gphoto2 og canon ixus 40
Fra : Mads Jensen

Dato : 29-08-05 15:07

Hej NG,

Jeg er ved at blive godt og grundigt irriteret på et canon ixus 40
kamera, da jeg ikke kan få det til at virke sammen med gphoto2, selvom
det står i listen. Jeg har søgt på nettet og fundet frem til at man
skulle køre følgende kommando:
/usr/local/lib/libgphoto2/print-usb-usermap

for at genere nogle entries til sin usb.usermap, hvilket også ser ud til
at have virket. Når jeg så prøver at køre "gphoto2 -P", får jeg bare
nogle fejlmeddelser, der fortæller mig, at kameraet ikke kan
findes. Beskeden, som jeg får er:

*** Error ***
An error occurred in the io-library ('Bad parameters'): Could not find
USB device (vendor 0x4a9, product 0x30bf). Make sure this device is
connected to the computer.
*** Error (-2: 'Bad parameters') ***

Plus de standardmeddelser man får, som hjælp til hvordan man debugger.

Jeg har haft søgt på både google og groups.google.com, men uden større
held

Tak for hjælpen,
--
Mads Jensen - mail sent to address ends in /dev/null
s/spam/madsj for emailing me

It is impossible to make anything foolproof because fools are so
ingenious.

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 29-08-05 15:24

Mads Jensen wrote:
> Hej NG,
> Tak for hjælpen,

Jeg har med held brugt følgende howto's.

http://www.wlug.org.nz/DigitalCameraSetup
http://www.gphoto.org/doc/manual/permissions-usb.html

--
ulrik nielsen |

Fra : Mads Jensen

Dato : 30-08-05 10:14

Ulrik Nielsen <un.spam@tiscali.dk> writes:

> http://www.wlug.org.nz/DigitalCameraSetup
> http://www.gphoto.org/doc/manual/permissions-usb.html

Den sidste havde jeg kigget lidt på, men ikke den første, som havde et
link, som gjorde udslaget, som sikkert har været det sidste med at tænde
for det ...

Tusind tak for hjælpen.