startx fungere ikke med Cygwin
Fra : Paminu

Dato : 07-09-05 15:16

Jeg har fået installeret Cygwin til winXP. Der er blevet lagt et short cut
på skrivebordet til en xterm som fungere fint (kan bla. starte xfig som dur
fint).

Men hvis jeg skriver startx i denne xterm får jeg denne fejl:

$ startx

Welcome to the Xwin X Server
Vendor: Cygwin/X Project
Release: 6.8.2.0-4

Contact: Cygwin-xfree@cygwin.com

XWin was started with the following command line:

X :0 -multiwindow -clipboard
_XSERVTransmkdir: Owner of /tmp/.X11-unix should be set to root
winValidateArgs - g_iNumScreens: 1 iMaxConsecutiveScreen: 1
winCheckDisplayNumber - Cygwin/X is already running on display 0

Fatale server error:
InitOutput - Duplicate invocation on display number: 0. Exiting.

winDeinitMultiWindowWM - Noting shutdown in progress
giving up
xinit: Connection reset by peer (errno 104): unable to connect to X server
xinit: No such process (errno 3): Server error.

Nogen som har en ide om hvordan jeg får X til at køre?

Fra : Kasper Dupont

Dato : 07-09-05 15:19

Paminu wrote:

> Nogen som har en ide om hvordan jeg får X til at køre?

Det lyder som om du allerede har X kørende.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Paminu

Dato : 07-09-05 23:01

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som om du allerede har X kørende.

Ja det tror jeg også men hvordan starter jeg cygwin uden X så jeg selv kan
vælge hvilken window manager jeg vil køre?