avi to DVIX
Fra : Carsten

Dato : 07-09-05 10:48

Hej NG
jeg har nogle avi filer jeg gerne vil have konverteret til DVIX, så jeg kan
afspille dem på min DVD afspilder
nogle gode forslag ?
/Carsten

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 07-09-05 11:41

Carsten <spam@spam.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> jeg har nogle avi filer jeg gerne vil have konverteret til DVIX, så jeg kan
> afspille dem på min DVD afspilder
> nogle gode forslag ?

mencoder (fra mplayer) kan den slags - der findes forskellige
frontends til denne som f. eks. kmenc15, hvis du bruger KDE.

/Rasmus

God, root, what is difference?
God is more forgiving.
----------------------------------------------[ moffe at zz9 dot dk ] --

Fra : Carsten

Dato : 07-09-05 13:53

har installeret mencoder og gmencoder med det virker sk.. ikke :(
får følgende fejl

(gmencoder:3806): Gtk-WARNING **: FIXME we don't support GTK_JUSTIFY_FILL
yet

*** glibc detected *** double free or corruption (!prev): 0x08604470 ***

og det er lige meget hvilen file jeg prøver med

/Carsten

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 07-09-05 11:41

Carsten <spam@spam.dk> writes:

> Hej NG
> jeg har nogle avi filer jeg gerne vil have konverteret til DVIX, så jeg kan
> afspille dem på min DVD afspilder
> nogle gode forslag ?

Kig på mencoder fra mplayer. Det du ønsker at gøre hedder transcode.

http://www.mplayerhq.hu/homepage/design7/projects.html har nogle
grafiske frontends.

--
Thomas Bjorn Andersen