apt-get install pure-ftpd-mysql ?
Fra : |-| e n n i n g

Dato : 02-09-05 07:59

Hej,

Jeg har prøvet via apt-get at hente pure-ftpd med MySQL.

# apt-get install pure-ftpd-mysql

Ok fint nok :)

Men hvis jeg så prøver via konsollen:

linux# ftp localhost
Connected to localhost.localdomain.
Can't exec "/usr/sbin/pure-ftpd": No such file or directory at
/usr/sbin/pure-ftpd-wrapper line 174.

Derfor kan jeg ikke forbinde til den :S
Er det en fejl i pakken man henter eller hva' ?

mvh
- henning

Fra : Allan Joergensen

Dato : 02-09-05 08:18

|-| e n n i n g <co0kie.usenet@ricaplaza.dk> wrote:

> Can't exec "/usr/sbin/pure-ftpd": No such file or directory at
> /usr/sbin/pure-ftpd-wrapper line 174.
> Er det en fejl i pakken man henter eller hva' ?

Ja.

--
Allan Joergensen

"Food! Dabo! Drink! Money! Hand. Mine. Give!" -- Quark

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 02-09-05 14:18

On Fri, 02 Sep 2005 09:58:57 +0200, |-| e n n i n g wrote:

> [...]
> /usr/sbin/pure-ftpd-wrapper line 174.
>
> Derfor kan jeg ikke forbinde til den :S
> Er det en fejl i pakken man henter eller hva' ?

Pakken virker fint for mig, men prøv bare at starte pure-ftpd manuelt,
Debian konfigurations wrapper er alligevel så meget anderledes end hvad
der er beskrevet i Pure-ftpds egen dokumentation at den ikke er værd at
bruge.

Hvis du bare følger README filen
(http://pureftpd.org/README og http://pureftpd.org/README.MySQL)
skulle det ikke være noget problem at få til at fungere.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk