apache deny ip
Fra : Allan

Dato : 05-09-05 21:16

Hejsa,

nogen der har et forslag til hvordan jeg sørger for at en ip adresse ikke
kan få adgang min apache webserver.

dvs. at ligegyldigt hvilken virtual host personen vil kigge på skal han få
en side, hvor på der står at han er banlyst.

Allan Lohse / Static Webdesign

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 05-09-05 22:01

Allan wrote:
> [...]
>
> dvs. at ligegyldigt hvilken virtual host personen vil kigge på skal han få
> en side, hvor på der står at han er banlyst.

Hbad med at sætte det i din firewall. Portforward alt fra den bestemte IP
til en intern IP på webserveren. Og på den IP har du så en Vhost der har en
bandlysningsside.

Men hvordan kan du vide om personen ikke kommer igennem fra enanden IP?

/A

Fra : Allan

Dato : 09-09-05 18:29

"Andreas Lorensen" <andlo@sodemark.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en
> bandlysningsside.
>
> Men hvordan kan du vide om personen ikke kommer igennem fra enanden IP?

Ville gerne have at apache, lavede arbejdet for mig, da det ville være
lettere at sætte op på flere servere.

Er der ikke nogen der har tjek på dette ??

- Allan

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-09-05 14:35

"Allan" <news@static.dk> writes:

> nogen der har et forslag til hvordan jeg sørger for at en ip adresse ikke
> kan få adgang min apache webserver.

Prøv evt. noget i retning af:

<Diretory />
Order deny,allow
Deny from 1.2.3.4
Allow from all
</Directory>

Læs selv videre på
<http://httpd.apache.org/docs/1.3/mod/mod_access.html>.

En anden gang har du sikkert bedre muligheder for et godt svar ved at
spørge ovre i news:dk.edb.internet.software.apache.

--
Jacob - www.bunk.cc
Life is cheap, but the accessories can kill you.

Fra : Allan

Dato : 12-09-05 16:34

> [...]
>
> --
> Jacob - www.bunk.cc
> Life is cheap, but the accessories can kill you.

Jeg vil gerne have en anden side vist, ikke bare at folk bliver lukket fra
siden, men prøver at smide spørgsmålet i den anden gruppe, som du sagde er
der nok bedre chance for hjælp der....

Men alligevel tak for hjælpen..

- Allan

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-09-05 21:53

"Allan" <news@static.dk> writes:

> Jeg vil gerne have en anden side vist, ikke bare at folk bliver lukket fra
> siden, men prøver at smide spørgsmålet i den anden gruppe, som du sagde er
> der nok bedre chance for hjælp der....

Det kan du gøre med mod_rewrite. God fornøjelse.