeus

Dato : 07-06-01 12:39

Hej Kim

Når jeg bruger din kode melder den fejl ved: connIndkoeb.Open
"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("../DB/Shop.mdb")
Den siger at object required og når man fjerne DBQ tingen siger den Handling
afsluttet elle sådanne noget! ved du hvad der er galt

"Kim Pedersen [vbCode Magician]" <codemagician@nospam.get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:9fl8sc$2a6$1@sunsite.dk...

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 07-06-01 13:02

Hej Martin

> [...]
Handling
> afsluttet elle sådanne noget! ved du hvad der er galt

Server.MapPath er en ASP ting... I stedet skal du skrive den fulde sti
til databasen f.eks. c:\data\database.mdb

Fra : Martin - Zeus

Dato : 08-06-01 08:43

HEJ KIM
DEN MELDER STADIG FEJL, Når jeg starter mit projekt´melder den denne fejl:
[Microsoft][ODBC Drive manager] data kilden ikke fundet, og der er ikke
angivet en standard driver.
Den kommer når jeg bruger denne kode.

Dim connBiler As ADODB.Connection
Set connBiler = New ADODB.Connection
DBPATH = "C:\BILER:MDB"
connBiler.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver(*.MDB)};DBQ=" & DBPATH
'--------------
Dim rsBiler As ADODB.Recordset
Dim SQLBiler As String
Set rsBiler = New ADODB.Recordset
SQLBiler = "SELECT * FROM Biler"
rsBiler.Open SQLBiler, connBiler, 1, 3

Kan du ikke være den flinke person, og istedet skrive hvad der kan være
galt, så sende mig et lille hurtigt projekt hvor det virker. Til min email
på martin.molle@get2net.dk du behøver ikke og sende en database, men du må
gerne, så jeg er helt sikker på at det kører som hos dig.

MVH: MARTIN

"Kim Pedersen [vbCode Magician]" <codemagician@nospam.get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:9fnqfr$cqa$1@sunsite.dk...

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 08-06-01 09:55

Hej Martin

> connBiler.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver(*.MDB)};DBQ=" & DBPATH

Prøv i første omgang at lave mellemrum mellem DRIVER og (*.MDB) .. Det
er ikke koden med connections strengen den er gal med jvf. den
fejlmeddelelse du skrev.

Fra : Martin - Zeus

Dato : 08-06-01 20:40

Takker, nu virker det